Gå til innhold

Urimelig huseier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke hvor jeg skal plassere denne tråden så jeg prøver her..

Vi leier en kjellerleilighet og huseieren  går meg på nervene. Vi har vært så snille vi bare greier med han. Problemet er at han har gjentatte ganger tatt seg inn i leiligheten uten at det er avtalt på forhånd. Han sa til meg en fredag at det kommer en mann som skal bytte fra Viasat til Canal Digital den ettermiddagen så jeg holdt meg hjemme den kvelden og ventet og ventet. Sendte han sms på kvelden og spurte om når denne mannen kommer og fikk til svar at denne mannen var blitt syk og at han kommer over helgen. Greit. Mandag (kl 12 eller 13 husker ikke helt) hadde jeg time hos legen og var på vei dit (25 min.fra oss) når han sender sms og jeg er på veien dit,  han skriver at denne mannen har kommet og at de må bytte tvboksen, jeg ser smsen når jeg er framme på legekontoret og skriver at jeg helst ikke vil at han skal inn i leiligheten når jeg ikke er tilstede, og at jeg er hos legen. Får svar med en gang og at han allerede har vært inne og byttet boksen.  Jeg ble irritert på at han ikke engang ventet på svaret mitt, vi hadde ikke avtalt noe klokkeslett eller noe, jeg kunne avlyst legetimen om jeg hadde fått beskjed om at han kommer  på det tidspunktet...vi ga beskjed om at han fremover ikke skal gå inn i leiligheten uten å avtale med oss først. Siden da har han oppført seg rart.  Nylig når det har vært mye snø har vi spurt om han kan ta bort snø fra garasjetaket pga plussgrader i tilfelle den raser over bilen vår. Vi har fått tildelt egen parkeringsplass med innkjørsel ved siden av garasjen hans, men den er utrolig trang  så vi har nå når det har snødd  parkert bilene  en foran og en bak, så da står den ene bilen ved siden av garasjen hans (ikke ved inn /ut kjørsel fra garasjen)dette likte han ikke og sa at det ikke er hans problem at vi ikke måker ordentlig snø fra parkeringsplassen. Når vi nevnte at det ikke er noe avtale om hvem som ska