AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #1 Skrevet 11. februar 2019 I dagens samfunn med så mye reklame og sosiale medier så er det vel ikke til å unngå å få med seg at det var morsdag på søndag. Etter å ha lest en tråd her inne om hvordan morsdagen ble feiret må jeg si det er mange tafatte menn/pappaer her, og det ble mange skuffede mammaer igår. Vil tro de fleste mammaer hadde vært fornøyd med bare å få litt spesiell oppmerksomhet og omtanke, at det ikke er dyre gaver som skal til, men allikevel... Det jeg da lurer på er hvordan tenker dere skuffede mammaer at dere kommer til å nedlegge i innsats, omsorg, overraskelse og oppmerksomhet til farsdagen? Jeg er selv alenemor, så har ingen pappa her som kan hverken glede meg eller skuffe meg, så her blir det ikke feiring av farsdag, men har mine tanker hvis jeg var en av dere. Har ei venninne som er en av de skuffede mammaene, og hun nedlegger myyye i farsdagen...år etter år, håper stadig at iår skal hun bli gjort stas på, men nei... Anonymkode: 39fce...417
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #2 Skrevet 11. februar 2019 Hverken jeg eller mannen gjør særlig mye uttav morsdag eller farsdag. Heller ikke bryllupsdag for den saks skyld. Vi gratulerer hverandre, og gjør hverandre ekstra små tjenester de dagene. F.eks at en sover lenge på «sin dag». Ser også at mange her inne føler seg skuffet gang på gang fordi de ordner og styer på til farsdag, uten å få i retur. Må bare si da at folk sjeldent forander seg. Ikke sitt år etter år å forvent at mannen plutselig skal bli «den typen» som kommer hjem med blomster og gaver. Heller drit i å gjør noe for han, så får det være likt. Anonymkode: a22ee...b54 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #3 Skrevet 11. februar 2019 Ja, la oss allerede planlegge hevn... Anonymkode: 309c3...321 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #4 Skrevet 11. februar 2019 Vil vel si det er mer tafatt å bli skuffet over denne tulledagen. Anonymkode: 47896...b86 9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #5 Skrevet 11. februar 2019 Jeg fikk kaffe på senga❤ på mannens dag lagde jeg hjemmelaget Napoleonskake. Hadde lurt veldig hvis han begynte å bake til meg, lol. Anonymkode: 2bb69...b56 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #6 Skrevet 11. februar 2019 Er vel ikke mannen din dom skal sørge for at du har en fin morsdag? Han skal vie SIN MOR oppmerksomhet, blomster osv.. jeezeez Anonymkode: 30dc1...a1f 14
FactsOverFeelings Skrevet 11. februar 2019 #7 Skrevet 11. februar 2019 Tenke seg til å la seg lure av en latterlig "sløs penger på bullshit dag" oppfunnet av grådige folk som vil tjene penger på dere... 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #8 Skrevet 11. februar 2019 Kjenner jeg KG damer rett, klekker de nok ut en utspekulert hevn. Anonymkode: 93406...8d1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #9 Skrevet 11. februar 2019 Når man gang på gang varter opp den andre uten å få noe i retur så må det da snart gå opp et lys eller? Greit at man ble skuffet, men man bør si hva man forventer om personen ikke fatter det sjøl, utomantisk kanskje, men en nødvendighet av og til. Har man forskjellige forventninger i et forhold så er det ikke rart det av og til blir konflikter. Ser det samme gjelder bursdager osv også. Snakk sammen! Å hvis ikke sånne dager er viktig for vedkommende, nei så får du slutte å gjøre noe på «hans/hennes» dag. Anonymkode: f6e9f...189 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #10 Skrevet 11. februar 2019 Sånt er så tullete! Samme med Valentines. Man kan vie sin mor/far/ektefelle oppmerksomhet hele tiden i stedet for én spesiell dag i året. Jeg har i allefall sagt tydelig ifra at jeg ikke ønsker blomster; unødvendig når de dør så fort, og ingen gaver da jeg har alt. Vi viet ekstra oppmerksomhet til hverandre som familie da vi hadde en fin kvalitetsdag sammen. Anonymkode: 8cc77...720 1
thinkmaster100 Skrevet 11. februar 2019 #11 Skrevet 11. februar 2019 morsdag farsdag valentines er bare tull nok med bursdag 3
Kontorotta Skrevet 11. februar 2019 #12 Skrevet 11. februar 2019 Jeg hintet til mann i hus i forkant av morsdagen, med tanke på hans mor. Slik at han hvert fall kunne gratulere henne og gi henne en liten oppmerksomhet. Når det kommer til farsdag, så hjelper jeg minstemor med å finne på noe. Være seg bare det å tegne en tegning til pappaen sin. Ellers kan jeg vel finne på å lage god mat, eller bare sørge for at han slipper å ta noen av de daglige gjøremålene den dagen. Når det gjelder kjøpepress osv, så gjør man det til hva man ønsker selv. Jeg hadde aldri forventet stor gave den dagen. Et kort er hyggelig, men da like gjerne et hjemmelaget i stedet for kjøpt. Og så ny er da tradisjonen ikke, selv om kanskje butikkene roper mer nå. Som født på tidlig 70 tallet, husker jeg da godt at mamma også fikk kort og frokost på senga.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #13 Skrevet 11. februar 2019 2 minutter siden, thinkmaster100 skrev: morsdag farsdag valentines er bare tull nok med bursdag til og med bursdag er tull med mindre man er under 10 eller man fyller 90. Anonymkode: afbfd...8dd
Kontorotta Skrevet 11. februar 2019 #14 Skrevet 11. februar 2019 Ellers så er det vel flest kvinner som henger seg opp i disse dagene og lager seg forventninger. Mann i hus kunne kuttet ut både bursdager og jul om det hadde vært opp til ham. Dette vet jeg, forventer ikke noe annet av ham, men koser meg med alle de andre gode sidene hans. Så er han ikke den som gjør mest ut av slike dager, men er en kjernekar på alle andre områder. :-) 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #15 Skrevet 11. februar 2019 Bare tull hele pakka. Grobunn for skuffelser og dumme forventinger. Like greit å bare feire bryllupsdag og bursdag. Anonymkode: 10f0e...8d2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #16 Skrevet 11. februar 2019 Hjelper barna å gjøre stas på pappen sin vel 😊 * Står opp tidlig for en gangs skyld så han får sove. * Ordner ekstra god frokost. Barna får ansvar for å dekke på og gjøre det "ekstra koselig". * Kjøper en liten oppmerksomhet. Aller første farsdag fikk han en bok som het "jeg er glad i deg pappa", som egentlig var til barnet, men som de kunne lese sammen. Siden har det bært litt forskjellig, alt etter hva barna ønsker å gi. Koster alltid under 100lappen. * Lager en liten gave. Tegning eller perlegreier. Kanskje en av jentene lager et smykke til ham. * Vekker ham med kaffe på senga. Han foretrekker å spise frokost på kjøkkenet. Anonymkode: dd543...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #17 Skrevet 11. februar 2019 Jeg og far til barna er skilt, men har et ganske godt forhold fortsatt. Og på farsdag, så baker alltid jeg og barna en av hans favoritt kaker, de lager kort, og har med dette til far. Av far får jeg verken takk, eller gratulerer. Men jeg gjør dette for barna sin skyld. De synes jo det er veldig koselig å ha med noe til pappa. I hele forholdet vårt, var det sånn og, jeg ga fine gaver, overraskelser osv. Eneste gangene jeg fikk noe av han, var hvis jeg ba om penger, til å få gå og kjøpe bursdagsgave til meg selv. Men er jo ikke så koselig det da. Anonymkode: f1644...c19 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #18 Skrevet 11. februar 2019 Jeg syns det var stusselig og ikke få en tegning eller en blomsterkvast en gang. Derfor tok jeg datteren min med meg på butikken i går og kjøpte blomster til meg selv 😅 Mannen er håpløs på dette området. Jeg minnet han til og med på det. Jeg er opptatt av at barna mine skal lære seg å glede andre og markere ulike dager og høytider. Derfor kommer vi til å markere farsdagen uansett Anonymkode: ddecd...73f 1
Millimani Skrevet 11. februar 2019 #19 Skrevet 11. februar 2019 Tidene forandrer seg. Som jeg nevnte i en annen tråd så er det morsdag, og er barna ute av redet så kan ikke mor i huset forvente at mannen gjør noe ut av det.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #20 Skrevet 11. februar 2019 Når en leser tråder som dette får jeg inntrykk av at det er mange giddalause mannfolk der ute. Tror vi må begynne med barna våre. Oppdra dem til å gjøre stas på foreldrene sine så viderefører de det videre til sin familie, forhåpentligvis. Anonymkode: 4d023...cf8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå