Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli likt av alle for den man er, eller er må man da ubevisst eller bevisst viske ut seg selv eller manipulere?

Anonymkode: 55045...acd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror at enkelte mennesker rett og slett er en slik personlighet at de blir likt av så godt som alle. Noen er bare "en likandes kar" for eksempel. Sjarm, vennlighet, et godt smil og oppmerksomhet overfor alle. Et eller annet udefinerbart som gjør at alle liker den personen.

Kjenner en fyr som er sånn. Han er en eks kjæreste. Finnes ikke vondt i han. Han er veldig sosial, alle liker han og han har masse venner. Han er rett og slett grei mot alle han møter, på en måte som gjør at folk automatisk liker han.

(Jeg har kjent han i over 30 år og har aldri hørt NOEN si noe negativt eller stygt om han)

Endret av Million
  • Liker 8
Skrevet

For en gangs skyld er det min tur til å svare: Nei. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis alle liker deg, gjør du noe feil:) Du kan ikke være deg selv og gjøre alle til lags. Det er går bare ikke. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror det ja til en viss grad. Klarer man å være hensynsfull, respektfull og vennlig innstilt så kommer man veldig langt uten å tape seg selv på det. Man har tapt seg selv når man aktivt går inn for å bli likt og fraviker sin personlighet for at det skal skje. 

Anonymkode: 4d664...672

• Liker 4
Skrevet

Tja. Tipper noen kanskje har en personlighet som gjør at ingen klarer å mislike dem. Men jeg tror ingen matcher med alle de møter.  Det er vi for ulike til.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man bli likt av alle for den man er, eller er må man da ubevisst eller bevisst viske ut seg selv eller manipulere?

Jeg tror at hvis man er likt av alle, er man automatisk en litt kjedelig person. Rett og slett fordi sterke personligheter gjerne enten blir "elsket" eller "hatet".

• Liker 1
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke og jeg synes ikke at det skal være et mål heller.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Er umulig at hver enkel person i verden skal like deg. Merkelig nok så kan du være veldig snill men av og til klaffer ikke kjemien til personer og av og til liker bare ikke enkelte deg. Og det har ikke alltid med at det er noe galt med deg. 

Kan jo ta et eksempel. Hadde ei jente i klassen mange år tilbake. Utrolig snill jente. Hun ville alle godt, veldig hjelpsom og så og si alle likte henne. Men for en merkelig grunn likte ikke jeg henne. Hun hadde ikke gjort meg noe, hun var snill mot meg men kjemien var der ikke. 

Jeg hatet henne ikke men jeg hadde ikke sansen for henne, merkelig nok 

Endret av Oddy
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Tror det er vanskelig å bli likt av alle. For blir man likt av mange nok så er det nesten alltid noen som føler det er noe muffins eller blir sjalu.

Endret av SVK
Skrevet
3 timer siden, M*J skrev:

Hvis alle liker deg, gjør du noe feil:) Du kan ikke være deg selv og gjøre alle til lags. Det er går bare ikke. 

Nettopp, akkurat dette er jeg enig i!

Skrevet

Har møtt et par som jeg Har tenkt at er umulig å mislike, og har aldri opplevd at noen har gjort det. De klarer å være veldig sympatiske samtidig som de er ærlige, viser seg sårbare og er blide. Bra egenskaper og bra balanse, men det er nok en og annen som kunne mislikt dem sikkert? 

Skrevet

Vel, noen bare virker til å ha det. Ene broren min er slik. Han blir likt av ALLE. Aldri noe drama, han tiltrekker seg stabile folk, folk har respekt for han og han har respekt for alle. Gjør det bra på skolen. Prøver ikke å "være noe". Har vett på å være fornuftig, som å ta en løpetur av seg selv fordi han skjønner at han legger på seg lett. Ansvarlig og går over ens med alle.

Gikk i klasse med ei som var likt av alle. Det rare er at enkelte har evnen til å bli likt, selv om de åpenbart mobber folk. Jeg var en av de hun aldri hendvedte seg til, men det var vanskelig for meg å le med/av henne hele tiden. Det ble for slitsomt. Hun gjorde narr av handicapet til ei....etterliknet henne rett og slett. Likevel liker alle henne. 

JEG er slik som er sjenert og redd for å si noe galt. Men blir hatet av alle. 

Anonymkode: c6349...569

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så utrolig mange mennesker på jorda, og alle er så utrolig forskjellige både utseendemessig og personlighetsmessig at hvis man skal få alle til å like seg for den man er, blir det en 24 timers jobb som er klin umulig! Vi er ikke satt sammen til å skulle ha like interesser eller personlighet, og takk gud for det, tenk så kjedelige vi hadde vært!

Og hvorfor forandre deg? Vær deg selv, du kommer til å møte sikkert tusenvis av mennesker som aldri kommer til å like deg, men også tusenvis som elsker personligheten din og deg!

Anonymkode: c9176...ca2

Skrevet

Nei for det vil alltid finnes noen som misoppfatter den du er selv om du er tvers igjennom god og omgjengelig, og som prosjiserer dårlige egenskaper over på deg og sprer dårlige rykter

Anonymkode: 1d037...f1b

Skrevet

Mannen min blir likt av alle. Har aldri hørt ETT vondt eller negativt ord om ham, og jeg skjønner hvorfor. Han er kjekk, men ikke cocky, han er hyggelig, men ikke den som snakker høyest, og han får respekt av alt og alle. Jeg er nesten motsatt, har et ansikt/vesen som folk enten misliker eller liker. Slik har det vært siden jeg var liten, selv om jeg alltid har vært snill, høflig og omsorgsfull. Mannen kommer unna mye mer enn meg, f eks når han forteller historier fra ungdomstiden, rett og slett fordi han er "en så god fyr". Nesten litt kjipt å være kona til en sånn, jeg blir jo alltid sett på som har skutt gullfuglen. Og ja, han er en gullfugl, men jeg skulle gjerne hørt noen si at han var heldig som fikk meg... Om vi hadde skilt oss f eks, hadde gud og hvermann gitt meg skylden for det. Finnes jo ikke noe galt i ham. Og det gjør det faktisk ikke heller.

Anonymkode: b406a...6ea

Skrevet

Det er ingen som vil bli likt av alle. 

Uansett hvorfor gå rundt å bry seg om folk liker deg eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Tror at man må endre seg etter hva folk liker om man skal bli likt av alle. Selv da vil nok noen finne noe ved deg de ikke liker.

Anonymkode: e3df1...218

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...