Gå til innhold

Urimelig huseier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke hvor jeg skal plassere denne tråden så jeg prøver her..

Vi leier en kjellerleilighet og huseieren  går meg på nervene. Vi har vært så snille vi bare greier med han. Problemet er at han har gjentatte ganger tatt seg inn i leiligheten uten at det er avtalt på forhånd. Han sa til meg en fredag at det kommer en mann som skal bytte fra Viasat til Canal Digital den ettermiddagen så jeg holdt meg hjemme den kvelden og ventet og ventet. Sendte han sms på kvelden og spurte om når denne mannen kommer og fikk til svar at denne mannen var blitt syk og at han kommer over helgen. Greit. Mandag (kl 12 eller 13 husker ikke helt) hadde jeg time hos legen og var på vei dit (25 min.fra oss) når han sender sms og jeg er på veien dit,  han skriver at denne mannen har kommet og at de må bytte tvboksen, jeg ser smsen når jeg er framme på legekontoret og skriver at jeg helst ikke vil at han skal inn i leiligheten når jeg ikke er tilstede, og at jeg er hos legen. Får svar med en gang og at han allerede har vært inne og byttet boksen.  Jeg ble irritert på at han ikke engang ventet på svaret mitt, vi hadde ikke avtalt noe klokkeslett eller noe, jeg kunne avlyst legetimen om jeg hadde fått beskjed om at han kommer  på det tidspunktet...vi ga beskjed om at han fremover ikke skal gå inn i leiligheten uten å avtale med oss først. Siden da har han oppført seg rart.  Nylig når det har vært mye snø har vi spurt om han kan ta bort snø fra garasjetaket pga plussgrader i tilfelle den raser over bilen vår. Vi har fått tildelt egen parkeringsplass med innkjørsel ved siden av garasjen hans, men den er utrolig trang  så vi har nå når det har snødd  parkert bilene  en foran og en bak, så da står den ene bilen ved siden av garasjen hans (ikke ved inn /ut kjørsel fra garasjen)dette likte han ikke og sa at det ikke er hans problem at vi ikke måker ordentlig snø fra parkeringsplassen. Når vi nevnte at det ikke er noe avtale om hvem som skal måke snø sa han opp leiligheten muntlig og ba oss flytte ut innen 1 1/2 måned på stedet.  Greit nok det, vi sa ikke noe imot.  Mannen min syntes for øvrig at han hadde rett selv om vi ikke har noe avtale ifølge kontrakten om at det er vi som skal måke snø. Nå har han hengt opp plakat på garasjen sin om at dersom bilen vår står parker ved siden av garasjen igjen så taues den bort på vår regning og at det er hans private område, dvs at han ber oss om å kjøre bilene helt opp (1-2meter) men når det gjelder å måke snø sier han at det også er oss som må måke fra denne oppkjørselen... altså vi kan ikke parkere bilen der, men vi må måke snø derfra...jeg skjønner det bare ikke..ja greit vi bruker området til å kjøre inn ut av parkeringen, men dersom han sier det er hans private området skal ikke han måke snø der? Hvis vi ikke får ha halve bilen der...

Anonymkode: 87743...a1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlige eksempler du kom med om noe her skal tåle til deres fordel. Ja, han burde gitt beskjed når det ikke kom noen den kvelden han skulle bytte boks, men han ga beskjed om at det ble mandag isteden. Da burde du nok ha sagt fra allerede da om legetimen så dere fikk gjort avtale på hvordan gjøre det. Skjønner at han da låste seg inn og byttet boks, for hva skulle han ellers gjort?

Ang snøen så er det en selvfølge at dere skule måkt! Ikke svare frekt at det ikke var noen avtale på hvem som skulle. Det sier seg jo selv at dere må måke. Han har jo blitt irritert da, men er fremdeles helt innafor at dere måker så lenge dere bruker området altså. Så etter hva du foreløpig har forklart her, så er det dere som har vært frekke syns jeg. 

Men nå vet jeg ikke med de andre utallige gangene han har gått inn til dere. Normalt er det ikke greit at huseier tar seg til rette sånn! 

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Dårlige eksempler du kom med om noe her skal tåle til deres fordel. Ja, han burde gitt beskjed når det ikke kom noen den kvelden han skulle bytte boks, men han ga beskjed om at det ble mandag isteden. Da burde du nok ha sagt fra allerede da om legetimen så dere fikk gjort avtale på hvordan gjøre det. Skjønner at han da låste seg inn og byttet boks, for hva skulle han ellers gjort?

Ang snøen så er det en selvfølge at dere skule måkt! Ikke svare frekt at det ikke var noen avtale på hvem som skulle. Det sier seg jo selv at dere må måke. Han har jo blitt irritert da, men er fremdeles helt innafor at dere måker så lenge dere bruker området altså. Så etter hva du foreløpig har forklart her, så er det dere som har vært frekke syns jeg. 

Men nå vet jeg ikke med de andre utallige gangene han har gått inn til dere. Normalt er det ikke greit at huseier tar seg til rette sånn! 

Vi har måkt snø hele veien på vårt område, ikke han! Vi har spurt om han kan ta bort snø som holder på å rase fra taket! Så nei, ikke vi som er frekke. Åja, så han må ikke gi beskjed om at denne personen kommer når han kommer, og han må ikke vente på at jeg svarer på hans sms? Når jeg har svart han innen 20-25min..burdeikke han vente på svar?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har måkt snø hele veien på vårt område, ikke han! Vi har spurt om han kan ta bort snø som holder på å rase fra taket! Så nei, ikke vi som er frekke. Åja, så han må ikke gi beskjed om at denne personen kommer når han kommer, og han må ikke vente på at jeg svarer på hans sms? Når jeg har svart han innen 20-25min..burdeikke han vente på svar?

Du skrev at det ble trangt med snøen som har kommet, og at dere parkerte annerledes da? Hvis dere hadde måkt så hadde det ikke vært trangt? 

Jeg syns nok at han ikke kunne vente så lenge på svar. Han som byttet boksene kunne jo antageligvis ikke vente da.. 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Du skrev at det ble trangt med snøen som har kommet, og at dere parkerte annerledes da? Hvis dere hadde måkt så hadde det ikke vært trangt? 

Jeg syns nok at han ikke kunne vente så lenge på svar. Han som byttet boksene kunne jo antageligvis ikke vente da.. 

Ja fordi snøen  må måkes på begge siden av parkerinsplassen på en ellers trang parkeringsplass , kan ikke kaste den opp på terassen til huseier eller inn til naboen...og vi kan ikke bare klarte opp på garasjetaket hans heller for å måke snø fra taket. 

Og jo han kunne nok ventet på svar fra meg, og det burde han ha gjort! Dette var ikke en krisesituasjon sånn at han måtte ta seg inn i leiligheten..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja fordi snøen  må måkes på begge siden av parkerinsplassen på en ellers trang parkeringsplass , kan ikke kaste den opp på terassen til huseier eller inn til naboen...og vi kan ikke bare klarte opp på garasjetaket hans heller for å måke snø fra taket. 

Og jo han kunne nok ventet på svar fra meg, og det burde han ha gjort! Dette var ikke en krisesituasjon sånn at han måtte ta seg inn i leiligheten..

Så hvorfor svarte han at det ikke var hans problem at dere ikke måkte? Da er det vel tydelig at han forventer det pluss at dere hadde et sted å hive snøen? Hvorfor kunne dere ikke tilbudt å ta ned is og snø fra garasjetaket så lenge det var deres bil som sto der? Det hadde jo vært smartere å tilby seg det, så han ikke skal ha mer jobb når det er deres bil?

Ang bytting av boks så måtte han vel ha avtalt en ny dag med han som gjorde jobben. Unødig mye styr da. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...