Gå til innhold

Hvordan pleier du å vurdere om du skal bli eller gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å vurdere hvorvidt jeg er i en bra situasjon eller ikke, og om jeg skal se meg etter ny jobb eller ikke. (Har to små barn.)

- Trives dårlig, det sosiale miljøet funker ikke lenger, ingen utviklingsmuligheter av noe slag (jeg trenger både personlig og faglig utvikling), rutinemessige oppgaver hver dag, ingen påvirkning på arbeidsmengde, får ikke tilbakemeldinger, ser ikke resultater av det jeg gjør (føler meg som en robot), treffer ikke andre mennesker enn kolleger, ikke mulighet for å søke andre stillinger internt, lav lønn, føler meg utbrent og lei av hele greia. 

Det positive er:

- Har ikke ansvar, har det veldig fleksibelt, får jobbe deltid, enkelt å være hjemme med syke barn, sjefen er langt borte, kolleger gjør jobben om jeg er borte, svært lite stress og krav, slapp jobb. 

Anonymkode: a2e18...1a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg leser det du skriver så ser jeg at jeg har alt det du savner i min jobb, men lite av det du fremhever som positivt. Og jeg savner iblant å ha noe mer fleksibilitet på arbeidsstid, litt mindre ansvar og stress, ikke ha en stilling som bare ligger på meg (ingen som kan dekke fullt og helt når jeg er borte) osv. Men for meg så hadde det negative du ramser opp veid tyngst.

Jeg trenger et visst ansvar og arbeidsmengde, som absolutt også medfører noe stress, men som også er nettopp det presset som gjør at jeg utvikler meg faglig og sosialt og aldri kjeder meg, men har en jobb jeg synes er spennende og givende.

Jeg har ved noen få anledninger vært under så mye press at jeg har stått der i kassen på rema og sett på han bak disken og tenkt herregud så heldig du er som har en enkel jobb som du ikke tar med deg hjem, men jeg har jo hatt lite krevende rutinearbeid selv og vet det er døden for meg i lengden.

Når det er sagt så trenger det jo ikke være enten eller, du kan jo lete en jobb hvor du føler du utvikler deg mer og har det bra sosialt men samtidig har det fleksibelt og lite stressende.

Anonymkode: 9d9fd...d4b

Skrevet

Takk for svar. Det er det jeg lurer på, at jeg egentlig burde jakte på noe som kan gi meg noe bra fra begge leire. Fleksibelt stress, haha. Er så usikker på hva det kan være. Psyken er ganske laber for tiden, så det er noe i det at man kan bli dårlig av jobben.

Jeg behøver også det presset som du sier, noe å strekke meg etter, men ikke for mye. Jeg blir fort rastløs og kjeder meg om jeg opplever at this is it... Men så vet man alltid hva man har og ikke hva man får.

Anonymkode: a2e18...1a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...