Gå til innhold

Hvor mye prosent betaler dere i skatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under 20%. 

Rundt 3 millioner i rentebærende gjeld. 

Skrevet

Mer enn nok! Har ingen gjeld!

Anonymkode: 3d421...6c2

Skrevet
7 timer siden, TyrkiskPepper skrev:

Tabelltrekk her

Hva mener du med det? Du betaler vel skatt? 

Anonymkode: d7b58...a67

Skrevet

Jeg er helt evneveik på matte, men har tabell og ved 30.000 i brutto trekkes det rundt 8000 i skatt. Men har over 30 brutto. 

Tror en del av de som slår seg på brystet og sier de betaler 46% er enda mer dyskalkulibefengt enn meg. Eller ikke klarer å lese at prosentbeløpet er for biinntekt. 

Jeg betalte 44% på biinntekt og overtid i fjor. Får kanskje igjen for en gangs skyld, da. Tjente 693.000 og betalte rett over 211.000 i skatt. Har vel fjernadoptert en naver for den summen! 

Anonymkode: 562fc...073

• Liker 1
Skrevet

Et sted mellom 25% og 30% tror jeg det var sist jeg regnet på det. 

Anonymkode: 445f7...e04

Skrevet

Endret skattekortet mitt fra tabelltrekk til % , da jeg fikk baksmell pga tabelltrekk året før. Betaler 30% skatt.

Anonymkode: 38a6c...561

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg betalte 44% på biinntekt og overtid i fjor. Får kanskje igjen for en gangs skyld, da. Tjente 693.000 og betalte rett over 211.000 i skatt. Har vel fjernadoptert en naver for den summen! 

Nav penger blir utbetalt fra Statens Pensjonsfond-utland, ikke dine/våre skattepenger

Anonymkode: 2b419...ce7

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nav penger blir utbetalt fra Statens Pensjonsfond-utland, ikke dine/våre skattepenger

Akkurat hvilke penger som går hvor kan man ikke si noe om. Om de er 100% blandet er det ca 17-18% av det som betales til navere som er betalt fra SPU. Resten er skatt, avgifter etc.

Anonymkode: f3246...13f

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat hvilke penger som går hvor kan man ikke si noe om. Om de er 100% blandet er det ca 17-18% av det som betales til navere som er betalt fra SPU. Resten er skatt, avgifter etc.

Man vet med 100% sikkerhet at pengene kommer fra SPU.

Anonymkode: 7b8c5...b2e

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man vet med 100% sikkerhet at pengene kommer fra SPU.

Nei, det gjør man ikke. De pengene kan man like gjerne si går til alt annet staten finansierer. 

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør man ikke. De pengene kan man like gjerne si går til alt annet staten finansierer. 

Ikke så lenge man vet at det er der de kommer fra. Folk elsker å tro det er "deres skattepenger", men det er det altså ikke.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En liten andel er det. Det meste kommer fra skatter og avgifter. Men det er riktignok ikke dine/mine lengre, men staten sine.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt evneveik på matte, men har tabell og ved 30.000 i brutto trekkes det rundt 8000 i skatt. Men har over 30 brutto. 

Tror en del av de som slår seg på brystet og sier de betaler 46% er enda mer dyskalkulibefengt enn meg. Eller ikke klarer å lese at prosentbeløpet er for biinntekt. 

4401673.jpg?imageId=4401673&x=0&y=0&cropw=100&croph=100&width=1000&height=570

Nei ser ikke ut som du finansierer mye ut over deg selv (du koster staten 231 tusen PER leveår (inklusive tiden før du betalte skatt'9), men du sutrer over å betale inn 211 tusen i et visst år, og tror du finansierer en naver, ifølge tallene til SSB er du faktisk en mini-naver selv.

Anonymkode: 9dab0...a91

Skrevet

BEtaler ca. 20 % i skatt, eier bolig har 1,3 mil i lån.

Anonymkode: b576e...bc5

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? Du betaler vel skatt? 

Anonymkode: d7b58...a67

Ja, tabelltrekk. Det har jeg også. 

Anonymkode: 066d4...f9a

Annonse
Skrevet
22 timer siden, prt90 skrev:

Da mistenker jeg din mann for å Ikke kunne å regne. Betaler han 368.000 kroner i skatt i året?

Ja han betaler 46% skatt. Man fordelsbeskatter jo fri bil og fri telefon/Internett i tillegg til sin vanlige inntekt. 

Anonymkode: 25bd5...a41

Skrevet

Hmm, dere får ca 5% lavere skatt enn meg. Jeg har 2 millioner i gjeld (alene) og betaler 34% i skatt. Jeg tjener ikke så voldsomt mye. Jaja, det er på tide å sjekke min selvangivelse i år.

Skrevet
På 11.2.2019 den 16.57, AnonymBruker skrev:

Han må være oppe i 2 mill lønnsinntekt for å få en slik skatteprosenten. Se tabellen nederst i siden i denne linken:

https://www.smartepenger.no/94-nyhet/3080-sa-mye-ma-du-betale-i-skatt-i-2018

Sikker på at det ikke er skattetrekk du tenker på, og ikke faktisk % han til slutt betaler i skatt?

Anonymkode: a04bb...a3d

Sjekket skattekortet nå, betaler 45% i skatt, inkl formueskatt. I tillegg betaler jeg forskuddsskatt på kapitalinntekter.

Anonymkode: 7eb6e...89a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket skattekortet nå, betaler 45% i skatt, inkl formueskatt. I tillegg betaler jeg forskuddsskatt på kapitalinntekter.

Anonymkode: 7eb6e...89a

Og går i 0 ved skatteoppgjøret? Ingenting tilbake?

Skrevet
12 minutter siden, matrobot skrev:

Hmm, dere får ca 5% lavere skatt enn meg. Jeg har 2 millioner i gjeld (alene) og betaler 34% i skatt. Jeg tjener ikke så voldsomt mye. Jaja, det er på tide å sjekke min selvangivelse i år.

Du må nok smøre deg med tålmodighet i et par måneder til før du kan gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...