Gjest oppgitt Skrevet 11. april 2005 #1 Skrevet 11. april 2005 Hmf.. at det å leve skal være så vanskelig da. * vil ikke ha barn * har ikke noe ønske om å gifte meg * skolelei * aldri vært glad i å reise * ikke spesielt engasjert i noe som helst * kjedelig utdannelse og kjedelige jobbmuligheter * ikke noe glad i shopping, bruker lite penger, overlever helt fint på 5000 i måneden * lite venner, trives best alene Nå er jeg 24 og ferdig med ALLE planer jeg hadde for livet (utenom testamentere-alle-penger-til-humanitære-formål-planen).. Hva skal jeg gjøre de neste 50 årene?
floyel Skrevet 11. april 2005 #2 Skrevet 11. april 2005 Det du nevner er bare ytre rammer. Bruk livet ditt til det du selv synes er meningsfylt. Jeg nevner likevel noen ytre rammer som kanskje kan gi deg noen ideer: - Frivillig arbeid (finnes i mange varianter - kan det være en ide å arbeide i noen av de frivillige organisasjonene du har testametnert penger til?) - Ta din egen utdannelse, i noe som interesserer deg, med deg selv som læremester. (Mange IT-folk har skapt seg karriere slik, men studer det som interesserer deg mest, enten det er flaggermus eller gammelgresk.) - Kunst. Enten du liker å skape noe selv, eller bare konsummere det som er skapt. - Religiøsitet. Kunne du tenke deg å bruke livet ditt som katolsk nonne eller buddhistisk munk. Mann, barn og karriere er bare ytre skall, og det som gjør at det føles meningsfylt, er masse småting du fint kan oppleve uten å velge dette: Følelse av mestring, dyp kommunikasjon, gi og få omsorg, humor, utfordringer.. Lykke til med dine veivalg! Fløyel!
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2005 #3 Skrevet 11. april 2005 Hmf.. at det å leve skal være så vanskelig da. * vil ikke ha barn * har ikke noe ønske om å gifte meg * skolelei * aldri vært glad i å reise * ikke spesielt engasjert i noe som helst * kjedelig utdannelse og kjedelige jobbmuligheter * ikke noe glad i shopping, bruker lite penger, overlever helt fint på 5000 i måneden * lite venner, trives best alene Nå er jeg 24 og ferdig med ALLE planer jeg hadde for livet (utenom testamentere-alle-penger-til-humanitære-formål-planen).. Hva skal jeg gjøre de neste 50 årene? 5000 i mnd? går det an i dag? med dagens priser? gi meg oppskriften slik at jeg kan ta meg noen friår. Om jeg piner det ned til det abselutte nødvendighet, så går dette ikke sammen med 5000. pc tlf strøm mat forsikring husleie
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2005 #4 Skrevet 11. april 2005 Det du nevner om deg selv, trådstarter, er i grunnen helt greit. Du må ikke ha barn og mann og du må ikke reise mye. Du må heller ikke være sosial. Kanskej du leser masse blader for jenter og tenker at du også burde være slik? Eller ser mye på TV på serier med kule folk og sånt og tenker at du burde leve opp til det? Uansett, det er helt greit uansett hva du gjør og bestemmer deg for. Hvis du føler bare tomhet og ikke vet hva du vil, hva så? Det er greit...du får sulle rundt litt og bare eksistere da, uten å gjøre så mye. Ikek bry deg om hva andre mener om dine valg. Du kan nok ikke holde på sånn i mange år slik at det blir en trend og hvilepute. Du bør nok på et visst punkt opp av stolen og ut av tenkeboksen, hvis/når du føler at tiden er inne. Du liker vel å gjøre noe? Se en DVD-film, høre på musikk, lese en bok eller bare gå deg en tur ute? Hvis du ikke vil ut kan du jo ligge i sengen din i noen uker til du blir lei.
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2005 #5 Skrevet 11. april 2005 Fra gjest overfor: Glemte å si en ting, du må ikke prestere så masse hvis du ikke vil akkurat nå. Det er ikke slik at livet må planlegges ned til minste detalj slik at løpet er lagt. Det er for kjedelig..Du bør tørre noe mer enn det. Du er 24 år og kanskje noe utålmodig og søkende, høres det litt ut som. Kan ikke du bare slappe av og ta hver dag som den bare er? Det holder mer enn nok at du bare eksisterer. Etterhvert merker du kanskej litt mer livsglede- mye kan være avhengig av mennesker du treffer på. Livet er ikke noe vi må ha i boks og ha klart som et budsjett. Livet er hver dag, mandager, tirsdager, osv...og ikke noe mer. Men det kan bli noe mer hvis du åpner for det. Det er ingen som åpner døren for deg det må du altså gjøre selv.
Gjest Aurélie Skrevet 11. april 2005 #6 Skrevet 11. april 2005 Ta deg jobb som kassadame på Rimi eller noe, og kjenn hva det innebærer å leve et standardisert A4-liv. det virker jo som om det er dithen du er på vei. Men kanskje vil en slik erfaring (ikke at det er noe negativt med å jobbe i matbutikk, men det virker som om du etterlyser ambisjoner som ligger latente i deg) få deg på andre tanker. Ett år uten noen spesielle forpliktelser vil kanskje få deg til å resignere, eller kan hende får du initiativlyst til å gjøre noe mer konkret.
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2005 #7 Skrevet 11. april 2005 Hmf.. at det å leve skal være så vanskelig da. * vil ikke ha barn * har ikke noe ønske om å gifte meg * skolelei * aldri vært glad i å reise * ikke spesielt engasjert i noe som helst * kjedelig utdannelse og kjedelige jobbmuligheter * ikke noe glad i shopping, bruker lite penger, overlever helt fint på 5000 i måneden * lite venner, trives best alene Nå er jeg 24 og ferdig med ALLE planer jeg hadde for livet (utenom testamentere-alle-penger-til-humanitære-formål-planen).. Hva skal jeg gjøre de neste 50 årene? Folk som dette http://www.frivillig-oslo.no/ trenger alltid hjelp Må ikke det heller - men jeg la merke til 'humanitære f....' Kansje du liker å hjelpe til litt? Dette kommer til å gå fint skal du se
Gjest gjesta Skrevet 11. april 2005 #8 Skrevet 11. april 2005 Bor du hos foreldrene dine, siden du klarer å leve på 5000? Hva med leie, mat og toalettsaker som er NØDVENDIG? :o :o
L@dy Skrevet 12. april 2005 #9 Skrevet 12. april 2005 Hmf.. at det å leve skal være så vanskelig da. * vil ikke ha barn * har ikke noe ønske om å gifte meg * skolelei * aldri vært glad i å reise * ikke spesielt engasjert i noe som helst * kjedelig utdannelse og kjedelige jobbmuligheter * ikke noe glad i shopping, bruker lite penger, overlever helt fint på 5000 i måneden * lite venner, trives best alene Du har listet opp en mengde ting du IKKE liker. Når jeg leste innlegget ditt så lurte jeg på om du kunne ha en form for depresjon. Det er klart en MÅ ikke ha barn eller være glad i å reise. Men det manglet en smule livsglede? Får håpe jeg tar feil!
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2005 #10 Skrevet 12. april 2005 Hvorfor vrir du ikke på problemstillingen? Nå har du 50 år til disposisjon til akkurat det DU har lyst til å gjøre. Du må bare finne ut noe du har lyst til. Du kan bruke det til akkurat hva du vil, ikke nødvendigvis hva alle andre hadde villet. Det er ikke noe konstruktivt å sitte å sippe over alt en ikke har lyst til å gjøre. Det finnes noe for enhver smak i denne verden.
Krølltoppen Skrevet 12. april 2005 #11 Skrevet 12. april 2005 Hvorfor vrir du ikke på problemstillingen? Nå har du 50 år til disposisjon til akkurat det DU har lyst til å gjøre. Du må bare finne ut noe du har lyst til. Du kan bruke det til akkurat hva du vil, ikke nødvendigvis hva alle andre hadde villet. Så enig, så enig! Hva gir deg energi og glede? Bruk tiden på dette fremover så dukker nok fremtidsplanene opp! :-)
glaciera Skrevet 12. april 2005 #12 Skrevet 12. april 2005 Reis som frivillig og jobb gratis for nødstilte i et land hvor folk har virkelige problemer, som krig og sult. Det burde sette livet ditt i tilstrekkelig perspektiv til at du finner en mening og et kall. Det finnes mange muligheter i Latin-Amerika, i palestinske flyktningeleire, forskjellige gatebarnprosjekter i øst-Europa og sikkert massevis i Afrika.
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #13 Skrevet 13. april 2005 Tenker i retning depresjon når jeg leser innlegget ditt. Eller, ??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå