Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen av dere som har vært gjennom IVF/ICSi kan si noe om hvordan dere opplevde egguthentingen. Ser det står i brosjyren fra sykehuset at det ikke er spesielt smertefullt, men så mener jeg å ha hørt en del som har sagt det motsatte....Er det noen her inne som har prøvd akupunktur som smertelindring under uttaket? Hadde vært veldig fint å få høre om ulike erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært til egguthenting 3 ganger. Kan ikke si at det er behagelig, men når du tenker på hva som kan bli resultatet hadde jeg tålt den smerten x 10. Du får også noen tabeletter før uttaket + bedøvelse under veis.

Skrevet

Jeg hadde et forferdelig uttak, men det er visst ikke vanlig. Hvis du ikke bruker Ullevål så tror jeg nok at det skal gå bra, for alle andre sykehus setter bedøvelse intravenøst etter hva jeg har forstått. Men det er jo absolutt verdt det hvis det blir resultater. :wink:

Skrevet

Jeg har hatt to egguthentinger. Begge med intravenøs smertelindring. Kjente nesten ingenting, og synes det gikk kjempegreit. Derfor lurer jeg nå på selv å prøve akupunktur den tredje gangen

Skrevet

Tusen takk for svar alle tre. Ser ut til at det er veldig ulike erfaringer mht. egguthentingen. Klart man tåler en del smerter når man tenker på hva som kan bli resultatet, men det er jo greit hvis man kan finne fram til den beste måte å lindre smertene på allikevel...Jeg vurderer akupunktur, men er veldig usikker. Har aldri prøvd det før, og er derfor usikker på om det kommer til å funke...tenkte å ringe sykehuset og spørre om man evt. kan starte med akupunktur og så be om annen smertestillende underveis dersom akupunkturen ikke har effekt...

Skrevet

Hvis du ringer, vil jeg gjerne vite hva de svarer.

Jeg har tatt akupunktur og merket at det virker. Selv om det ikke var som smertestillende da, men jeg har likevel lyst til å prøve. For om det noen gang skulle bli en fødsel på meg så kunne jeg tenkt meg akupunktur da også

Skrevet

Jeg har hatt to uttak og syntest det var mildt sagt ubehagelig! Ikke for å skremme deg,men det var vondt! Og det var vondt i et par dager etterpå. Men det er fort gjort da, det var en liten trøst for meg når jeg skulle ha mitt andre uttak.

Skrevet

Jeg har hatt to uttak. Fikk intravenøs smertelindring, og det fungerte fint for meg. Selve uttaket går fort, og jeg kjente nesten ingenting. Etterpå, derimot, når bedøvelsen var gått ut, fikk jeg store smerter, og var meget øm resten av dagen, dagen etter mye bedre, men fremdeles litt øm.

En venninne av meg har også hatt to uttak uten noen som helst plager.

Skrevet

Takk for alle svar. Konklusjonen blir vel at jeg bare må vente og se hvordan det går....og uansett hvor vondt det måtte gjøre, så går jeg gjerne gjennom det for å få det resultatet jeg håper :wink: ! Mrs. L: Jeg skal gi deg tilbakemelding når jeg har snakket med sykehuset ang. akupunktur. Har egguttak om ca. tre uker, så skal iallefall sjekke det før den tid.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er visst helt individuelt. Jeg er en pyse og synes det var helt for jævlig, en venninne av meg kjente det ikke en gang. jeg hadde ikke noe vondt etterpå.

Skrevet

Snakket med akupunktøren min i dag og jeg er ganske sikker på at jeg vil prøve akupunktur som smertelindring under egguthentingen. Blir jeg gravid vil jeg gjerne ha akupunktur under fødselen også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...