Gå til innhold

Frekk hundeeier!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jul satt jeg barnevakt for min nevø. Vi bor ved ett populært turområde hvor det også er båndtvang. Etter en runde tok vi en liten matpause og nevøen min fikk åpne en sjokoladeplate. Som 4-åringer flest, klarer ikke nevøen min å sitte i ro så han fram og tilbake mellom meg og endene. 

Pluselig kom det en labradoodle løpende i full fart mot nevøen min og tok et jafs av sjokoladen han hadde i hånda. Eieren var ikke å se. Mens jeg trøstet nevøen min kom eieren og spurte hva det var hunden hennes fikk i seg. Forklarte at det var en sjokoladebit som nevøen min holdt. Jeg rakk ikke å forklare mer før hun skjelte meg ut fordi hunden hennes fikk i seg sjokolade. 

Jeg tenkte ikke noe mer over det før jeg møtte eieren igjen på tur idag. Hunden gikk nok en gang løs. Hun sa at hun hadde lenge sett etter meg og dumme meg tenkte jeg at hun skulle be om unnskyldning. Neida, hun forlangte at jeg skulle dekke dyrlegeregning etter at hunden hennes måtte pumpes(??) Hun har politianmeldt og om hun så måtte gå rettens vei for å få de pengene. 

Jeg ba henne ryke en viss plass.

Altså, har hun virkelig krav på å få dyrlegen dekket?

Anonymkode: 002d3...08e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du bare si at det ikke hadde skjedd dersom hun hadde kontroll på hunden sin. Det er alltid båndtvang når man ikke har kontroll. Du har ditt på det rene. 

Anonymkode: 93dde...baf

• Liker 33
Skrevet

Herregud, for en fjern dame. Og den historien tror jeg fint lite på. Hunden min har fått i seg sjokolade flere ganger uten problem. Hvis det er så viktig for hunden å ikke spise andre ting bør hun kanskje ha kontroll på hunden. 

Anonymkode: 1ee38...702

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, for en fjern dame. Og den historien tror jeg fint lite på. Hunden min har fått i seg sjokolade flere ganger uten problem. Hvis det er så viktig for hunden å ikke spise andre ting bør hun kanskje ha kontroll på hunden. 

Anonymkode: 1ee38...702

Jeg vet ikke hvor rask hunden merker om når de får i seg gift, men hun løp bort med hunden ganske raskt etter at hun kjeftet på oss. Hun var ganske hysterisk. 

Jeg glemte å nevne at jeg løp bort til nevøen min for å dytte bort hunden fra han. Da løp den bort til benken der vi hadde maten vår og den spiste resten av sjokoladeplaten oppdaget jeg etterpå. 

Skrevet

En labradoodle på ca 20 kg, må spise over 1,5 storplate med melkesjokolade for å i det hele tatt vurdere tiltak. Så ville hilst og si at hun har blitt svindlet dersom dyrlege anbefalte pumping.

Hilsen hundeeier som heller hadde vippset penger til ny sjokolade dersom min hund hadde stukket av og spist en stakkars unge sin sjokolade :) 

• Liker 15
Skrevet

Her er det vel på sin plass med en motanmeldelse.. 

Båndtvang er båndtvang, og den skal respekteres. Du kan ikke lastes for det som skjedde, da det er hennes oppgave å ha kontroll på hunden sin.

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Her er det vel på sin plass med en motanmeldelse.. 

Båndtvang er båndtvang, og den skal respekteres. Du kan ikke lastes for det som skjedde, da det er hennes oppgave å ha kontroll på hunden sin.

Ts her.

Takk, jeg hadde tenkt på motanmeldelse hvis det hun sa stemmer. 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Før jul satt jeg barnevakt for min nevø. Vi bor ved ett populært turområde hvor det også er båndtvang. Etter en runde tok vi en liten matpause og nevøen min fikk åpne en sjokoladeplate. Som 4-åringer flest, klarer ikke nevøen min å sitte i ro så han fram og tilbake mellom meg og endene. 

Pluselig kom det en labradoodle løpende i full fart mot nevøen min og tok et jafs av sjokoladen han hadde i hånda. Eieren var ikke å se. Mens jeg trøstet nevøen min kom eieren og spurte hva det var hunden hennes fikk i seg. Forklarte at det var en sjokoladebit som nevøen min holdt. Jeg rakk ikke å forklare mer før hun skjelte meg ut fordi hunden hennes fikk i seg sjokolade. 

Jeg tenkte ikke noe mer over det før jeg møtte eieren igjen på tur idag. Hunden gikk nok en gang løs. Hun sa at hun hadde lenge sett etter meg og dumme meg tenkte jeg at hun skulle be om unnskyldning. Neida, hun forlangte at jeg skulle dekke dyrlegeregning etter at hunden hennes måtte pumpes(??) Hun har politianmeldt og om hun så måtte gå rettens vei for å få de pengene. 

Jeg ba henne ryke en viss plass.

Altså, har hun virkelig krav på å få dyrlegen dekket?

Du kan bare vise henne hundeloven, så skjønner hun kanskje at det er hun som er ansvarlig for å ha kontroll på hunden sin.

Anonymkode: 04888...525

• Liker 4
Skrevet

Og forresten; Hunden stjal mat ut av hendene på et lite barn. Bare flaks at det ikke ble bittskader på nevøen din. 

Åhhh jeg blir så sint på slike hundeeiere som ødelegger for alle oss andre som faktisk har kontroll på hundene våre 😢

Anonymkode: 04888...525

• Liker 12
Skrevet

Eieren var ikke å se, men hun spurte hva hunden hadde fått i seg? :klo:

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, lille humla skrev:

Eieren var ikke å se, men hun spurte hva hunden hadde fått i seg? :klo:

Det står jo at hun kom mens TS trøstet nevøen? Hun var ikke å se da hunden kom løpende. 

Anonymkode: 2f509...5de

• Liker 2
Skrevet

Jo, men hvordan kunne hun ha sett at hunden hadde fått i seg noe...

Skrevet
Akkurat nå, lille humla skrev:

Jo, men hvordan kunne hun ha sett at hunden hadde fått i seg noe...

Hun tygget vel og slikket seg rundt munnen da?

• Liker 2
Skrevet

Teit hundeeier det der ja🙄 Du skal selvfølgelig ikke betale noen dyrlegeregning. Tull å pumpe hunden for det der også. Var hennes ansvar å ha kontroll på hunden.

Hilsen annen hundeeier, med hund i bånd..

Anonymkode: 4a67c...e97

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hunden* tygget vel og slikket seg rundt munnen da?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun tygget vel og slikket seg rundt munnen da?

Tviler. Min erfaring er det at når man går tur med en hund som dynker snuten sin i gress, kvister osv, legger man ikke merket til det du skriver. Med mindre man har hunden i bånd og følger med på hva den putter i munnen. Dette skurrer for min del.

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke hvor rask hunden merker om når de får i seg gift, men hun løp bort med hunden ganske raskt etter at hun kjeftet på oss. Hun var ganske hysterisk. 

Jeg glemte å nevne at jeg løp bort til nevøen min for å dytte bort hunden fra han. Da løp den bort til benken der vi hadde maten vår og den spiste resten av sjokoladeplaten oppdaget jeg etterpå. 

Å gjorde den det også nå, sist var det en jafs. Lurer også på hvordan en stor hund kan forsiktig ta en liten jafs fra en sjokoladeplate som et barn holder uten at du får tid til å se hva som foregår. Om det skjedde så raskt som du sier ville hele sjokoladeplaten forsvunnet i en jafs. En "liten" jafs krever samarbeid fra barnet.

Anonymkode: 3d776...179

• Liker 1
Skrevet

Hadde nevøen din matet hunden med sjokoladen kunne jeg vært enig i at du burde tatt delvis ansvar ved å betale en andel. Men når hun har hunden løs og den går og tar mat ut av hendene på et lite barn er det hun som har brutt loven. Hvis hun ikke har kontroll på hunden må hun gå med den i bånd. Selv om det ikke er båndtvang betyr det ikke at det er fritt frem for all slags oppførsel fra hunder. 

Hun kommer ingen vei med anmeldelse, for det første fordi saken vil bli henlagt, og du har uansett ikke gjort noe galt hvis denne historien stemmer.

Anonymkode: e638a...a72

• Liker 3
Skrevet

En så stor hund som labradoodle skal ha fått i seg store mengder sjokolade før det er nødvendig med noen pumping, altså! Den frekke hundeeieren kan du motanmelde ved å si at den beit nevøen din i hånden da den rappet sjokolade fra han

Kvinnfolket har blitt lurt av sin veterinær om det ble anbefalt å pumpe hunden fra deres side. De må da ha skjønt at det ikke kan ha vært store biten sjokolade hunden greide å få i seg ut av hånden på en fireåring?

• Liker 3
Skrevet

Hun burde heller vippse deg penger for den sjokoladeplaten

Anonymkode: 06169...629

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...