Gå til innhold

Hvor lenge før testen blir sterkere? Er håpet ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har tatt disse testene:

• Lørdag (kveldsurin) = negativ, blendahvit. Sensitivitet 10 mIU/ml
  • Søndag (morgenurin) = ultrasvak, men definitivt en strek. Sensitivitet 10 mlU/ml
  • Mandag (morgenurin) = negativ, blendahvit. Sensitivitet 25 mIU/ml
  • Mandag (kveldsurin) = kaanskje en ultraultra svak strek, men trolig negativ. Sensitivitet 10 mIU/ml

Når vil testene slå ut sterkere? Hvor lang tid tar det mellom når den sensitive slår ut og den vanlige? Burde ikke den vanlige mandag slått ut dersom den sensitive på søndag slo ut? Når får man positiv om kvelden? Er det vits å ta en til i morgen, eller blir det ikke noe av denne måneden?

Anonymkode: 82b73...6a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Har tatt disse testene:

• Lørdag (kveldsurin) = negativ, blendahvit. Sensitivitet 10 mIU/ml
  • Søndag (morgenurin) = ultrasvak, men definitivt en strek. Sensitivitet 10 mlU/ml
  • Mandag (morgenurin) = negativ, blendahvit. Sensitivitet 25 mIU/ml
  • Mandag (kveldsurin) = kaanskje en ultraultra svak strek, men trolig negativ. Sensitivitet 10 mIU/ml

Når vil testene slå ut sterkere? Hvor lang tid tar det mellom når den sensitive slår ut og den vanlige? Burde ikke den vanlige mandag slått ut dersom den sensitive på søndag slo ut? Når får man positiv om kvelden? Er det vits å ta en til i morgen, eller blir det ikke noe av denne måneden?

Spørs vel hvor i syklus du er?

Anonymkode: 36de0...163

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs vel hvor i syklus du er?

Anonymkode: 36de0...163

Ja det var det da.. Pleier å ha ganske stabile sykluser, men denne måneden er jeg og Natural Cycles dypt uenig om når eggløsning var 😛 Natural Cycles mener jeg er 6 DPO, men hvis det er tilfelle er jeg ikke gravid for mannen min var bortreist rundt da - både før og etter. Jeg mener jeg er 10-11 DPO, for jeg har mange EL-symptomer som tyder på det. Så jeg er faktisk ikke helt sikker denne måneden. 

Skrevet

Høres dessverre ut som kjemisk/tidlig sa. HCG dobbles hvert 1,5 døgn.

Anonymkode: ef64d...8fc

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres dessverre ut som kjemisk/tidlig sa. HCG dobbles hvert 1,5 døgn.

Var det jeg også tenkte.. Tar én siste test i morgen tidlig, og hvis den er like hvit er det bare å vente på mensen :) TR bør vel ikke bli alt for forsinket siden det var så tidlig? Hvis det har vært noe i det hele tatt da 😛 

Skrevet

Var det jeg også tenkte.. Tar én siste test i morgen tidlig, og hvis den er like hvit er det bare å vente på mensen :) TR bør vel ikke bli alt for forsinket siden det var så tidlig? Hvis det har vært noe i det hele tatt da 😛 

Jeg har blitt en drøy uke forsinket ved hver kjemisk.

Skrevet

Jeg har blitt en drøy uke forsinket ved hver kjemisk.

Takk for svar, det var ikke så ille :) 

Skrevet

Oppdatering: tok én sensitiv test (10 mIU/ml) som var veldig svakt positiv. Tok en Babyplan strimmel (25 mIU/ml) som var tydelig, men svakt positiv. Så smelte av en digital CB også fordi jeg nå er lei av å lure - negativ. Alt på samme urinprøve. 

Jeg velger å stole på CB, og vente på mensen 😛 Uansett om jeg er gravid, så går det jo tydeligvis ikke bra. 

Skrevet

Når skal du ha mensen? Mulig du tester for tidlig. Iallefall hvis du bare er 11 dpo. Helt umulig å vite nå allerede om det er kjemisk når du tester så tidlig.

Anonymkode: 25a9f...c48

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når skal du ha mensen? Mulig du tester for tidlig. Iallefall hvis du bare er 11 dpo. Helt umulig å vite nå allerede om det er kjemisk når du tester så tidlig.

Det er greia, jeg vet ikke riktig. 

Uansett lover det jo ikke godt når testene blir positive og negative om hverandre - og ikke blir sterkere selv om 3 dager har gått mellom første positive og i dag.. Eller? Uansett om det er tidlig burde jo en positiv test blitt sterkere etter 3 dager når den først har slått ut? 

Skrevet

Jeg tror ikke man kan se på testene om det er reell stigning så tidlig. Strek er strek. Og så blander du mellom å ta på kveldsurin og morgenurin, og du blander også mellom ulike sensitiviteter på testene. Dermed blir sammenligningsgrunnlaget ikke til å stole på.

• Liker 1
Skrevet

Digital trenger mer hcg enn strimlene.

Anonymkode: 0c533...ee9

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke man kan se på testene om det er reell stigning så tidlig. Strek er strek. Og så blander du mellom å ta på kveldsurin og morgenurin, og du blander også mellom ulike sensitiviteter på testene. Dermed blir sammenligningsgrunnlaget ikke til å stole på.

Det er de med samme sensitivitet tatt på samme tid jeg sammenligner, sammenligner ikke på kryss og tvers :) Trodde ikke 11-12 dpo var så fryktelig tidlig? Jeg trodde man kunne stole på resultat av tidlig-testene da jeg?

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Digital trenger mer hcg enn strimlene.

Anonymkode: 0c533...ee9

Trodde det var det samme, 25 mIU/ml?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er de med samme sensitivitet tatt på samme tid jeg sammenligner, sammenligner ikke på kryss og tvers :) Trodde ikke 11-12 dpo var så fryktelig tidlig? Jeg trodde man kunne stole på resultat av tidlig-testene da jeg?

Ok, var litt usikker på hvordan du sammenlignet testene :) poenget mitt er at du ikke kan vite nå om det er kjemisk fordi du får varierende svar på testene. Du har ikke kommet over dato for menstruasjonen, så resultatene er usikre. Det er ulempen med å teste tidlig (ja, teste før menstruasjon er å teste tidlig :)).  Ser noen her sier at hcg stiger halvannen gang per andre dag. Det er forsåvidt riktig, men en urintest vil ikke kunne gi et klart svar på om det stiger reelt. Så sikkert svar er det kun blodprøve som kan gi. Så mitt tips er å roe det litt ned og se hva som skjer, enten kommer menstruasjonen eller så er du gravid. Skjønner at du er spent/utålmodig, jeg er selv i den kategorien og vet det ikke er lett disse dagene :) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...