Evehei77 Skrevet 11. februar 2019 #1 Skrevet 11. februar 2019 Vi ser etter barnehagen til minsten som skal begynne i september (da 13 mnd gammel). Det er to i nærheten av oss og vi besøkte begge på fredag. Den ene likte vi bedre enn den andre og har også hørt mer positivt om den. MEN de har en veldig stor småbarnsavdeling: 24 1-2 åringer. Selvfølgelig er det påkrevd antall voksne kr barn og de har flere rom å boltre seg på og deler seg visst opp i mindre grupper. Likevel er jeg redd for at det blir litt voldsomt får en liten 1 åring å ha så mange unger rundt seg. Er det noen som kan dele sin erfaring rundt dette?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #2 Skrevet 11. februar 2019 Min eldste går i basebarnehage. Det var mitt femte valg på lista, men her i Oslo kan man ikke velge og vrake i barnehager. Var litt skeptisk, men det gikk veldig fint det. Det viktigste er at det er gode voksne der. Jeg ville spurt om bruken av vikarer feks. Vår barnehage har faste vikarer og bruker ikke vikarbyrå. De deler opp i mindre grupper. Min har ihvertfall trivdes godt på småbarnsavdeling. Storebarnsavdeling er jeg mindre fornøyd med. Anonymkode: 24e15...d52
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #3 Skrevet 11. februar 2019 Det hadde hvertfall ikke vært noe for min sønn. På småbarnsavdelingen hans var det bare 10 unger å sønnen min stortrivdes der! De ansatte hadde god tid til barna På storbarnsavdelingen var det 21 unger å det synes sønnen min var for mye,han mislikte seg veldig og ble dessverre aldri trygg der. Anonymkode: b5cc2...503
Surriball Skrevet 11. februar 2019 #4 Skrevet 11. februar 2019 Mi stortrives i basebarnehage. De er 28 småbarn. De deles opp i mindre grupper når de er innendørs, så det er ikke 28 barn i samme rom til enhver tid. Jeg synes det er veldig fint, fordi barnet kjenner alle de voksne og er like trygge på dem og det er alltid et tilgjengelig fang. Null problem.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #5 Skrevet 11. februar 2019 I vår barnehage er det to småbarnsavdelinger. 28 barn til sammen, 14 på hver avdeling. Men i hverdagen er det ikke slik at alle 14 barna gjør noe samtidig hele tiden. Eller 28 skt? De deles gjerne opp i mindre grupper. Altså seriøst, tenk deg 28 stk 1-1 1/2 åringer samlet? Det går jo ikke.. gruppen på 14 deles gjerne opp i 2 grupper igjen, dvs 7 stk på hver gruppe. Anonymkode: 28d86...331
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå