Gå til innhold

Hjelp! Kleskoder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er musiker og skal spille i et bryllup der kleskoden er «galla/ball». Jeg skal akkompagnere på et par innslag (jeg er ikke solisten) etter middagen. Jeg bare lurer på hvor pyntet jeg bør være? Virker det litt mye å troppe opp i en veldig pynta kjole når jeg ikke er gjest, ikke kjenner brudeparet og bare skal være der på en del av selskapet? Bør jeg gå for «den lille sorte», en lang og litt nøytral kjole, eller full pynting? 

Anonymkode: 0c609...760

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ikke være mer pynta enn bruden. Ikke kle deg i hvitt. Hva skal de andre på scenen kle seg i? Galla/ball er jo en konkret sjanger, går an å google kleskoden. Nå har ikke jeg gjort det, men jeg tipper fotsid kjole, ikke for mye utrigning? Du bør pynte deg, for du skal jo være entertainer.

Anonymkode: 5e1d1...101

• Liker 1
Skrevet

Den lille sorte blir aldri feil

Anonymkode: 8c27b...d6f

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

En lang, og litt nøytral kjole høres bedre ut enn den lille sorte, når kleskoden er galla. Trodde kjoler måtte være lengre enn til knærne på den kleskoden?

Skrevet

Husk at det egentlig er en regel på at man ikke bruker rødt, hvitt eller sort i bryllup

Skrevet

Du er ikke gjest og derfor unntatt kleskode. Jeg jobber av og til ved tilsvarende anledninger og stiller da i "uniform". Det vil si nøytral mørk dress eller mørk/svart kjole. Kjolen behøver ikke være mer enn knelang.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den lille sorte blir aldri feil

Anonymkode: 8c27b...d6f

Jo den er fryktelig feil i denne sammenhengen.

Nå kan riktignok underholdere kle seg tilpasset innslaget, men som en som skal synge/spille bør kjolen ved galla være ankellang og ikke for kroppsnær. Og unngå ensfarget svart/hvitt/rødt siden anledningen er bryllup.

Men konferer med de andre musikere slik at dere kommer noenlunde likt antrukket i stil og farger (matchende) og eventuelt med vertskapet.

Skrevet

Jeg tenker at en enkel kjole er helt ok, men jeg personlig (selv om jeg er glad i kjole) hadde valgt en pen dressbukse og en bluse av rent praktiske årsaker. 

Anonymkode: 09fdf...5b8

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Eg ville vel stilt i ein lang, enkel kjole i det høvet der. Som musikar er du undanteke kleskoden om å ikkje bruke svart, du kan fint gå i svart, lang kjole. Eller den vesle, svarte, det går heilt fint, du er på jobb. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...