AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #1 Skrevet 11. februar 2019 Vi har bodd oss to i huset ganske lenge, men fikk baby i juni. Er vel på tide å få baby sitt navn på postkassen. Hva gjorde dere andre når dere fikk baby? Bestilte nytt skilt? Eget lite skilt med baby sitt navn? Anonymkode: 784ed...32e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #2 Skrevet 11. februar 2019 Ingenting, står kun etternavn på vår postkasse. Anonymkode: bc9c9...a96 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #3 Skrevet 11. februar 2019 Satte fyr på den. Det hjalp. Anonymkode: 92587...f04 29
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #4 Skrevet 11. februar 2019 Det er jo ingen hast. Post til barnet blir foreløpig adressert til dere foresatte. Men etterhvert er det jo bare å bestille nytt skilt med alles navn på, om dere ønsker det. Anonymkode: 06303...e0d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #5 Skrevet 11. februar 2019 Ingenting, er jo mange mange år til barnet får post 😛 Bestiller nok nytt skilt når den tid kommer. Anonymkode: c5a5a...e3e 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #6 Skrevet 11. februar 2019 Driver babyen eget firma eller bestiller ting i stor stil av andre grunner siden han trenger navnet sitt på postkassen? Jeg får nesten aldri post i postkassen selv en gang. Anonymkode: 59a5c...733 17
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #7 Skrevet 11. februar 2019 Babyer og barn kan få post i eget navn. Naboen under meg hadde vært på sykehus med sin datter på under ett år. Bare en baby altså. Posten ble adressert til babyen, i babyens navn. Dette skjønte ikke postbudet, og hang opp brevet på oppslagstavlen i gangen som "ukjent". Jeg så at etternavnet lignet litt på den ene i husholdningen under meg, de er polske. Ringte på døra og spurte om de kjente *fornavn på brevet*, og fikk til svar at ja, det er min datter. Ga dem brevet. Kort tid etterpå kom datterens navn opp på postkassen. Anonymkode: 8152c...089 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #8 Skrevet 11. februar 2019 Babyer får jo post de og. Innkalling til helsestasjon. Sykehus, etc. Her skrev jeg bare opp navnet med en tusj. Hadde jeg hatt skilt hadde jeg bestilt nytt. Anonymkode: 81bf0...fa5 6
Gjest Kritt Skrevet 11. februar 2019 #9 Skrevet 11. februar 2019 Har nå store barn, og har aldri hatt annet enn etternavnene på postkassen. Samme med inngangsdøra. Har satt på en teip med fullt navn nå vi har ventet på nytt pass
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #10 Skrevet 11. februar 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo ingen hast. Post til barnet blir foreløpig adressert til dere foresatte. Men etterhvert er det jo bare å bestille nytt skilt med alles navn på, om dere ønsker det. Anonymkode: 06303...e0d Pass sendes til baby, og da krever de fullt navn (Men har gått bra uten, vi er for trege til å huske på det) Anonymkode: 0ecfc...01c 1
Lady La-Laa Skrevet 11. februar 2019 #11 Skrevet 11. februar 2019 Har ikke gjort noe med postkassen og kommer heller ikke til å gjøre noe. Vi har jo samme etternavn og adresse, så posten kommer uansett frem. Baby har allerede mottatt post i sitt navn, det gikk helt fint uten at fornavnet hennes sto på postkassen😃 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #12 Skrevet 11. februar 2019 Hvis postmannen vår ikke klarer å legge sammen 2+2 om det kommer post i babyen sitt navn så synes jeg synd på han. Baby får samme etternavn (+ mellomnavnet mitt) og dette står jo på postkassa. Men helt ærlig.. burde ikke all post til en liten baby adresseres til foreldrene? 😅 jeg trodde det var sånn.. hehe Anonymkode: 9e8f7...ca8 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #13 Skrevet 11. februar 2019 Aldri hatt noe annet enn etternavn på postkassa,så det er ikke noe problem Anonymkode: 9b18f...2c8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #14 Skrevet 11. februar 2019 Jeg tror vi kan håpe at innen baby er stor nok til å få post så vil ingen sende fysiske brev. Det har tatt en halv evighet lengre enn nødvendig å avvikle jobben som bud, men et visst fremtidshåp er det likevel lov å fortsatt ha i forhold til sortien til desse meningsløse slitasjejobbene. I forhold til pakker vil jeg absolutt håpe de blir droppet etter geotagger snart. Anonymkode: db740...ef8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #15 Skrevet 11. februar 2019 Vi har ikke gjort noen endringer. Fullt navn til mannen og meg står på postkassa. Barnet har begges etternavn, og begge etternavnene er sjeldne. Post adressert til barnet kommer fram. Om barnet har et veldig vanlig etternavn, ville jeg vurdert å sette opp barnets navn på postkassa. Anonymkode: b065b...35d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #16 Skrevet 11. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Babyer får jo post de og. Innkalling til helsestasjon. Sykehus, etc. Her skrev jeg bare opp navnet med en tusj. Hadde jeg hatt skilt hadde jeg bestilt nytt. Anonymkode: 81bf0...fa5 Her kommer alt sånt i mitt navn... Anonymkode: c5a5a...e3e 3
Blingblingtahei Skrevet 11. februar 2019 #17 Skrevet 11. februar 2019 Vi lot postkassa være I fred, den kunne tross alt ikke noe for at vi hadde fått barn. Søppelkassa derimot har fått gjennomgå pga det! Men nei, vi har knapt etternavnet vårt på postkassa men får post til meg selv, samboer, eldste og yngste barn uten problemer 😊 2
Jegvetikkehelt Skrevet 11. februar 2019 #18 Skrevet 11. februar 2019 Baby får jo post? Innkallinger til ting, pass dersom man har bestilt det osv. Pass får ikke postbudet levere dersom det ikke står vedkomnes fulle navn på postkassen fikk jeg beskjed om i hvertfall, da jeg bestilte pass til minsten .
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #19 Skrevet 11. februar 2019 Haha ikke tenkt på , og babyen er nå over ett år! Takk! Anonymkode: c22aa...eae
Blingblingtahei Skrevet 11. februar 2019 #20 Skrevet 11. februar 2019 1 minutt siden, Jegvetikkehelt skrev: Baby får jo post? Innkallinger til ting, pass dersom man har bestilt det osv. Pass får ikke postbudet levere dersom det ikke står vedkomnes fulle navn på postkassen fikk jeg beskjed om i hvertfall, da jeg bestilte pass til minsten . Det har vi hvertfall fått, men kanskje vi har en sløv postmann..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå