AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #1 Skrevet 11. februar 2019 Er lykkeliggift og har 2 små barn. For ca 1 år siden møtte jeg en kollega (et annet kontor) og fant tonen med en gang. Vi spøker og det virker som vi har kjent hverandre i flere år. Etterpå har vi mailet litt til hverandre, litt jobb og litt hverdag. Må innrømme at jeg synes han er tiltrekkende og vi har utvilsomt "den" kjemien ,men jeg hadde aldri gjort noe med det , for jeg elsker mannen min og familien min. Nå har han begynt å fløte tydelig, ikke bare med samme flørtetone som vi har hatt. En gang for ca 1 år siden følte jeg at jeg gikk for langt da jeg skrev "jeg har egentlig ikke noe å skrive,ville bare høre hvordan det går med deg ".. angrer så utrolig mye for jeg følte det var flørtende.. jeg sluttet å skrive etter det. Og nå har altså han begynt å flørte/skrive til meg i en blanding av flørt og jobb. Og jeg blir utrolig stresset. Har et jobbmøte med ham om 2 uker.. hva kan jeg gjøre? Er livredd for at mannen min misforstår hvis det kommer noe ut, selv om jeg aldri hadde vært utro.. Anonymkode: 26b26...196
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #2 Skrevet 11. februar 2019 Er da vel bare å svare at du ikke vil chatte privat med han, er ganske enkelt. Anonymkode: 3b2aa...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #3 Skrevet 11. februar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er da vel bare å svare at du ikke vil chatte privat med han, er ganske enkelt. Anonymkode: 3b2aa...6c5 Det blir jo veldig pinlig når vi møtes da..akkurat som om jeg innbiller meg noe Anonymkode: 26b26...196
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #4 Skrevet 11. februar 2019 Du får tone det ned. Kortere svar, mer jobb og mindre privat. Så møtes dere og du holder en høflig profesjonell tone sammen med smil selvsagt. Og så fortsetter du å holde mailene kortere og kortere. Tilslutt så blir han nok lei, men det blir ikke flaut å se han på møter. Anonymkode: bba62...78c 11
Gjest Alterego666 Skrevet 11. februar 2019 #5 Skrevet 11. februar 2019 Du har (kanskje) eskalert, nå må du de-eskalere.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #6 Skrevet 13. februar 2019 Den dårlige samvittigheten spiser meg opp. Jeg og mannen har det bedre enn aldri før men nå har jeg og kollegaen min havnet på samme prosjekt igjen. Vi snakker mye og har det veldig hyggelig. Jeg blir helt kvalm for jeg er så redd feks kona hans leser gamle eposter der vi skriver om hverdagslivet og ikke bare jobb og at hun ringer mannen min.. jeg holder det profesjonelt nå men vi har jo snakket en del før selv om vi ikke har skrevet direkte flørte mailer.. det er allikevel for langt. Og mannen min har sagt han går fra meg hvis jeg snakket upassende med andre.. Anonymkode: 26b26...196
Gjest Fnugg Skrevet 13. februar 2019 #7 Skrevet 13. februar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den dårlige samvittigheten spiser meg opp. Jeg og mannen har det bedre enn aldri før men nå har jeg og kollegaen min havnet på samme prosjekt igjen. Vi snakker mye og har det veldig hyggelig. Jeg blir helt kvalm for jeg er så redd feks kona hans leser gamle eposter der vi skriver om hverdagslivet og ikke bare jobb og at hun ringer mannen min.. jeg holder det profesjonelt nå men vi har jo snakket en del før selv om vi ikke har skrevet direkte flørte mailer.. det er allikevel for langt. Og mannen min har sagt han går fra meg hvis jeg snakket upassende med andre.. Anonymkode: 26b26...196 Herlighet.....den meldingen var jo fullstendig uskyldig. Jeg kan ikke begripe at du åfr så dårlig samvittighet for det? Og mannen din har en rimelig urealistisk og i overkant sjalu tankegang om «snakker du hyggelig med andre så blir det skilsmisse». Altså, det er helt greit at han ikke vil du skal sende bilde av puppene dine med teksten «Kom og ta meg» - men det får jo nesten være grensen for kontroll. Det er overstressing som det der som gjør at folk er utro tenker jeg, alt blir sort hvitt. Hvordan skal kona ringe mannen din og avsløre noe når dere snakker om hverdagsliv? «Du, kona di forteller om fotballcupen og en film hun så». Om dette er en standard dere krever av hverandre så er jo skilsmisse ganske nært på til enhver tid, tenker jeg. Det høres ekstremmonogamt ut. Det er helt greit å droppe kommunikasjon med noen man er betatt av, men man trenger jo ikke blåse helt hverdagslige samtaler eller bittelitt flørt ut av dimensjoner heller. Og man bør definitivt ikke få barn sammen om kravene til troskap skal være så ekstreme, da holder jo omtrent ingen sammen.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #8 Skrevet 13. februar 2019 17 minutter siden, Fnugg skrev: Herlighet.....den meldingen var jo fullstendig uskyldig. Jeg kan ikke begripe at du åfr så dårlig samvittighet for det? Og mannen din har en rimelig urealistisk og i overkant sjalu tankegang om «snakker du hyggelig med andre så blir det skilsmisse». Altså, det er helt greit at han ikke vil du skal sende bilde av puppene dine med teksten «Kom og ta meg» - men det får jo nesten være grensen for kontroll. Det er overstressing som det der som gjør at folk er utro tenker jeg, alt blir sort hvitt. Hvordan skal kona ringe mannen din og avsløre noe når dere snakker om hverdagsliv? «Du, kona di forteller om fotballcupen og en film hun så». Om dette er en standard dere krever av hverandre så er jo skilsmisse ganske nært på til enhver tid, tenker jeg. Det høres ekstremmonogamt ut. Det er helt greit å droppe kommunikasjon med noen man er betatt av, men man trenger jo ikke blåse helt hverdagslige samtaler eller bittelitt flørt ut av dimensjoner heller. Og man bør definitivt ikke få barn sammen om kravene til troskap skal være så ekstreme, da holder jo omtrent ingen sammen. For meg hadde dette vært utroskap. Chatte og maile i hemmelighet er ikke bra. Anonymkode: 3b2aa...6c5 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #9 Skrevet 13. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg hadde dette vært utroskap. Chatte og maile i hemmelighet er ikke bra. Anonymkode: 3b2aa...6c5 Hadde det vært dumpegrunn ? Anonymkode: 26b26...196
Gjest Fnugg Skrevet 13. februar 2019 #10 Skrevet 13. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg hadde dette vært utroskap. Chatte og maile i hemmelighet er ikke bra. Anonymkode: 3b2aa...6c5 Du fikk med deg at TS sier de har snakket om hverdagstemaer? De har ikke sextet. De har ikke snakket om dype og varme følelser for hverandre. Om man er så ekstremt sjalu at man ikke tåler at partneren snakker med andre så ligger problemet hos den med så ekstremt kontrollbehov.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #11 Skrevet 13. februar 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: For meg hadde dette vært utroskap. Chatte og maile i hemmelighet er ikke bra. Anonymkode: 3b2aa...6c5 La barna vokse opp som skillsmissebarn fordi det har vært skrevet noen skravlemailer og "hvordan går det"? Høres veldig drastisk ut. Anonymkode: cc17b...11a 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #12 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, Fnugg skrev: Du fikk med deg at TS sier de har snakket om hverdagstemaer? De har ikke sextet. De har ikke snakket om dype og varme følelser for hverandre. Om man er så ekstremt sjalu at man ikke tåler at partneren snakker med andre så ligger problemet hos den med så ekstremt kontrollbehov. Ts her. Nei det mest flørtende jeg har skrevet er at jeg har egentlig ikke noe å spør om , bare at jeg hadde lyst å høre hvordan det går med han og at vi må ha kaffe på kontoret når han er tilbake. Og han skreiv at han håpte vi skulle jobbe mer sammen.. Anonymkode: 26b26...196
Gjest Fnugg Skrevet 13. februar 2019 #13 Skrevet 13. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Nei det mest flørtende jeg har skrevet er at jeg har egentlig ikke noe å spør om , bare at jeg hadde lyst å høre hvordan det går med han og at vi må ha kaffe på kontoret når han er tilbake. Og han skreiv at han håpte vi skulle jobbe mer sammen.. Anonymkode: 26b26...196 Slapp av. Sålenge du ikke svarte «det håper jeg og, da skal jeg droppe truse og håper du tar meg skittent på møterommet» så er du langt innenfor monogame rammer. Om mannen din blir forbanna så er han faktisk sykelig sjalu, og det er ikke bra. Selv om det nærmest aksepteres på KG.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #14 Skrevet 13. februar 2019 På 11.2.2019 den 9.48, AnonymBruker skrev: Er lykkeliggift og har 2 små barn. For ca 1 år siden møtte jeg en kollega (et annet kontor) og fant tonen med en gang. Vi spøker og det virker som vi har kjent hverandre i flere år. Etterpå har vi mailet litt til hverandre, litt jobb og litt hverdag. Må innrømme at jeg synes han er tiltrekkende og vi har utvilsomt "den" kjemien ,men jeg hadde aldri gjort noe med det , for jeg elsker mannen min og familien min. Nå har han begynt å fløte tydelig, ikke bare med samme flørtetone som vi har hatt. En gang for ca 1 år siden følte jeg at jeg gikk for langt da jeg skrev "jeg har egentlig ikke noe å skrive,ville bare høre hvordan det går med deg ".. angrer så utrolig mye for jeg følte det var flørtende.. jeg sluttet å skrive etter det. Og nå har altså han begynt å flørte/skrive til meg i en blanding av flørt og jobb. Og jeg blir utrolig stresset. Har et jobbmøte med ham om 2 uker.. hva kan jeg gjøre? Er livredd for at mannen min misforstår hvis det kommer noe ut, selv om jeg aldri hadde vært utro.. Anonymkode: 26b26...196 Han vil nok bare ploge endetarm 😉 Digg da ! Anonymkode: 5c85a...3ce
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #15 Skrevet 13. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært dumpegrunn ? Anonymkode: 26b26...196 Ikke langt unna nei Anonymkode: 3b2aa...6c5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #16 Skrevet 13. februar 2019 4 timer siden, Fnugg skrev: Du fikk med deg at TS sier de har snakket om hverdagstemaer? De har ikke sextet. De har ikke snakket om dype og varme følelser for hverandre. Om man er så ekstremt sjalu at man ikke tåler at partneren snakker med andre så ligger problemet hos den med så ekstremt kontrollbehov. Når man holder slike samtaler skjult for partneren sin så er det ikke bra. Anonymkode: 3b2aa...6c5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #17 Skrevet 14. februar 2019 Problemet ditt er ikke hva du har skrevet, men at du er emosjonelt utro. Eventuelt så har du allerede blitt forelsket i den kollegaen din. Da bør du for din egen del vurdere om du burde gjøre det slutt med din mann. Ikke for å ha større muligheter hos din kollega, men for din egen del. Jeg tror heller ikke at forholdet som du har i dag er liv laga mtp din manns lave terskel for utroskap. Du er for øvrig IKKE lykkelig gift når du går rundt på tå hev ovenfor din mann på grunn av en annen mann. Du går rundt på tå hev fordi du skjønner at du har gått over streken. I fremtiden, hvis du skal spørre mannlige kollegaer, hvordan de har det, så sparer du dette til en muntlig samtale på jobben. Som en rask del av en annen samtale. Ikke ta det skriftlig. Anonymkode: 239f4...8a0 2
Gjest Fnugg Skrevet 14. februar 2019 #18 Skrevet 14. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man holder slike samtaler skjult for partneren sin så er det ikke bra. Anonymkode: 3b2aa...6c5 Neivel. TS og andre må nesten forholde seg til virkeligheten tenker jeg, og innse at man tross alt er helt mennesklig om man konverserer med andre. At noen her inne er sykelig sjalu og fremmer det som normalitet kan ikke hele verden forholde seg til. Det blir veldig vanskelig å forholde seg til såpass ekstreme rammer om man skal ha livslange forhold. Og det gir ikke bedre grunnlag for å faktisk ende med et livslangt forhold. Jeg har vært sammen med samme person i 18 år, jeg kan ikke helt se hvor enkelt det skal være å unngå enhver samtale med andre. Og hva da med kvinner som er lesbiske eller biseksuelle - skal man heller ikke få snakke med dem? Altså. Hallo.
Gjest Fnugg Skrevet 14. februar 2019 #19 Skrevet 14. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Problemet ditt er ikke hva du har skrevet, men at du er emosjonelt utro. Eventuelt så har du allerede blitt forelsket i den kollegaen din. Da bør du for din egen del vurdere om du burde gjøre det slutt med din mann. Ikke for å ha større muligheter hos din kollega, men for din egen del. Jeg tror heller ikke at forholdet som du har i dag er liv laga mtp din manns lave terskel for utroskap. Du er for øvrig IKKE lykkelig gift når du går rundt på tå hev ovenfor din mann på grunn av en annen mann. Du går rundt på tå hev fordi du skjønner at du har gått over streken. I fremtiden, hvis du skal spørre mannlige kollegaer, hvordan de har det, så sparer du dette til en muntlig samtale på jobben. Som en rask del av en annen samtale. Ikke ta det skriftlig. Anonymkode: 239f4...8a0 Du må slutte å lese inn dine egne angster i TS sitt innlegg. Hun har snakket om hverdagslige temaer, det får være grenser. Hun spør ikke om hun er lykkelig gift eller ikke, og du kan umulig ha veldig mye erfaring med sunne relasjoner om du tenker standarden er konstant «lykkelig forhold». Ingen på hele kloden har det til enhver tid, og det blir ganske idiotisk om alle skal skille seg etter en så virkelighetsfjern standard. I fremtiden så kan jo du velge hvordan du løser dine relasjoner, og så kan TS velge selv hva hun synes. Med en sånn holdning som du har så øker jo iallefall sjansen for at noen velger å være utro mot deg med sånn ca 99%, det blir jo nesten umulig å unngå det.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #20 Skrevet 14. februar 2019 9 minutter siden, Fnugg skrev: Neivel. TS og andre må nesten forholde seg til virkeligheten tenker jeg, og innse at man tross alt er helt mennesklig om man konverserer med andre. At noen her inne er sykelig sjalu og fremmer det som normalitet kan ikke hele verden forholde seg til. Det blir veldig vanskelig å forholde seg til såpass ekstreme rammer om man skal ha livslange forhold. Og det gir ikke bedre grunnlag for å faktisk ende med et livslangt forhold. Jeg har vært sammen med samme person i 18 år, jeg kan ikke helt se hvor enkelt det skal være å unngå enhver samtale med andre. Og hva da med kvinner som er lesbiske eller biseksuelle - skal man heller ikke få snakke med dem? Altså. Hallo. Tror du misforstår litt her. Anonymkode: 3b2aa...6c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå