AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #1 Skrevet 11. februar 2019 Er bare i uke 12, men gruer meg allerede. Var for så vidt også en av grunnene til at jeg kviet meg litt for å prøve å bli gravid. Har tvillinger fra før, men de er tatt med keisersnitt. Har altså ingen dramatisk fødselshistorie som forårsaker dette, og ser ikke ubetinget positivt på dette med ks heller, hverken for barnet/barna eller meg selv. Hører alle mulige historier om fødsler og vet at ingen er lik osv...Det føles bare litt kjipt å skulle gå å grue seg i en god del uker og måneder (forhåpentligvis) for noe man uansett må gjennom, men ikke får påvirket selv på noen måte. Anonymkode: 7aa71...6b9
Frostrose Skrevet 11. februar 2019 #2 Skrevet 11. februar 2019 Det er vondt, men det er også helt fantastisk ❤️ Hver rie er et tegn på at babyen kommer stadig nærmere. Det er også mulig å få smertelindring ved behov. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #3 Skrevet 11. februar 2019 24 minutter siden, Frostrose skrev: Det er vondt, men det er også helt fantastisk ❤️ Hver rie er et tegn på at babyen kommer stadig nærmere. Det er også mulig å få smertelindring ved behov. Lykke til! Takk ❤ Anonymkode: 7aa71...6b9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #4 Skrevet 11. februar 2019 Jeg har alltid vært redd for å føde, men når jeg først ble gravid gadd jeg ikke grue meg. Jeg visste at jeg uansett måtte gjennom det, og da føltes det lite vits i å tenke på det. Når dagen først kom viste det seg at fødsel var helt overkommelig, og denne gangen gleder jeg meg🤗 Anonymkode: 2ef7a...f9d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #5 Skrevet 11. februar 2019 Tenk på alle som føder rundt om kring i verden hver dag! Klarer de det så klarer du det også! Og den premien da ❤ Anonymkode: 84548...9f1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #6 Skrevet 11. februar 2019 Tenk at alle mødrer har klart å komme igjennom det ❤️ Det finnes masse smertestillende å få. Det er noen timer med smerter, men de går fort over når ungen har komt ut, og da tenker du ikke mer på det. Jeg tenker alltid at "når de klarer det, så skal jammen jeg og klare det!" Jeg ville heller født 100 ganger enn å gå gravid 😅 Å gå gravid da har du 9 mnd med smerter/ubehag, men med fødsel så er det bare noen timer. Jeg vil anbefalt med å lese om fødsel ( ikke forumer osv) men bøker, fødselforberedene bøker og kurs osv. Snakk med jordmor om det. Jeg vil og anbefale deg å følge "hjemmefødsel" på snapp det er en jordmor som har den og opplyser og snakker om fødsler. Jeg har født en gang og er gravid igjen, jeg tenker litt på fødselen, fordi jeg liker å være forberedt og vite hva jeg går til. Men vil som sakt heller føde mange ganger igjen enn å gå gravid 😅 Anonymkode: 79569...6f6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #7 Skrevet 11. februar 2019 Det er sykt vondt, men relativt fort overstått. Anonymkode: e245a...7dd
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #8 Skrevet 11. februar 2019 Jeg har ikke født enda, men det nærmer seg med stormskritt. Det som har hjulpet meg er å tenke litt på det som en eksamen. Høres teit ut, men jeg hadde eksamensskrekk hele studietiden som jeg til slutt kom over. Graviditeten er hele semesteret man jobber livet av seg.. leser, gjør øvinger og går i forelesninger. Når jeg går ut døren hjemme på eksamensdagen vet jeg at neste gang jeg kommer hjem er jeg ferdig! Og jeg VET hvor utrooolig deilig det kjennes ut når jeg forlater det lokale og er ferdig! Det er supermotivasjon! Og som regel gikk det myye bedre enn jeg skulle trodd. Dette blir litt teit siden ikke alle kan tenke sånn. Og eksamen er ikke smertefritt.. Men det hjalp meg! Akkurat nå brygger jeg på et lite menneske. På et tidspunkt skal han ut, men det er kun den dagen helt på enden! Da skal jeg endelig få vise hva jeg er god før, og få verdens beste premie (bedre enn alle A'er i universet)!! Samboer skal få se at jeg er verdens tøffeste og sterkeste person! Sammenlignet med hele svangerskapet er det jo ingenting! 😊 Anonymkode: 6fee3...d2e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #9 Skrevet 11. februar 2019 Jeg skjønner engstelsen, men prøv å tenke på at det faktisk er begrenset med tid - ufattelig mye kortere enn et helt svangerskap. Anonymkode: 6a84b...9c8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #10 Skrevet 11. februar 2019 Det finnes epidural, så da er det no worries❤️ Har født to selv og venter tredje og epiduralens eksistens gjør at jeg sover godt om natten 😉😜 Anonymkode: 59a6f...098 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #11 Skrevet 11. februar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes epidural, så da er det no worries❤️ Har født to selv og venter tredje og epiduralens eksistens gjør at jeg sover godt om natten 😉😜 Anonymkode: 59a6f...098 Skriver under på denne! Modningsriene hjemme frem til 4 cm var vondere enn hele resten av fødselen da jeg fikk epidural! Anonymkode: bb67f...1f5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #12 Skrevet 11. februar 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriver under på denne! Modningsriene hjemme frem til 4 cm var vondere enn hele resten av fødselen da jeg fikk epidural! Anonymkode: bb67f...1f5 Samme her! Gruer meg ikke til neste gang, hadde en gin opplevelse med å føde med epidural! Pressriene var likevel vonde, men mindre vonde enn åpningsriene likevel! Heller fødsel enn svangerskap! Anonymkode: 7f3d7...cb8 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #13 Skrevet 11. februar 2019 Og jeg fødte veldig fint uten epidural også! Var veldig vondt, men jordmor hjalp meg å takle riene godt og hele fødselen var bare god stemning. Helt magisk var det når barnet kom! En opplevelse jeg gleder meg til å gjøre igjen Anonymkode: 6dbc1...814
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #14 Skrevet 12. februar 2019 Det som er så bra med fødsel er at det går over, du får avsluttet en (for mange) kjedelig fase med ubehag og får kroppen tilbake. Jeg rakk ikke epidural med første og regner med at det ikke er mer tid i fødsel nr 2, skulle gjerne vært foruten smertene men i det minste er smertene et tegn på at du nærmer deg og at de hjelper deg igjennom fødselen. Hvis du slipper kontrollen, fokuserer på nuet eller etterhvert på målet så vil fødselen være en dråpe i havet av hva som venter i ettertid 😊 Anonymkode: afc5c...ad2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #15 Skrevet 12. februar 2019 Jeg har født to ganger, både med og uten epidural. Helt fantastisk opplevelse begge gangene! Selv om jeg hadde lange fødsler med rier i flere dager, så sitter jeg bare igjen med positive minner om hele forløpet. Fødsel nr to var med epidural, og det var helt rått å få muligheten til å være så til stede under opplevelsen. Hos meg skrudde de ikke av epiduralen under pressingen, så jeg hadde ingen smerter fra 7cm til babyen var ute (10timer). Hoppet rundt og koste meg mens kroppen jobbet med sitt. Jeg har hatet å gå gravid, og den lettelsen når barnet er ute og alle gravidplager forsvinner på mystisk vis, er bare helt nydelig. Attpåtil toppes det med verdens vakreste lille premie! ❤️ Anonymkode: c3c4a...290
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #16 Skrevet 12. februar 2019 Jeg tenkte på alle de fisefine frøknene jeg kjenner som har barn, og tenkte; kan de, så kan faen meg jeg også! 😂 Forberedte meg på at det skulle være helt forferdelig vondt og langvarig, og ble positivt overrasket når det bare var forferdelig vondt, men ikke så langvarig 😊 Anonymkode: 8c5eb...5f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå