happysad Skrevet 10. februar 2019 #1 Skrevet 10. februar 2019 Hei på deg! Er det noen som har noe erfaringer eller ytringer om hvor langt en fagskole tar deg? Vet at man kan komme et stykke med teknisk fagskole, men jeg tenker mer i økonomi og ledelse-banen. Ser at Fagskolen i Innlandet tilbyr nett og samlingsbasert på to år. Og jeg lurer litt på om jeg får noen tittel etter dette, hvor attraktiv blir man egentlig på arbeidsmarkedet? Bor på en forholdvis liten plass.. Det er ikke flust med stillinger som utlyses, men heller ikke flust med søkere med skyhøye utdanninger. Jeg har 2årig vgs, med fagbrev i salgsfaget og generell studiekompetanse, og står egentlig ganske fritt. Vurderer også sterkt digital markedsføring, men dette tilbys ikke så mange plasser uten at det koster skjorta per semester. (Noroff, Høyskolen Kristiania..) Jeg er 29, med samboer og en liten kid, så er ikke voldsomt gira på å øke på studielånet Noen inputs?? 😊
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #2 Skrevet 10. februar 2019 4 minutter siden, happysad skrev: Hei på deg! Er det noen som har noe erfaringer eller ytringer om hvor langt en fagskole tar deg? Vet at man kan komme et stykke med teknisk fagskole, men jeg tenker mer i økonomi og ledelse-banen. Ser at Fagskolen i Innlandet tilbyr nett og samlingsbasert på to år. Og jeg lurer litt på om jeg får noen tittel etter dette, hvor attraktiv blir man egentlig på arbeidsmarkedet? Bor på en forholdvis liten plass.. Det er ikke flust med stillinger som utlyses, men heller ikke flust med søkere med skyhøye utdanninger. Jeg har 2årig vgs, med fagbrev i salgsfaget og generell studiekompetanse, og står egentlig ganske fritt. Vurderer også sterkt digital markedsføring, men dette tilbys ikke så mange plasser uten at det koster skjorta per semester. (Noroff, Høyskolen Kristiania..) Jeg er 29, med samboer og en liten kid, så er ikke voldsomt gira på å øke på studielånet Noen inputs?? 😊 Det er et fag med gode jobbmuligheter, så lenge du har erfaring vel og merke, det er VANSKELIG å være ny i den bransjen. Kristiania fagskole er bra, mye relevant pensum mot det du sikter mot. Jeg ville nok likevel valgt høyskole grunnet økonomi. Anonymkode: a5557...a6c
happysad Skrevet 10. februar 2019 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2019 Takk for svar!! Jeg har noe erfaring innen hotell og restaturantdrift, i ca 5 år.. Men ønsker på en måte å komme meg litt vekk fra akkurat den bransjen, til noe som er hakket mer stabilt (div. kontorjobber i bedrifter, evt. offentlig sektor). Er egentlig ikke SÅ begeistret for økonomi, men vet det er fint å ha noe kunnskap om det, men noe bachelor i økonomi og administrasjon tror jeg ikke jeg ser meg råd på. Digital markedsføring er kanskje et lettere studie å komme seg gjennom, da interessen er litt større. Ser at NKI tilbyr yrkesrettet utdanning/kurs i dette, bestående av 3 deler over 12 mnd. Kanskje det kunne være noe også.. ? Jeg vet da søttan jeg😅
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #4 Skrevet 10. februar 2019 Digital markedsføring er å lære seg hvordan budgiving foregår på Google Ads... Anonymkode: 7dfa8...f07
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #5 Skrevet 10. februar 2019 Det blir nok vanskelig hvis du må konkurrere med en haug av folk med bachelor og master. Anonymkode: 7a573...a33
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #6 Skrevet 11. februar 2019 Det er dyktighet og talent det går i å være en flink markedsfører. Ikke utdanning. Kan du bevise at du kan praktiske ting får du jobb. Anonymkode: 6fe2a...550 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #7 Skrevet 11. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir nok vanskelig hvis du må konkurrere med en haug av folk med bachelor og master. Anonymkode: 7a573...a33 Ikke nødvendigvis. De fleste som tar fagskole har lang arbeidserfaring og dokumentert denne. De fleste man bachelor eller master har aldri jobbet. Bedrifter ønsker som regel noen som vet hva de holder på med-ikke bare teoretisk. Noen studier er jo annerledes og man må nesten ha bachelor i faget feks sykepleier, men jeg selv jobber i en stilling der det renner inn søknader fra masterstudenter selvom jeg ikke har master selv, men god og relevant erfaring og kunnskap. Anonymkode: 45c0a...3d9 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #8 Skrevet 11. februar 2019 11 timer siden, happysad skrev: Hei på deg! Er det noen som har noe erfaringer eller ytringer om hvor langt en fagskole tar deg? Vet at man kan komme et stykke med teknisk fagskole, men jeg tenker mer i økonomi og ledelse-banen. Ser at Fagskolen i Innlandet tilbyr nett og samlingsbasert på to år. Og jeg lurer litt på om jeg får noen tittel etter dette, hvor attraktiv blir man egentlig på arbeidsmarkedet? Bor på en forholdvis liten plass.. Det er ikke flust med stillinger som utlyses, men heller ikke flust med søkere med skyhøye utdanninger. Jeg har 2årig vgs, med fagbrev i salgsfaget og generell studiekompetanse, og står egentlig ganske fritt. Vurderer også sterkt digital markedsføring, men dette tilbys ikke så mange plasser uten at det koster skjorta per semester. (Noroff, Høyskolen Kristiania..) Jeg er 29, med samboer og en liten kid, så er ikke voldsomt gira på å øke på studielånet Noen inputs?? 😊 hei! jeg har også vurdert fagskolen i innlandet, eller digital markedsføring(kristiania). men synes det er kjipt å studere alene...skulle gjerne hatt noen å tatt studiet sammen med Anonymkode: 9a6d9...f5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå