Gå til innhold

Utslitt etter mammauke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kun barna en uke i slengen. Min yngste er snart 5 år og våkner MYE om natta. Mareritt, eller så har hun vondt noen plasser. På morgenen er alt ok, og hun er i godt humør. Alt er også bra FØR hun legger seg. Vi samsover, har ikke eget soverom til henne. Hun får sove i min seng og føler seg tryggest slik. I forrige uke var hun syk i tillegg og gråt mye pga det. Jeg hadde også hjemme eksamen og heldigvis ingen jobb. Jeg trur hun har nattskrekk gråter ustanselig.. 

Er fullstendig låst til huset i mine uker, og det er selvsagt greit. Far lemper de over til besteforeldre ofte og gjør sine ting. Trening, fest etc. Jeg har ikke min familie her. 

Sliter med søvn generelt selv, og dette sliter meg ut.. Gruer meg til neste mammauke med dagvakter. Jeg er død om morgenen, klarer fysisk ikke stå opp tidlig. 

Utblåsning. Hadde vi vært to hele tiden kunne man avlastet hverandre.. 

Anonymkode: c52d9...44f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjaaa... dere valgte jo selv å ha det slik ved å skilles?

Anonymkode: 902cc...6aa

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tjaaa... dere valgte jo selv å ha det slik ved å skilles?

Jeg valgte IKKE brudd. Han forlot meg. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte IKKE brudd. Han forlot meg. 

Ja.. da så. Men kan du fortelle meg hvorfor du valgte å studere mend du er alenemor og har små barn? Regner med du studerer, siden du nevner hjemme-eksamen. Altså, studere, alenemor og små barn? Det er jo nesten som å be om trøbel...

Skrevet

Skjønner at det er forskjell på folk, og hva man tåler. Men skal jeg være helt ærlig synes jeg ikke du har noe å klage over. Du har fri annenhver uke der du kan gjøre hva du vil.

Selv er jeg 100% alene med tre barn, for å sette ting i perspektiv. 

Anonymkode: ddf0d...c28

• Liker 10
Skrevet

Nå har det blitt slik, så må du gjøre det beste ut av situasjonen.

Jobber du fullt? Mulighet for å sove når hun er i bhg? Hva med å jobbe litt redusert annenhver uke, når hun er hos deg?

Skjønner du er frustrert over at familien hans hjelper han mye når han har henne. Men hva med å sette pris på tiden med barnet? Er det så viktig at du fullfører studiet til normal tid? Finn på morsomme ting du kan gjøre med henne, som å spille spill, perle, pusle, lese, skiturer.

Jeg tenker noe handler om at du er er såret over bruddet og takler situasjonen dårlig. Kommer nok til å gå bedre snart :)

Skrevet

Uff, forstår at dette er tøft. Heldigvis er det bare en periode, så mitt råd er å gjøre det beste ut av det. Ignorer de over her som sier du ikke har noe å klage på. Av og til er det helt greit å føle seg utslitt og drittlei, uansett om man har satt seg i situasjonen selv. Du er helt sikkert en kjempeflink mamma og jeg antar at du utdanner deg for å sikre din egen og datteren din sin fremtid. Du er tøff og du klarer dette :) 

Kan du ha barnevakt noen timer når du har din uke, slik at du får litt pustepause? 

Anonymkode: 5c004...0d5

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber fulltid ved siden av studier. For at jobben skal bli fast, må jeg fullføre bachelor. Kan bli sparket om jeg utsetter eller sier opp studier. Jeg fullfører i år. Kan muligens skaffe barnevakt, men da mot betaling. I barnefri uker får jeg sove litt på dagtid, men jobber fullt. 

Og bitter? Nei, det har vært slutt på 3 året nå. Jeg hadde startet på studiet når det ble slutt. 

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det er forskjell på folk, og hva man tåler. Men skal jeg være helt ærlig synes jeg ikke du har noe å klage over. Du har fri annenhver uke der du kan gjøre hva du vil.

Selv er jeg 100% alene med tre barn, for å sette ting i perspektiv. 

Anonymkode: ddf0d...c28

Synes det er helt unødvendig at du sammenlikner din egen situasjon med ts, og antyder at hun ikke tåler så mye. Hva vet du om hennes eventuelle generelle bekymringer og livssituasjon som kan medføre at det hele kan være tyngre å forholde seg til enn sånn som du har det i ditt liv?

Anonymkode: 9a9ee...2a0

• Liker 5
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. da så. Men kan du fortelle meg hvorfor du valgte å studere mend du er alenemor og har små barn? Regner med du studerer, siden du nevner hjemme-eksamen. Altså, studere, alenemor og små barn? Det er jo nesten som å be om trøbel...

Hun er ikke alenemor! Ved delt bosted (50/50) er man deltidsmamma/pappa. En aleneforsørger (alenemor/alenefar) er en som har hovedomsorgen for barnet og har krav på stønad fra NAV. En deltidsforelder har (som regel) ikke dette.

Anonymkode: 9e20a...a39

Skrevet

Du får jo sove så mye du vil og slappe av annenhver uke? Det er da mer enn nok tid til å hente seg inn igjen. Du får med andre ord slappe av og styre din egen tid halvparten av tiden din.

Da jeg var småbarnsmor, vekket barnet oss (både far og mor våknet jo av skrikingen) mange ganger hver eneste natt i to år. Det var ikke snakk om annenhver uke akkurat. Men hver eneste natt.

Med annenhver uke hadde jeg følt meg uthvilt.

Anonymkode: cd8ec...094

• Liker 2
Skrevet

Sånn er det å ha barn. 

Anonymkode: 8c1c3...b2f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får jo sove så mye du vil og slappe av annenhver uke? Det er da mer enn nok tid til å hente seg inn igjen. Du får med andre ord slappe av og styre din egen tid halvparten av tiden din.

Da jeg var småbarnsmor, vekket barnet oss (både far og mor våknet jo av skrikingen) mange ganger hver eneste natt i to år. Det var ikke snakk om annenhver uke akkurat. Men hver eneste natt.

Du lever ikke ts liv, så å sammenlikne hennes situasjon med hvordan det var for deg er irrelevant.

Anonymkode: 9a9ee...2a0

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en angst diagnose og sliter da mest på natta. Jeg sover generelt LITE om natta. Jeg har da og vært samboer og datteren vår sov ikke en natt i gjennom før hun var 2 år så det vet jeg alt om.

Jeg har barn 50, studier 50 og jobb 100. I barnefri uker "kun" jobb og studier. Men beklager at jeg luftet min situasjon her. Jeg er tobarnsmor.

Kunne godt redusert stilling, men ungene må forsørges. 

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en angst diagnose og sliter da mest på natta. Jeg sover generelt LITE om natta. Jeg har da og vært samboer og datteren vår sov ikke en natt i gjennom før hun var 2 år så det vet jeg alt om.

Jeg har barn 50, studier 50 og jobb 100. I barnefri uker "kun" jobb og studier. Men beklager at jeg luftet min situasjon her. Jeg er tobarnsmor.

Kunne godt redusert stilling, men ungene må forsørges. 

Så da kan du sove så mye du vil etter jobb i en uke LUKSUS! 

Anonymkode: 2c3af...010

• Liker 1
Skrevet

Trøst deg med at yngste snart er fem og antagelig snart sover om natten. Det gjør enorm forskjell. 

Anonymkode: 202fb...8c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...