Gå til innhold

FÅR IKKE AV RING! BLÅ FINGER! trenger hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så dum som jeg er valgte jeg å sette på en ring som er for liten. Måtte ikke presse for mye for p få sen på men får den IKKE av. Har prøvd olje, kaldt vann. Fingeren har hivnet opp og blir lilla til tider. Har prøvd i en time nå å få den av. Tips????

har ikke tråd til å surre rundy fingeren og olje/krem/kaldt vann funket ikke. Det er sykt vondt!

Anonymkode: a273e...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men herregud, dra på legevakten, er vel ingenting noen på kg kan gjøre

Anonymkode: 3fc27...993

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så dum som jeg er valgte jeg å sette på en ring som er for liten. Måtte ikke presse for mye for p få sen på men får den IKKE av. Har prøvd olje, kaldt vann. Fingeren har hivnet opp og blir lilla til tider. Har prøvd i en time nå å få den av. Tips????

har ikke tråd til å surre rundy fingeren og olje/krem/kaldt vann funket ikke. Det er sykt vondt!

Anonymkode: a273e...0f9

Da må du dra for å få den klippet, det kan faktisk være farlig. De kan klippe ring på legevakta

Anonymkode: cc4e4...511

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsøkt såpe og vann? Enig med de andre, dra til legevakten og få den klippet av.

Anonymkode: 07bdc...469

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fingeren hovner jo mer du kjemper, så klipping er nok eneste valget. Er det ren gullring så kan den trolig fint repareres i etterkant, sølv vil koste mer for reprasjon enn ny (omtrent). 

Er det stål så haster det ennå mer, de færreste legevakter har lett tilgjengelig utstyr for å klippe stålringer, disse er et mareritt ofte, spesielt tykkere herreringer.

Dette haster. Ring 116 117. 

Anonymkode: 5bd5f...175

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få handa i kaldt vann, gni den så inn med olje ( eventuelt smør) og dra til legevakta om dette ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i himmelens navn sitter du her og spør istedet for å dra på legevakten? Det var faktisk en som mistet fingeren pga av for liten ring.

Anonymkode: 8a712...21d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i himmelens navn sitter du her og spør istedet for å dra på legevakten? Det var faktisk en som mistet fingeren pga av for liten ring.

Anonymkode: 8a712...21d

Nå er dette 11 timer siden, så vi får satse på at det er ordnet :)

Anonymkode: 1afd7...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...