Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster og jeg avtalte at vi skulle ses i dag siden jeg skulle til byen på kurs. Jeg hadde sett frem til det. Jeg skulle ta toget hjem halv 6 og regnet naturligvis med at hun kom ned til sentrum siden hun bor 10 min unna ( relativt nært) 

Får melding om at hun er ferdig for dagen( jobbet halv dag) og at hun ser frem til å møte meg. Deretter får jeg melding om når jeg kommer. Jeg skjønte knapt spørsmålet. Hun satt hjemme og slappet av.

Hun sier at hun har hatt en slitsom dag på jobb og at hun ikke orker ut, så da ber hun meg for å slippe å gå noe sted.

Jeg har hatt kurs hele dagen, har lang reisevei, også mener hun at jeg skal ta bussen, kjøpe meg billetter,  gå med bagasjen opp til henne, for deretter å ta bagasjen på bussen og ned til stasjonen igjen, for deretter å ta toget halv 6.

Hun ba meg ikke på en matbit. Det er ren latsksap, ikke noe annet. Vi hadde litt kontakt i løpet av dagen, og hun er ikke syk, bare lat og passiv. Ble så skuffet. Har ikke sett henne siden jul og hadde med meg en bursdagsgave til henne. 

Anonymkode: 4785c...7c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig at det var dårlig gjort, men hvis dere ikke hadde en konkret avtale om hvor dere skulle møtes så benyttet hun seg av å gjøre det som var best for henne. Hvis dette er en trend hos din søster, å sørge for at kun hennes behov blir dekt, så hadde jeg gjort følgende neste gang: Sørget for å avtale nøyaktig hvor og når vi skal møtes. Hvis hun gjør om på det uten å bli enig med meg at det passer meg også, så hadde jeg påpekt hva avtalen var, og at jeg har planlagt dagen etter denne avtalen, at det dessverre ikke passer for meg å komme helt bort til henne, så da får dere heller treffes ved en senere anledning, og at bursdagsgaven du har med får hun få senere.
Hvis din søster stadig gjør sånt, og vet at du alltid gjør om dine planer så vil hun alltid fortsette med det. Sett dine grenser og vis at dine planer og behov også er viktige.

Anonymkode: 9987b...99f

• Liker 1
Gjest Voiceless
Skrevet

Det er sånt som kan skje når man ikke har en konkret avtale om møtested. Ta det heller som en lærdom til neste gang du skal avtale noe. Selv om det kanskje ikke er ideelt for deg hørtes det jo heller ikke dumt ut å hygge seg hos henne frem til du skal dra. Forsøk å legge de negative følelsene til side, så kan dere fortsatt ha det hyggelig sammen frem til du må rekke toget. Som du sier har du ikke sett henne siden jul og du har gledet deg til å treffe henne. Da er det dumt å bruke tiden på bagateller. 

Skrevet

En misforståelse ang møtested ?

Om det er ti min for henne å komme til sentrum er det vel ti min for deg å dra dit. Sett bagasjen i bagasje-skap på stasjonen.

En annen gang: avtal tid og sted.

Hadde blitt sår selv, men smartere til neste gang. Klart det er skuffende å se en søster ikke gidder strekke seg og gjøre det beste for seg selv bare. Jeg håper for deg det er en misforståelse og ikke en trend.

Klem.

Anonymkode: f6891...b2f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...