Gå til innhold

Hvor mye prosent betaler dere i skatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og går i 0 ved skatteoppgjøret? Ingenting tilbake?

Anonymkode: a04bb...a3d

Det varierer. Får vanligvis litt igjen.

Anonymkode: 7eb6e...89a

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja han betaler 46% skatt. Man fordelsbeskatter jo fri bil og fri telefon/Internett i tillegg til sin vanlige inntekt. 

Anonymkode: 25bd5...a41

Hvis verdien av fordelen med bilen er 50000 og inntekten er 500000, så skatter man av en inntekt på 550000. Man skatter da IKKE 46% før man kommer opp i en inntekt på 30 000 000.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer. Får vanligvis litt igjen.

Da er jo ikke 45% det du betaler i skatt. Det du må se på er hvor stor prosent av inntekten din det du til slutt ender opp med å betale i skatt er. Skattetrekket er fullstendig uinteressant i denne sammenhengen.

• Liker 3
Skrevet

Da er jo ikke 45% det du betaler i skatt. Det du må se på er hvor stor prosent av inntekten din det du til slutt ender opp med å betale i skatt er. Skattetrekket er fullstendig uinteressant i denne sammenhengen.

De få eller evt par titalls usen jeg evt får igjen i skatt endrer ikke mye på prosenten.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

4401673.jpg?imageId=4401673&x=0&y=0&cropw=100&croph=100&width=1000&height=570

Nei ser ikke ut som du finansierer mye ut over deg selv (du koster staten 231 tusen PER leveår (inklusive tiden før du betalte skatt'9), men du sutrer over å betale inn 211 tusen i et visst år, og tror du finansierer en naver, ifølge tallene til SSB er du faktisk en mini-naver selv.

Anonymkode: 9dab0...a91

Nei. Ikke har jeg utdannelse,begynte å betale skatt da jeg var 15, ikke har jeg barn og jeg bidrar ekstra til fellesskapet i form av bilavgifter, bompenger og de skyhøye avgiftene på sukker, alkohol og tobakk. Jeg kommer nok til å dø brått lenge før pensjonsalder, dermed sparer staten pensjonsutbetalingene mine, jeg tar ikke opp plass på sykehjem osv. Så klapp igjen brødsaksa. Hva har du bidratt med da?

Anonymkode: 562fc...073

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må nok smøre deg med tålmodighet i et par måneder til før du kan gjøre det.

Man kan få en pekepinn dersom man logger seg på skatteetatens sider allerede nå.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De få eller evt par titalls usen jeg evt får igjen i skatt endrer ikke mye på prosenten.

Du tjener altså vel 8 millioner?

Skrevet

Man kan få en pekepinn dersom man logger seg på skatteetatens sider allerede nå.

Man kan til og med regne det ut helt på krona om man vil.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Du tjener altså vel 8 millioner?

Nei, jeg skrev ca hva jeg tjener over her. Men har noe formue og altså kapitalinntekter.

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg skrev ca hva jeg tjener over her. Men har noe formue og altså kapitalinntekter.

Skatt på kapitalinntekter trekker ned fra 45%. Formuesskatt trekker selvsagt opp, men det skal nokså stor formue til for å nå 45% skattebelastning. Men noen har jo slike formuer også.

Endret av Husholdning1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke selvangivelsen/egenmeldingen.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, jo.

• Liker 2
Skrevet
On 2/11/2019 at 4:47 PM, AnonymBruker said:

Min mann betaler 46% skatt -har ikke millionlønn, men ca 800 000 i skattbar inntekt,  så betaler toppskatt. Fri bil + fri telefon/internett, det spiller inn.

Anonymkode: 25bd5...a41

Nei. Mannen din betaler ikke 46% skatt på inntekten sin. Hvor mange kr tjente han i 2017 og hvor mye av det betalte han i skatt?

Anonymkode: f939f...8f5

• Liker 1
Skrevet

Betaler 30% skatt, får inn rundt 10.000kr i mnd etter skatt. Har studielån på rundt 100.000kr, men betaler ikke ned på det ennå

Skrevet (endret)

Dere som kun skriver trekkprosenten dere ser på lønnsslippen hver måned, må huske at dere skatter i 10.5 måneder av året. Så på hele året blir prosenten en helt annen. 

Jeg tjener rundt 500k - trekkes 35 men ender på 27 totalt på året. 200k i studiegjeld og huslån på rundt 1 mil. 

Endret av Uten navn
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...