Gå til innhold

Frustrert brud!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arh! Dette er kun en utblåsing fra en frustrert brud, men kanskje noen har noen gode ord og gode råd allikevel! 

Vi gifter oss om 2 uker, og det meste er på plass. Vi har planlagt et lite bryllup, med middag på restaurant og liten vielse, akkurat slik vi vil ha det. Vi vil ha det veldig laid-back, og ikke sånn storslått prinsesse/galla-bryllup. Ha det mer vår stil, enkelt, men stilfullt. Vi har valgt ut en meny slik st gjestene har noen få retter å velge mellom til hovedrett, mens forrett og dessert er lik for alle. Vi har bestilt kake, marsipankake, fra konditor og fått noen familiemedlemmer til å bake et par kaker ekstra. Vi ser frem til en dag som er i vår stil, og som vi vil trives godt med å se tilbake på. 

MEN jeg får en svigerfamilie som forventer MYE mer av bryllupet enn de får. Vi har forklart hele greia for de hvordan det blir, og at vi er fornøyde med det. Dette havnet ikke i god jord for det «er jo ikke slik bryllup skal være». De har vært hele gjengen å kjøpt merkekjoler og flotte dresser, og jeg er rimelig sikker på at de kommer mer pyntet enn meg. De syns det er tull at jeg får en venninne til å sminke og stelle håret mitt fordi det er jo vanlig at frisør/hudpleier gjør. Og som skrevet tidligere så har vi planlagt et lite bryllup hvor vi blir 32 gjester, og vi får hele tiden spørsmål om hvorfor den og den ikke er invitert (da er det snakk om feks gamle tanter eller venner av foreldrene). Vi ønsker ikke å ha bordplassering, og ønsker at folk skal sitte med de de ønsker, og da ble det vanskelig for folk å vite hva de skulle gjøre når de skulle sette seg. 

Nesten alle valgene vi har tatt blir kritisert og stilt spørsmål med. Det virker som om ingenting er godt nok for dem. Vi prøver å fortelle at for oss er det ikke selve bryllupet som er det viktigste, men at vi faktisk blir et ektepar. Og vi har planlagt det slik vi ønsker å ha det. Det er så frustrerende!!! 

Siste ting, svigermor skulle hjelpe meg å legge ut kjolen min da det plutselig var baby på vei også. Hun likte ikke kjolen og har sydd om hele greia. Nå ser kjolen helt grusom ut. Følte meg stygg når kjolen var på. Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med den....

hilsen brud som gleder seg til å få mannen i sitt liv, men som gruer seg til bryllupet....

Anonymkode: 1bfc2...0fb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte også å nevne at de hele tiden tilbyr penger med begrunnelsen : «i tilfellet dere ikke har råd til å arrangere skikkelig bryllup».....

Skrevet

Ville sagt at de skulle ti still, fordi det et deres bryllup hvis ikke får ikke de komme. Ang. kjolen ville jeg sett på Finn (evt hm de har også brudekjoler) om du kunne finne en kjole du liker bedre

• Liker 3
Gjest Yng Plyng
Skrevet

Kjøp ny kjole. Det er viktig å føle seg fin. 

Jeg ville sagt at de fikk komme, smile og oppførte seg ellers blir plassene deres tilbudt de tantene som nå ikke er invitert. 

Skrevet

Avbestill hele greia. 

Gift dere i fred. Bare dere to. Reis utenlands og kos dere.

Anonymkode: 1391e...4e7

• Liker 2
Skrevet

Bestill nye kjole. Tips: asos og zalando har mange fine billige og enkle brudekjoler hvis du trenger en en ny en kjapt. 

Anonymkode: a252b...596

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Kan ikke han du skal gifte deg med be sin mor og resten av svigerfamilien slutte å blande seg i hvordan dere skal ha brylluppet?

Du kan i samme slengen også be han advare dem om at kjolene de har valgt kommer til å medføre at de er overpyntet. De kan jo få beskjed om å begrense seg og sitt voldsomme engasjement dersom de fortsatt har lyst å komme.

Jeg kan forstå at enkelte er så opphengt i detaljer og måter å gjøre ting på at de ikke liker andres metode. Jeg er litt sånn selv. Men jeg har både munn, og kjeve, og kjevemuskulatur. Det betyr at jeg greier å holde munnen lukket i anledninger der jeg ikke har noe med å blande meg.

Hvis svigermor har sydd om kjolen slik at den er ødelagt får hun værsågod erstatte den - dvs at du får penger til å kjøpe en annen. 

Jeg synes dette grenser til respektløshet jeg - og hadde fått meg til seriøst å vurdere første fly sammen med forloverne til en strand nær en ambassade.

Skrevet

Svigermor har sydd om brudekjolen din uten din tillatelse??!! Det er jo helt utrolig dårlig gjort! Da hadde jeg kjøpt meg ny kjole om det var mulig! 

Din kommende svigerfamilie oppfører seg temmelig respektløst overfor dere. 

Hva synes din kommende mann om familiens oppførsel da? 

• Liker 2
Skrevet

Sy om kjolen på nytt, få hjelp av noen som kan det, men som ikke er din svigermor :) 

Høres ut som et fint bryllup :) 

Eneste jeg vi tipse om er bordplassering, jeg har testa med/uten bordplassering (ikke i bryllup da). Da vi kjørte på uten bordplassering ble det slik at par ble splittet og noen ble plassert veldig uheldig (barn fikk ikke sitte ved foreldre f.eks). Mulig det ikke blir et problem dersom det ikke er større familier tilstede, men ble rot for oss med 40 gjester. Med 26 gjester laget vi bordkort og fungerte mye bedre :) 

• Liker 3
Skrevet

Svigermor må settes på plass fort som fy. Jeg  har ei lignende svigermor selv, så jeg vet hva du har å stri med. Let rundt i lokalmiljøet, så finner du sikkert noen som kan ta på seg jobben med å hastesy kjolen tilbake til hvordan den er ment å være. Eller kjøp i verste fall en ny.

Anonymkode: d15b9...da3

Skrevet

Har han du skal gifte seg med så små baller at han ikke klarer å sette ned foten ovenfor din egen familie?

Anonymkode: 7a67e...39e

Skrevet

Takk for alle svar! 

Vi har absolutt snakket med den flere ganger om dette, men det virker ikke som om de bryr seg rett og slett. Vi gjennomfører bryllupet slik vi har planlagt, men det er frustrerende å høre på all klagingen... 

kjole har jeg kjøpt ny, og den er perfekt😍 

det er ikke eneste tingene som blir klagd på, de har meninger om absolutt alt og alle, og de er ikke redde for å dele dem heller. 

Skrevet

Kanskje de har en mer rett fra levra-holdning enn du er vant til? Husk at da er det også ofte akseptert med motstand.

Ellers kan jeg forstå at foreldre kan ha sterke meninger om barnas bryllup (tenker jo fortsatt - mot alle odds - at dette er én gang i livet osv) - men de bør selvsagt ikke la skuffelsen vises.

Bryllupet høres veldig hyggelig ut for meg som ikke liker stive anledninger, men ville tatt til meg tipset om bordplassering over her.

Anonymkode: 0b4d9...1ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...