Ulven Skrevet 12. februar 2019 #21 Skrevet 12. februar 2019 Man pumper ikke en hund. Den får brekkmiddel. Det er ikke en veldig dyr prosedyre, så om dette er sant snakker vi ikke en formue, men en tusenlapp eller to. Uansett er det bare å ta det rolig fram til du evnt hører noe fra politiet. Hunden var ikke i bånd, og da er det ingenting hun kan si som gjør dette til en sak. Ikke lyv om at hunden bet for det går bare ut over hunden. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #22 Skrevet 12. februar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud, for en fjern dame. Og den historien tror jeg fint lite på. Hunden min har fått i seg sjokolade flere ganger uten problem. Hvis det er så viktig for hunden å ikke spise andre ting bør hun kanskje ha kontroll på hunden. Anonymkode: 1ee38...702 Jeg tror heller ikke på historien for min hund er på samme størrelsen og har spist en stor sjokolade (Stjålet) uten å bli dårlig. En hund av den størrelsen kan få i seg en sjokoladebit uten å måtte pumpes Anonymkode: 43842...4f6 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #23 Skrevet 12. februar 2019 Har hun anmeldt deg er hun klin gal. 1) Hun har åpenbart ikke kontroll på hunden sin, og da skal den være i bånd. Hun bryter altså hundeloven. 2) Selv om nevøen din hadde matet hunden med sjokolade kan ikke han lastes: hunden var ikke i bånd, og hva hunder skal eller ikke skal spise er ikke andres ansvar. 3) En liten bit sjokolade er ikke farlig for en stor hund. Dette sjokoladehysteriet har gått helt over styr. Det er stor forskjell på hva en hund på 1 kilo en på 40 kilo kan spise. Anonymkode: 2da81...522 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #24 Skrevet 12. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hun anmeldt deg er hun klin gal. 1) Hun har åpenbart ikke kontroll på hunden sin, og da skal den være i bånd. Hun bryter altså hundeloven. 2) Selv om nevøen din hadde matet hunden med sjokolade kan ikke han lastes: hunden var ikke i bånd, og hva hunder skal eller ikke skal spise er ikke andres ansvar. 3) En liten bit sjokolade er ikke farlig for en stor hund. Dette sjokoladehysteriet har gått helt over styr. Det er stor forskjell på hva en hund på 1 kilo en på 40 kilo kan spise. Anonymkode: 2da81...522 Boom👊🏾 Så enig. Anonymkode: 1ee38...702 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #25 Skrevet 12. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror heller ikke på historien for min hund er på samme størrelsen og har spist en stor sjokolade (Stjålet) uten å bli dårlig. En hund av den størrelsen kan få i seg en sjokoladebit uten å måtte pumpes Anonymkode: 43842...4f6 Ja, samme her. Jeg ble sinnsykt stressa første gangen han spiste det (glemte noen twistbiter på bordet) fordi jeg hadde hørt det var giftig og de kunne dø av det. Skjedde null og niks. Og han har sensitiv mage🤣 Glemte godteri en annen gang også, mye forskjellig digg, men han spiste bare sjokoladen. Gikk fint da og. Enig med hen som skriver at det er et sjokoladehysteri (ikke bare pga egne erfaringer, selvfølgelig). Anonymkode: 1ee38...702
Neidr Skrevet 13. februar 2019 #26 Skrevet 13. februar 2019 Hunden min veier 2 kilo, stesønnen min klarte å levne en hel sjokoladeplate på gulvet før vi dro ut. Kom hjem, hunden hadde spist halve. Han lever i beste velgående og måtte hverken pumpes eller brekkes. Melkesjokolade er det så lite ren kakao i at det ikke er noe å bli hysterisk over. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #27 Skrevet 13. februar 2019 Denne historien tror jeg ikke noe på. Hunden pumpes ikke om den får i seg litt sjokolade. La oss si det er en hund på 20 kilo, og den fikk i seg melkesjokolade. Det skal godt gjøres at den fikk i seg over 300 gram sjokolade. Isåfall ville den fått brekningsmiddel eller medisinsk kull hos veterinæren. At hunden løp bort er forøvrig ikke indikasjon på at den ikke var forgiftet, det er ikke slik at hunden faller død om på flekken av sjokolade. Man skal oppsøke veterinær før symptomer oppstår. (Gitt historien din var riktig, og det ikke er en miniatyrdoodle under 20 kilo, kan jeg aldri tenke meg at veterinær har behandlet.) Men altså. Først kom det en hund og tok et jafs av en sjokolade mens dere satt ute. Så i neste innlegg var du så langt unna nevøen din at du måtte løpe bort til nevøen din. Så var det ikke bare en jafs, men en hel sjokoladeplate. ? Anonymkode: 77c12...aeb 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 13. februar 2019 #28 Skrevet 13. februar 2019 (endret) . Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #29 Skrevet 13. februar 2019 Man er nok ikke riktig smart om man anmelder for en skade som har oppstått fordi man selv brøt loven. Anonymkode: b7ea4...551
D.J Skrevet 5. mars 2019 #30 Skrevet 5. mars 2019 Jeg er hundeeier selv og vet at det ville vært min feil og mitt ansvar om jeg lot hunden springe løs som det der. Kan man ikke holde styr på hunden kan man heller ikke slippe den løs, helst skal de jo være i bånd uansett om det er andre folk i nærheten. hadde det der vært min hund hadde jeg bedt deg om unnskyldning å kjøpt nevøen din en ny sjokolade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå