Gå til innhold

Hva har skjedd med Cubus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt retorisk spørsmål, for jeg vet jo hva som har skjedd. Sweatshops i Bangladesh og polyester-helvete har skjedd. Men jeg savner gamle Cubus. I hjembyen min står det fortsatt en stor bygning midt i gågata som kalles Cubusbygget. Selv om selve klesbutikken flyttet derfra for mange år siden. Der kunne man kjøpe seg eksklusive parfymer, Levis 501. Henry Choice og Bosselini var husets kvalitetsmerker. Senere FireFly med spreke barne- og ungdomsklær. Noen av de fineste klærne jeg hadde som ung voksen kom fra Cubus. Mørkeblå Levis Sailorpants! Nydelige sommerkjoler i bomull. Rosa kort jakke i semsket skinn. Olivengrønne militærbukser i lett, pudret, silkesateng. Hvit push-up balconette bh i hvit blonde og matchende truse. Hva har Cubus blitt til i dag? Ekle gensere som nupper allerede i prøverommet. Grå joggebukser med slapp strikk og bæsja-deg-ut-rompe. Skammelig og trist. Vi har virkelig mista en norsk juvel der. Rip Cubus.

Anonymkode: f5b0b...cb2

• Liker 8
Skrevet

Mener du Domus? eller hva det var det het? Cubus har vel alltid vært Cubus, og aldri hatt merkeklær?

Anonymkode: 58d03...5c8

• Liker 15
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hæ?? Har da aldri vært Levis eller noen andre merker på Cubus.

Skrevet

Har det skjedd noe med Cubus?

Anonymkode: 68f6c...1a6

• Liker 4
Skrevet

Joo?? Hvor gamle er dere? På 90-tallet var det helt vanlig at Cubus også førte andre merker, som Levi's. Særlig på mindre steder. Bosselini og FireFly var Cubus' egne merker. Kanskje Henry Choice også var det? Det huskef jeg ikke helt.

• Liker 4
Skrevet

Jo, det stemmer som TS skriver. Cubus førte diverse merker tidlig på 90-tallet i alle fall

Anonymkode: f9a22...1fd

• Liker 5
Skrevet

Cubus har da aldri ført andre merker enn, vel, Cubus? 

Med det sagt syns jeg også kvaliteten på varene har sunket dramatisk. Handler aldri der lenger, syns det virker syntetisk og kunstig alt de har. 

Skrevet

Når ble bosselini og Henry Choice kvalitet? Enkelte cubuser har parfymeri med gode merker idag, men de fleste selger bare kjendisparfymer og billigsminke. 

Anonymkode: 655dc...e70

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joo?? Hvor gamle er dere? På 90-tallet var det helt vanlig at Cubus også førte andre merker, som Levi's. Særlig på mindre steder. Bosselini og FireFly var Cubus' egne merker. Kanskje Henry Choice også var det? Det huskef jeg ikke helt.

Det visste jeg ikke. Jeg var ikke gammel nok til å shoppe på 90-tallet nei.

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ungdom på 90-tallet, men dette har vist gått meg hus forbi 😕

Skrevet

Det stemmer det at de tidligere førte Levis, og parfymeavdelingen på Cubus var veldig bra. De hadde mye bra på Cubus før. Men hvordan det er nå VRT jeg ikke. Har ikke vært på Cubus på denne siden av årtusenskiftet.

Anonymkode: 8b708...629

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke si jeg husker at Cubus noensinne har vært spesielt bra (er kanskje noe yngre enn deg, husker Bosselini, men husker det som det kjipeste merket i verden - ifølge oss barna iallfall:ler:), men hvis det er sånn så har det kanskje litt med dagens bruk-og-kast-samfunn å gjøre da, samt presset på at klær skal være billigere og billigere.

Føler min mor er mye mer opptatt av at stoffet skal være god kvalitet og sømmene være bra osv, det skal tåle bruk og mange vask. Og hun har jo faktisk de samme t-skjortene i årevis. Jeg som kjøper litt t-skjorter på billige kjedebutikker i alle slags rare stoffblandinger får jo hull i dem etter en måned, eller de mister passformen totalt etter første vask. 

Cubus er faktisk verstingen i klassen der, jeg har sluttet helt å kjøpe "basisklær" der for de tåler jo ingenting, de får nupper, mister passform og faller jo omtrent fra hverandre, og det er på ingen måte sånn at jeg løper rundt og klatrer i trær og vasker alt på 60 grader liksom, jeg behandler klærne mine pent og cubus er den verste kvaliteten i byn. 

Anonymkode: cc197...585

• Liker 3
Skrevet

Ts, du har helt rett! Nå kjøper jeg bare singleter i bomull og en og annen bh fra Triumpf på Cubus. Synd at parfymeriavd ble dårligere også. 

Anonymkode: dc2e4...a24

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, boblevann said:

Cubus har da aldri ført andre merker enn, vel, Cubus? 

Med det sagt syns jeg også kvaliteten på varene har sunket dramatisk. Handler aldri der lenger, syns det virker syntetisk og kunstig alt de har. 

Jo, men da må vi tilbake til 90-tallet. Det stemmer at Cubus solgte merke- og kvalitetsklær tidligere.

Anonymkode: 32427...889

• Liker 2
Skrevet

Jaaa dette hadde jeg glemt! Husker jeg sparte til og kjøpte min første Levis på Cubus:-D. Også husker jeg en gang de solgte ekte skinnbukser på salg grisebillig, ungdommen skulka skolen og sto i kø for å kjøpe😂. Seint på 80 tallet eller tidlig 90 tall...

Anonymkode: 371c4...69a

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobbet på Cubus for 15 år siden, da solgte vi Levi`s.

Anonymkode: 2da47...a83

Skrevet

Henry Choice ble kanskje solgt der, men ikke som eget merke! 

Anonymkode: f4322...1a2

Skrevet

Det må være lenge siden. Da jeg var ung ble man mobbet om man gikk i Cubus klær.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaaa dette hadde jeg glemt! Husker jeg sparte til og kjøpte min første Levis på Cubus:-D. Også husker jeg en gang de solgte ekte skinnbukser på salg grisebillig, ungdommen skulka skolen og sto i kø for å kjøpe😂. Seint på 80 tallet eller tidlig 90 tall...

Anonymkode: 371c4...69a

Vi sto i samme kø! Riktignok ble foret i skinnbuksa historie første uka, men du verden så stolt jeg var!

Anonymkode: 51073...fe6

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Henry Choice ble kanskje solgt der, men ikke som eget merke! 

Anonymkode: f4322...1a2

Jo, jeg husker jeg kjøpte Henry Choice på Cubus til første skoledag på ungdomsskolen. Jeg hadde nemlig ikke råd til Levi's. 

Anonymkode: 8b634...0f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...