AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #1 Skrevet 11. februar 2019 Var på en sånn typisk næringslivsdag hvor arbeidsgivere kommer til universiteter og høyskoler for å hente nyutdannede til bedriftene sine. Mange ønsket vi skulle sende åpne søknader. Er det ikke da høflig å besvare nettopp disse åpne søknadene? De møter vel ikke opp til pynt? Anonymkode: 57215...a81
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #2 Skrevet 11. februar 2019 Noe må de da si på disse åpne dagene? Aldri avsluttet et møte med at noen sier vi må ta en kaffe en dag? For så å aldri høre noe mer fra vedkommende? De som er av intereesse hører noe fra både abreidsgivere og kaffefolket. Anonymkode: de16a...7e2 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #3 Skrevet 11. februar 2019 Når leverte du søknaden da? Jeg vil tro at de bevarer dem for å ta dem frem når det åpner seg stillinger etterhvert. Anonymkode: 92be7...043
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #4 Skrevet 11. februar 2019 Mulig du må ta kontakt igjen og høre om de har mottatt søknaden? Altså vise interesse og følge det opp. Man kan drukne litt i mengden, men hvis man tar kontakt igjen så får man en avklaring på hvordan de tenker. Anonymkode: 7fc5d...e9b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #5 Skrevet 11. februar 2019 Hæ? Nå tror jeg vi prater forbi hverandre her. Deres ansettelsesmetode er åpne søknader i en fortløpende prosess, og nå deltok de fordi de ønsket å komme i kontakt med ''friske ben''. De sa til alle at de ønsket åpne søknader, og at alle ble invitert til intervju, og at det var på intervjuet de ''vurderte deg''. Anonymkode: 57215...a81
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #6 Skrevet 11. februar 2019 Sønnen min driver og søker lærlingplass og har vel sendt ca 25 søknader, utifra en liste over bedrifter som er godkjente til å ta i mot lærlinger. Av disse 25 har kun 1 svart og innkalt han til intervju. 4 har svar "beklager vi har ingen ledige plasser" og de øvrige 20 har vi ikke hørt et ord fra. Ingenting. Det hadde ikke kostet dem en krone å sende en epost og si beklager, så jeg synes sånt er uhøflig. Skjønner godt at du tenker at de godt kunne svart, i det minste. Anonymkode: fc02e...5aa
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #7 Skrevet 11. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sønnen min driver og søker lærlingplass og har vel sendt ca 25 søknader, utifra en liste over bedrifter som er godkjente til å ta i mot lærlinger. Av disse 25 har kun 1 svart og innkalt han til intervju. 4 har svar "beklager vi har ingen ledige plasser" og de øvrige 20 har vi ikke hørt et ord fra. Ingenting. Det hadde ikke kostet dem en krone å sende en epost og si beklager, så jeg synes sånt er uhøflig. Skjønner godt at du tenker at de godt kunne svart, i det minste. Anonymkode: fc02e...5aa Lærlinger er i en annen situasjon enn hva ts snakker om. Anonymkode: de16a...7e2 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #8 Skrevet 11. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hadde ikke kostet dem en krone å sende en epost og si beklager, så jeg synes sånt er uhøflig. Så klart koster det penger å svare på henvendelser. Anonymkode: 91c23...55a
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #9 Skrevet 11. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så klart koster det penger å svare på henvendelser. Anonymkode: 91c23...55a Beslagl3gger også mye arbeidstid. Hos oss går åpne søknader rett i makuleringsspannet. Anonymkode: de16a...7e2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #10 Skrevet 11. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så klart koster det penger å svare på henvendelser. Anonymkode: 91c23...55a Det koster ingenting å sende en standardisert, klipp-og-lim avslags-epost. Noen sekunder av avsenderens tid. Anonymkode: fc02e...5aa
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #11 Skrevet 11. februar 2019 En åpen søknad krever ikke svar, noen steder kan de også bli liggende til det evt dukker opp noe, eller de kontakter aktuele kandidater de vil hanke inn uansett. Anonymkode: 93568...2d6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #12 Skrevet 11. februar 2019 I USA har arbeidstakere begynt å ta igjen med samme mynt. https://qz.com/work/1499185/employers-have-been-ghosting-job-interview-candidates-for-years/ Anonymkode: fd039...c5f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #13 Skrevet 11. februar 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Beslagl3gger også mye arbeidstid. Hos oss går åpne søknader rett i makuleringsspannet. Anonymkode: de16a...7e2 Disse ansatte via åpne søknader av interessente de møtte på minglingen. Metode: de møter opp > prater med folk > de som er interessert i jobb kan vise følgende interesse ved å sende en åpen søknad. Dette er i utg. en strålende metode for å utelukke alle som IKKE har lidenskap for yrket. 2 hours ago, AnonymBruker said: En åpen søknad krever ikke svar, noen steder kan de også bli liggende til det evt dukker opp noe, eller de kontakter aktuele kandidater de vil hanke inn uansett. Anonymkode: 93568...2d6 Nå var det vel mer at disses ansettelsesmetode var nettopp åpen søknad. Så dette gjelder ikke i dette tilfellet. Anonymkode: 57215...a81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå