Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det egentlig noe som helst som hindrer en å bruke Internett på en prøve på PCen?  Bortsett fra at læreren tilfeldigvis kan se det. 

Her er det såvidt jeg skjønner ingen sperre i nettet. Ser det siden det kommer varsler om epost og lignende. 

Er det bare på skolen min det er slik? 

Anonymkode: cd80d...773

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Hva mente du med at du ser at det kommer varsler om epost og lignende? 

Her har de forskjellige typer sperrer på nettet. Full sperring for alle nettsider og en sperring som gjør at du kan bruke tillate nettsider som snl, ndla osv. Ganske sikker på at det er sånn over hele Akershus fylkeskommune. 

Anonymkode: e910e...787

Skrevet

På universitetet så må vi bruke et program som stenger av alle andre programmer mens det kjører. Man kan heller ikke lukke programmet midtveis i eksamen. Programmet må kjøres helt til eksamen leveres. Da har vi internett, men ikke tilgang til noen andre programmer, nettlesere, mail eller annet. Pc'en fungerer bare til det programmet.

Anonymkode: f1fa3...4fc

Skrevet

Går vg3 og her stenges nettet ved prøver og eksamen, så kan ikke bruke nett.

Anonymkode: a743d...ac6

Skrevet

Da jeg gikk på vgs, hadde vi full nett-tilgang ved vanlige prøver (men ikke ved eksamen).  Vi måtte sitte med ryggen til læreren, slik at han/hun såg skjermene. Så det ville blitt oppdaget om vi var inne på andre programmer enn Word:) 

Anonymkode: 76e24...8b6

Skrevet

Spør læreren om dere må bruke et program ved prøver. Nå går jeg på høgskole da, og på eksamen bruker vi et program som stenger alt annet på PC-en til du er ferdig med prøven.

Anonymkode: f4556...db7

Skrevet

Jeg går vgs og er den enste i klassen som bruker pc i de fleste prøver, (med mindre vi ikke har en prøve på pc da) så læreren gidder ikke å sperre nettet, siden hun vet jeg ikke jukser. Men må sitte oppe ved tavla da. De har flere type sperrer slik at nettet er sperret helt, delvis eller bare for enkelte elever. 

Anonymkode: c73f5...fa1

Skrevet

Da jeg gikk på VGS kunne lærerne gå inn på sin egen PC og sjekke hva elevene gjorde på sine PC'er. 

Anonymkode: 004c4...5b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...