Gå til innhold

Besluttningsangst, skal vi få barn nr3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to jenter 1,5år aldersforskjell de er 7og 8 år. Har i mange år hatt et ønske om et tredje barn. Og nå er altså mann også med på dette. Men er SÅ usikker. Klarer ikkje tenke på anna, det hår meg til hode🙈. En del av meg ønsker det for alt i verden (hjertet) en annen del er veldig usikker (hjernen) vi har det så fint sammen nå hele familien. Hver helg gjør vi ting i sammen som en baby ville ha «splittet» oss. Og er aldersforskjellen for stor? Ønsker å høre erfaringer fra å «starte på nytt» få ein attpåklatt og å «splitte» familien. Vet jo at innerst inne har det kun med hva vi føler rundt dette, men ja. Andres erfaringer er jo til hjelp for å orientere seg. 

Anonymkode: d873f...9d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere klar for å starte helt på nytt? Barnehage i 5-6 år til, eller blir du hjemme med barnet noen år? Det er viktig å ta hensyn til hvordan et tredje barn vil påvirke livet til jentene dere allerede har. I den alderen de er, så har de stort behov for aktiviteter både med venner og med familien. Hvordan vil dere håndtere hverdagslogistikken? Går de på SFO?, kan de gå hjem fra skolen alene? Mye å tenke på. Selv har jeg to barn, og stopper på to. Lykke til med valget! Det må jo være en berikelse med et tredje barn, så absolutt :) 

Anonymkode: b98dc...458

Skrevet

*Barnehagen varer vel i rundt 5 år hvis barnet er 1 år ved oppstart. Litt korttenkt jeg 🙈

Anonymkode: b98dc...458

Skrevet

Nummer 3 er en glede og berikelse for oss alle. Litt meir logistikk, MYE mer glede.

Skrevet

De to eldste er skolebarn og er både bestevenner og bitre fiender. Men begge elsker minstemann på tre år. Det er en stor velsignelse med baby i familielivet. Fortsatt elsker de å kose på han og leke med han. 

Anonymkode: 3cbd7...23e

• Liker 1
Skrevet

Dette lurer jeg også på.. klarer ikke bestemme meg. Har en på 7 og en 8.Ønsker meg en til, men vet ikke om jeg orker. Som du skriver, nå fungerer alt og de er på samme alder. Hvordan blir det med nr 3 da !!! huff... dilemma 😕

Anonymkode: 0dc72...6d6

Skrevet

Mitt største spørsmål er vel om en angrer bittert på at en ikke skaffet et tredje barn...

Skrevet

Venter nummer tre, de to andre er 6 og 9 år. Vi gleder oss, har kjøpt ny bil (7-seter, for mer fleksibilitet) og greier. Men tenkte feks på dette med sparing her en dag, hvor mye har vi til å hjelpe de med evt studier og hus? 

Anonymkode: 8e954...473

Skrevet

Fikk nr 3 når våre eldste var 10 og 7 år. Om man skulle tenke å gjort noe anderledes så hadde vi valgt å få de litt tettere. Det har ikke vært lett med med tanke på ferie, fritidsaktiviteter etc. Vi har nok blitt litt splittet, nå som de eldste er 21 og 18 har vi lite fellestid, så føler ofte vi er en familie på 3 på tur. 

Anonymkode: 267b9...17e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk nr 3 når våre eldste var 10 og 7 år. Om man skulle tenke å gjort noe anderledes så hadde vi valgt å få de litt tettere. Det har ikke vært lett med med tanke på ferie, fritidsaktiviteter etc. Vi har nok blitt litt splittet, nå som de eldste er 21 og 18 har vi lite fellestid, så føler ofte vi er en familie på 3 på tur. 

Anonymkode: 267b9...17e

Tenker du at siste barnet er et «hinder» for at dere alle er på tur i lag? med tanke på at yngste er 8 og de har forskjellige interesser med de eldste? Eller hadde dere som foreldre vert mer «alene» uten siste barnet...at de eldste uansett ikke ville vere med foreldre på tur..

Skrevet

Vi var to søsken på 7 og 8 da vi fikk et småsøsken. Jeg elsker lillesøstera mi, men ville nok ikke valgt det samme selv. Familien måtte stadig splitte oss i ferier og helger, og jeg som var eldst måtte klare meg mye selv. Har vurdert 3 barn selv, men vil heller bruke all energi på de to jeg har. 

Dette betyr ikke at det er feil i alle familier, men det krever nok at man er god på å fokusere på alle barna og deres behov, ikke er opptatt av egentid og selvsagt en fordel om man ikke blir utslitt av graviditet og barseltid. 

Anonymkode: 29f38...fdd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...