AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #1 Skrevet 12. februar 2019 Hei. Noen andre her ute som sliter økonomisk? Som ikke får endene til å møtes? Noen som atpåtil har barn&familie? Anonymkode: 58511...d5b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #2 Skrevet 12. februar 2019 Ja. Vi sliter en del økonomisk, har også barn. Har meldt oss på økonomi kurs hos NAV, for pengbruken blir ikke brukt helt riktig av det lille vi får inn måneden. Da blir det ekstra kjipt. Så håper at kurset kan hjelpe oss med det. Anonymkode: 2262a...302
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #3 Skrevet 12. februar 2019 Som de sier i luksusfellen "Skaff mer inntekt, og/eller reduser forbruket" Anonymkode: 8a0b7...f6e 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #4 Skrevet 12. februar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som de sier i luksusfellen "Skaff mer inntekt, og/eller reduser forbruket" Anonymkode: 8a0b7...f6e Enkle ord. Praksis er dessverre ikke like enkel for svært mange. Å skaffe mer inntekt krever både at muligheten til ekstra inntekt finnes (at det finnes noen som har behov for arbeidskraft), og at tiden til å skaffe den ekstra inntekten finnes (døgnet har kun 24 timer) og uken har bare 7 dager. Redusere forbruket går for de fleste ned til en nedre grense. Når barna ikke får med seg skolemat og det bare er varm middag til halvparten av husholdningen i helgene, så blir det fryktelig enkelt å snakke med store ord om å redusere forbruket. Mange, men ikke alle, har mulighetene til å gjøre noe med den ene faktoren (inntekt eller forbruk). Men at alle med svært stram økonomi er luksusfellen kandidater grunnet overforbruk vet jeg gjennom jobben min at ikke stemmer. Derfor snakker jeg ikke med høy og belærende stemme til dem som sliter økonomisk og er på et minimum. Anonymkode: ef2dc...306 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå