AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #1 Del Skrevet 11. februar 2019 Jeg har leste at så mange prøver og planlegger. Hvorfor? Er det ikke bare til å legge seg i senga og så er det gjort? Jeg er ny når det kommer til graviditet og svangerskap så grunnen til at jeg spør er for at så mange venniner har blitt gravid enten når de har ønsket eller ved et uhell. Anonymkode: c8c13...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #2 Del Skrevet 11. februar 2019 For vår del passer det ikke med barn før om tidligst 3 år fordi vi ikke orker styret med barn mens jeg blandt annet fortsatt studerer og vil ha en fast jobb først. Så da blir det til at vi tar en samtale om det når den tid nærmer seg. Alt kan selvfølgelig ikke planlegges, men vi er hvertfall sikre på at vi skal bruke prevensjon frem til det ikke er en krise å få barn. Anonymkode: 33b66...57f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #3 Del Skrevet 11. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har leste at så mange prøver og planlegger. Hvorfor? Er det ikke bare til å legge seg i senga og så er det gjort? Jeg er ny når det kommer til graviditet og svangerskap så grunnen til at jeg spør er for at så mange venniner har blitt gravid enten når de har ønsket eller ved et uhell. Anonymkode: c8c13...cc9 Det er 25% sjanse for å bli gravid hver mnd om man treffer eggløsning. Det forutsetter da at man har eggløsning, noe ikke alle har hver mnd. Og noen har der nesten aldri. Det sier seg da selv at det ikke bare er å legge seg i senga og så er det gjort. For noen går det jo fort, mens andre prøver i årevis. Alt innenfor et år er normalt. Anonymkode: a8215...6e5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #4 Del Skrevet 11. februar 2019 Det er bare noen dager i måneden man kan bli gravid og maks 25% sjans for å bli gravid hver måned hvis man treffer eggløsning (tallet synker med alder), så det er en fordel å vite når eggløsningen er dersom man ønsker å bli gravid. Anonymkode: 6ee47...7d1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #5 Del Skrevet 11. februar 2019 Fordi det er ikke sånn for alle at man blir gravid bare etter en runde i senga. For mange kan det ta opptil et år, for noen kan det ta lenger tid. Anonymkode: aa5b3...ec7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #6 Del Skrevet 11. februar 2019 Å wow jeg viste ikke det var så liten sjanse, jeg ble altid fortalt at å bli gravid er "enklere" en du tror. //TS Anonymkode: c8c13...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #7 Del Skrevet 12. februar 2019 Du viser veldig lite forståelse TS... For det første. Vi valgte å planlegge fordi det for oss var viktig at en del ting var på plass før vi fikk barn, som utdannelse og jobb. så derfor ønsket vi å vente til dette var på plass og planla vi deretter. Når vi begynte å prøve var vi også forberedt på at det kunne ta litt tid, derfor startet vi når vi startet. Nå 1 1/2 år etter vi begynte å prøve og 2 spontanaborter bak oss i uke 9 og 11, så er vi endelig gravide igjen og over 12 uker og tørr å begynne å glede oss. Anonymkode: e35f6...7fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 12. februar 2019 #8 Del Skrevet 12. februar 2019 I tillegg til at det bare er 25% sjanse hvis du treffer el, så lønner det seg jo å planlegge litt i forhold til at du helst skal ha ratt folat noen uker FØR du blur gravid, i tillegg er det «uheldige måneder» i året å få barn på i forhold til barnehagestart. Og så er det det å planlegge når i livet det passer med barn. I det hele tatt mye planlegging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #9 Del Skrevet 12. februar 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Å wow jeg viste ikke det var så liten sjanse, jeg ble altid fortalt at å bli gravid er "enklere" en du tror. //TS Anonymkode: c8c13...cc9 Hvor stor man vurderer den sjansen å være, kommer VELDIG an på om man er i en situasjon der man aktivt prøver å få barn, eller om man ikke vil ha barn ennå. Dessuten er det store individuelle forskjeller - noen får eggløsning og blir gravide om de slurver med p-piller, mens for andre kan det ta måneder før syklusen er i rute etter å ha gått på hormonprevansjon. En vet ikke hvilken av de man er selv før man prøver. Så ser ingen motsetning med å være nøye med prevensjon (i den forstand er det fortere gjort å bli uplanlagt gravid enn man tror) og samtidig passe på å treffe riktig tidspunkt osv når man faktisk prøver å lage barn 😉 Anonymkode: 35fe6...fe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå