Gå til innhold

Er det omsorgssvikt at barn bruker bleier etter fylte 3 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av den andre bleiesluttråden, vil fagpersoner si at det er omsorgssvikt at barn over 3 år fortsatt bruker bleier? En annen bruker i den forrige tråden kalte det «perverst», er det sånn det er? Når bør man sende bekymringsmelding til barnevernet om barn som er store og fortsatt bruker bleier? Vil BV starte undersøkelse på bakgrunn av dette? 

Anonymkode: c0232...9d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud....

Anonymkode: 0fd65...3ae

• Liker 25
Skrevet

Nei. Nei. Nei. Og nei. 

Anonymkode: ba5b7...eee

• Liker 15
Skrevet

Bare hvis bleia aldri blir skiftet. 

Himmel og hav... hva skjer med verden?

• Liker 19
Skrevet

Det finnes barn som bruker bleier lenger enn tre år, så nei. Jeg var 12 år når jeg sluttet pga sengevæting. Barnevernet kom aldri på døra 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 142d6...dc5

• Liker 1
Skrevet

Herregud, nei. Selvfølgelig ikke. Vil tro man setter spørsmålstegn om man ikke har sluttet med bleie som 5 åring, siste året i bhg. Om man ellers er frisk.

Anonymkode: 346e4...3d0

• Liker 3
Skrevet

Man kan jo aldri vite hvorfor de fortsatt bruker bleier. Er jo mange problemer et barn kan ha, som gjør at ungen må bruke bleie. Tviler veldig sterkt på at barnevernet hadde startet en undersøkelse av det. Personlig synes jeg det er rart at så store barn bruker bleie, men det gjelder bare om det er pga foreldrene ikke orker å lære ungen å gå på do. Er mange gode grunner til at noen gjør det!

• Liker 2
Skrevet

Eh nei?

Barn er like ulike som voksne, det finnes ingen fasit for bleieslutt (eller andre ting for den del).

• Liker 1
Skrevet

Nei nå må folk gi seg...!! Alle barn er forskjellige, noen er tidlig klare for bleieslutt og andre ikke. Noen trenger lang tid på do trening og andre lærer det fort.

Anonymkode: f3a5b...268

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Herregud, dette blir for dumt :roll:

Nei, ikke omsorgsvikt i det hele tatt.

Gjest BearMama
Skrevet

Det er iallefall noe galt med de som mener det er omsorgssvikt om barnet bruker bleie etter fylte 3....

Skrevet

Er det rart det finnes folk som er reder for BV når folk lurer på om bruk av BLEIER er omsorgssvikt?!

Anonymkode: 37620...6ea

• Liker 6
Skrevet

Sukk.... Jeg forstår barnevernet får det travelt fremover. Leser man nok på KG, kan man få inntrykk av at man skal sende bekymringsmelding om det meste som gjelder andres barn, og alle små avvik fra det «normale» skal granskes med mistenksomhet. Selv er man selvsagt en mønsterforelder. 

Anonymkode: dd41e...319

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av den andre bleiesluttråden, vil fagpersoner si at det er omsorgssvikt at barn over 3 år fortsatt bruker bleier? En annen bruker i den forrige tråden kalte det «perverst», er det sånn det er? Når bør man sende bekymringsmelding til barnevernet om barn som er store og fortsatt bruker bleier? Vil BV starte undersøkelse på bakgrunn av dette? 

Anonymkode: c0232...9d0

Nei, slapp helt av!

Jeg ble fortalt at jeg selv ikke sluttet før jeg var nærmere 3 år, men broren min sluttet nesten 1 år før meg. Alle slutter forskjellig, noen veldig tidlig, andre helt gjennomsnittlig, og andre senere. Barnevernet bryr seg vel i ræva om når noens barn slutter med bleie? 

Anonymkode: fa3c4...6e2

• Liker 1
Skrevet

Deg er helt vanlig at 3-åringer bruker bleier. De fleste har vent seg av med det innen 4/5 års alder. Loooord for en teit tråd.

Anonymkode: afffd...d01

• Liker 6
Skrevet

Tuller du nå? 

Anonymkode: 5ab30...110

Skrevet
12 timer siden, gurine skrev:

Bare hvis bleia aldri blir skiftet. 

Himmel og hav... hva skjer med verden?

Ingenting skjer med verden. Det er med NORGE denne galskapen skjer.

Anonymkode: a2f03...50d

• Liker 2
Skrevet

Vår gutt på 3 har ikke sluttet med bleier. Han trener på det, men det er ikke alltid han vil- han er i høyeste grad utstyrt med egen vilje- og vi kan faktisk ikke tvinge han. Eneste man kan gjøre er å oppmuntre, støtte og legge til rette. Resten MÅ faktisk være opp til barnet! 

Anonymkode: 0734e...293

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...