AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #1 Skrevet 12. februar 2019 Hei! Vi skal overta gård etter pappa, jeg har odelsrett. På gården er det to bolighus, ett vi bor i og ett far og samboer bor i. Far og samboer er ikke gamle i det hele tatt, de er relativt unge og er ikke helt fortrolig med tanken på at jeg skal eie huset deres - noe jeg skjønner godt. Problemet er at vi ikke får (eller ønsker) å skille fra huset. Den beste ideen vi har kommet på for å løse dette, er at de fester tomten av oss og eier huset selv. Spørsmålet er hvordan vi gjør det? Må tomten skilles fra gården for at vi kan feste den bort til dem? Hvordan får vi søkt om å skille fra huset uten tomta det står på? De har tatt opp lån til å pusse opp huset de selv bor i, og lånet er jo per nå ''på gården'' siden far eier hele sulamitten p.d.d. Kan de da få samlet hele lånet på sitt hus? Noen som har peiling? Anonymkode: eb80c...6dc
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #2 Skrevet 12. februar 2019 Tror du bør ta konakt med landbrukskontoret i kommunen å forhøre deg der. Har aldri hørt at noen har skilt ut festetomt på landbruk, selv om det sikkert forekommer. Det er så mye spesielle regler rundt hva du kan og ikke kan ved landbruk, men det vet de sikkert på landbrukskontoret. Anonymkode: 5ce5e...40c 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #3 Skrevet 12. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror du bør ta konakt med landbrukskontoret i kommunen å forhøre deg der. Har aldri hørt at noen har skilt ut festetomt på landbruk, selv om det sikkert forekommer. Det er så mye spesielle regler rundt hva du kan og ikke kan ved landbruk, men det vet de sikkert på landbrukskontoret. Anonymkode: 5ce5e...40c Ja, jeg vet det - det er det som er ganske håpløst.. Skal ta kontakt med dem Anonymkode: eb80c...6dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå