Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er arbeidsledig og tenker det å være fosterforelder er litt inntekt. Vi bor langt utti gokk og det er ikke noe jobb for meg her. Samboer jobber veldig mye og er leder. Derfor kan jeg helst ikke jobbe fulltid heller, pg av tid til egen unge og hente i barnehage, brøyte vei og stelle hus, osv.

Er lenge siden, men har sosionom utdanning og litt erfaring med ungdom. Og har på en måte lyst til å bidra, ikke bare for å skaffe penger. Eneste er at vi har ei lita på 4 år og kan derfor ikke ha hvem som helst hit.

Men er det noe de teller ned på, når en er arbeidsledig?

Anonymkode: 8a5e0...655

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere bør i alle fall granske grundig om dere har motivasjonen. Det kam være jævla tungt å være fosterhjem, og det er ekstremt mange som ikke greier å stå i det. Mange har flyttet nærmere 10 gang til ulike fosterhjem, og det er så ødeleggende. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er arbeidsledig og tenker det å være fosterforelder er litt inntekt. Vi bor langt utti gokk og det er ikke noe jobb for meg her. Samboer jobber veldig mye og er leder. Derfor kan jeg helst ikke jobbe fulltid heller, pg av tid til egen unge og hente i barnehage, brøyte vei og stelle hus, osv.

Er lenge siden, men har sosionom utdanning og litt erfaring med ungdom. Og har på en måte lyst til å bidra, ikke bare for å skaffe penger. Eneste er at vi har ei lita på 4 år og kan derfor ikke ha hvem som helst hit.

Men er det noe de teller ned på, når en er arbeidsledig?

Anonymkode: 8a5e0...655

Tid må du da ha, 24 timer i døgnet.

Anonymkode: c8326...814

Skrevet

Om motivasjonen din for å bli fosterforeldre er pengene er nok ikke dette en lur ide. Potensielt er dette et barn som skal bo hos dere i 18 år. 

Anonymkode: 99fd6...8a5

• Liker 3
Skrevet

Med den motivasjonen der så håper jeg inderlig at du aldri blir godkjent. 

• Liker 2
Skrevet

Om inntekt er årsak til at du lurer på å ta inn en unge som mest sannsynlig har bagasje, da skal du droppe den tanken.

Finn deg noe annet å tjen penger på, kjøp deg en sau og strikk votter av ulla eller noe sånn. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...