Gå til innhold

Hva hadde du gjort om sønnen din var kvinnemishandler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du brutt kontakten? Jeg vet om noen som har en sønn som har banka kona jevnlig i mange år, i tillegg til ungen deres. Likevel støtter foreldrene sønnen sin og skylder på ex-kona. Jeg bare forstår det ikke, jeg tror ikke jeg ville tilgitt noe sånt. Det foreligger en dom og voldalarm her også.

Hva hadde du gjort i en sånn situasjon? 

Anonymkode: 45a99...75b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg hatt utrolig dårlig samvittighet, for da hadde jeg feilet i oppveksten til sønnen min. 

Jeg hadde uansett vært der i livet hans for å prøve å rette oppi det jeg har gjort galt. Men hadde aldri skyldt på andre. 

Anonymkode: e3463...a26

• Liker 13
Skrevet

Jeg hadde ikke brutt kontakten, men forsøkt å få skikk på ham

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde lurt på om jeg har gjort noe alvorlig galt i oppveksten. Hatt dårlig samvittighet om det kan være noen disgnose jeg har oversett eller noe. 

Alle voldelige er ikke slemme, men de sliter med å styre sinnet. Ganske typisk ved adhd for eksempel.

Anonymkode: 1f068...04a

• Liker 3
Skrevet

Hadde det vært min sønn: Jeg hadde anmeldt han og sendt han bøker og artikler om kvinneundertrykking hele soningstiden så han kanskje kom ut med en lekse lært og bedre kvinnesyn, hvis ikke så hadde jeg anmeldt han igjen og igjen og brutt kontakten om han ikke endret seg. 

Situasjonen du nevner så kjenner jeg til et lignende tilfelle, eller foreldrene hans legger ikke skyld på ex-kona men forsvarer han og skylder på hans psyke og setter han i offerrollen selv om eks-kona fikk varige mén og livet sitt ødelagt. Min teori er at voldsutøverens psykopatiske trekk er arvet fra foreldrene, det går ofte i arv nemlig og det kan forklare holdningen deres til det. 

Anonymkode: 3dc46...c9e

• Liker 14
Skrevet

Jeg hadde prøvd så godt jeg kunne å endret han. Det hadde vært sønnen min, jeg ville aldri gitt meg. 

Anonymkode: 07fe6...16c

• Liker 3
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært min sønn: Jeg hadde anmeldt han og sendt han bøker og artikler om kvinneundertrykking hele soningstiden så han kanskje kom ut med en lekse lært og bedre kvinnesyn, hvis ikke så hadde jeg anmeldt han igjen og igjen og brutt kontakten om han ikke endret seg. 

Situasjonen du nevner så kjenner jeg til et lignende tilfelle, eller foreldrene hans legger ikke skyld på ex-kona men forsvarer han og skylder på hans psyke og setter han i offerrollen selv om eks-kona fikk varige mén og livet sitt ødelagt. Min teori er at voldsutøverens psykopatiske trekk er arvet fra foreldrene, det går ofte i arv nemlig og det kan forklare holdningen deres til det. 

Anonymkode: 3dc46...c9e

Tror jeg også, mye går i arv, og de som beskytter på den måten tror jeg må ha noen lignende trekk selv. 

Anonymkode: 8c8fd...d87

• Liker 2
Skrevet

Onkelen min misbrukte alle sine tre nieser som barn. Moren hans skyldte på oss og har tilgitt ham. Jeg var ti. Folk er visst villige til å tilgi mye når det handler om barna sine.

Anonymkode: 35726...8c5

• Liker 6
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du brutt kontakten? Jeg vet om noen som har en sønn som har banka kona jevnlig i mange år, i tillegg til ungen deres. Likevel støtter foreldrene sønnen sin og skylder på ex-kona. Jeg bare forstår det ikke, jeg tror ikke jeg ville tilgitt noe sånt. Det foreligger en dom og voldalarm her også.

Hva hadde du gjort i en sånn situasjon? 

Jeg tror faktisk jeg hadde gitt sønnen min en real omgang juling selv. 

• Liker 11
Skrevet

Nå kan det være flere grunner til at de støtter ham. Vet du fks om faren hans var voldelig? Moren? Som regel kommet de som er voldelige fra slike hjem.

Eller det kan være at sønnen faktisk har et overtak på foreldrene her. At de ikke takler temperamentet hans, at han har vært vanskelig i alle år, og at de har kapitulert. Kanskje har de en frykt for ham.

Uansett er de glad i ham. Ikke mye som dreper kjærlighet for barna. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde brutt med sønnen min etter å ha sagt mitt. Hadde sagt at han var velkommen tilbake om han gikk til aktuell terapi og sluttet helt med vold. 

Hadde holdt tett kontakt med svigerdatter og barnebarn.

Anonymkode: bed23...a57

• Liker 4
Skrevet

Oppdragelse betyr ikke alt. Noen mennesker er født psykopater, og det er ikke så mye man kan gjøre med dem...det er ikke nødvendigvis foreldrene sin skyld, eller omgivelsene.  

Anonymkode: 5337a...963

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oppdragelse betyr ikke alt. Noen mennesker er født psykopater, og det er ikke så mye man kan gjøre med dem...det er ikke nødvendigvis foreldrene sin skyld, eller omgivelsene.  

Så sant! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke brutt kontakt, men gjort mitt for å holde ham unna kvinner og barn. 

Anonymkode: 7e1a1...9e0

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg hatt utrolig dårlig samvittighet, for da hadde jeg feilet i oppveksten til sønnen min. 

Jeg hadde uansett vært der i livet hans for å prøve å rette oppi det jeg har gjort galt. Men hadde aldri skyldt på andre. 

Anonymkode: e3463...a26

Du har visst ikke møtt på en psykopat du. Og det skal du i tilfelle være glad for.

Men er det slik du tenker om mødre som har voldelige, sadistiske sønner? At de har sviktet barnet sitt?

Det er i tilfelle en vrangforestilling du har. Noen blir født psykopater og deres handlinger skal ikke gode foreldre bære ansvaret for!

• Liker 5
Skrevet

Hadde blitt sønnemishandler.

Anonymkode: 94ade...16e

• Liker 4
Skrevet

Ville ikke hatt noe mer med han å gjøre

Anonymkode: bc0d4...5cf

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde ikke sånne lukkes inne? Fra de er små barn. De er jo ofte slemme mot andre og mot dyr. Mange eksempler på det. Finnes andre løsninger og men det er vel ikke lov å skrive på KG. 

Skrevet

Jeg hadde gjort mitt ytterste for at han skulle fått prof hjelp i form av psykiater , sinnemestring etc. Utover det kan man ikke gjøre mye om personen er voksen. Håper jeg aldri kommer i den situasjonen da.

Skrevet

Jeg vet ikke om det kan dokumenteres, eller om jeg er helt på vidden, men jeg er overbevist om at dette ofte går i arv via den ene forelderen. 

Jeg vet om en mann noen år yngre enn meg. Han har mishandlet sine tre siste samboere. Den siste anmeldte ham, men han klarte å lure seg unna grunnet mangel på bevis. Han er godt likt ute og prater som en Gud. 

Han elsker ungene sine, og de vet ikke noe om hva han gjør. De vet ikke at han har et mørkt sinne, stort kontrollbehov, sykelig sjalu, tyr til psykisk og fysisk vold etc.  

Sønnen som nå er blitt 16 år, og begynt å date, begynner veldig smått å vise flere av symptomene som faren sin. Sjalusi, kontrollbehov og det som betyr noe er kun hva han mener, hva han tenker og hva han vil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...