Gå til innhold

Hundens sove-og oppholdssted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor sover hunden din og hvor er den når du er på jobb/ikke hjemme? Vi har flyttet og hunden har ikke helt funnet ut hvor den skal sove. Den hadde et sted der den sov fast i det forrige huset. Når vi er borte er den løs i hele huset (unntatt soverom og kjøkken hvor den ikke har lov til å være), men jeg hører andresom sier hunden deres kun er i gang eller vaskerom. Er det lurt å begrense den? 

Anonymkode: 00a8c...454

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns synd på hunder som får begrenset plass. De er levende og skal ikke sitte i fengsel heller i bur eller bli lukket inne i gangen. Hundene jeg har hatt har fått gå i hele huset og oppholder seg mest på stueteppet og sofaen, den ene likte å ligge i gangen å holde oversikt men kan få strekke på bena og variere utsikten sin med å gå rundt i resten av huset å kikke og snuse som de vil :) 

Anonymkode: 00e20...981

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns synd på hunder som får begrenset plass. De er levende og skal ikke sitte i fengsel heller i bur eller bli lukket inne i gangen. Hundene jeg har hatt har fått gå i hele huset og oppholder seg mest på stueteppet og sofaen, den ene likte å ligge i gangen å holde oversikt men kan få strekke på bena og variere utsikten sin med å gå rundt i resten av huset å kikke og snuse som de vil :)

Noen hunder blir stresset ved tilgang til hele huset. Da er det mye bedre å begrense plassen. 

• Liker 6
Skrevet

Ok,  tror min ligger for det meste i stuen på teppet når jeg er borte! Hvor sover din? 

Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Noen hunder blir stresset ved tilgang til hele huset. Da er det mye bedre å begrense plassen. 

Åja, da skjønner jeg det!

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Uenig, da er det mye bedre å gjøre de tryggere i hele huset

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uenig, da er det mye bedre å gjøre de tryggere i hele huset

Det har ikke nødvendigvis med trygghet å gjøre. Noen hunder føler de må vokte/passe på når de er hjemme alene. For disse hundene blir det utrolig slitsomt å skulle passe på store områder som hele huset. 

• Liker 4
Skrevet

Min har tilgang til hele huset, (åpner også noen ganger dører selv), men ligger for det meste i mellomgangen.. 

Han liker også å ligge i gangen mens vi er hjemme, er litt svalere der enn i stua. Om natten sover han ved siden av sengen vår.. Hender også at han «sniker» seg oppi men ofte blir det for varmt 

Skrevet

Min har tilgang til gangen. Der har han buret sitt han kan legge seg i om han vil, mat og vann. Hvis han har tilgang til hele huset, tisser han inne. Det har aldri skjedd når han ligger i gangen. Tror han blir stresset av å ha tilgang til hele huset. 

Anonymkode: 677db...6fd

• Liker 1
Skrevet

Min har tilgang til stue og gang. Unner ham muligheten til beinstrekk mens jeg er på jobb. Fungerer greit. Rører ingenting og null vaktinstinkt.

• Liker 1
Skrevet

Hvis hunden har tilgang til hele huset og er trygg med det er det ikke vits å endre noe? 

Anonymkode: a82a0...55a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min hund har alltid hatt fri tilgang til hele huset når den er alene hjemme. Unntatt soverommet og badet, men det er fordi dørene der er lukket på dagtid. Hvis jeg hadde stengt henne inne i et enkelt rom alene, tror jeg hun hadde blitt desperat og frustrert. 

Hunden min sover i en hundeseng på gulvet på soverommet mitt om natten. Hunden er aldri oppi sengen min.

På dagtid ligger hun litt rundt omkring, men har en hundeseng i stua også, der hun tilbringer litt tid. Men hun kan like gjerne bare sove på gulvet.

Endret av Million
Skrevet

Synes det blir for dumt å begrense hvor hundene kan gå når de oppfører seg fint, så mine hunder sover både på gulvet og i sengene sine, de liker å flytte på seg. 

Skrevet

Hunden min går fritt rundt i hele huset mens jeg er på jobb, men hun oppholder seg for det meste i stua eller på gjesterommet. Hun sover som regel i senga mi om natta. Noen ganger sover hun også i buret som står på gjesterommet (åpent) eller i sofaen

Anonymkode: 02249...942

Gjest Krampus
Skrevet

Han har alltid hatt fri tilgang til hele huset. Han har et favorittpledd og der pleddet er er der han slapper av når jeg er borte. Vanligvis ligger det under stuebordet. 

Skrevet

Dere som sier at dere lar hunden gå over hele huset når den er alene, tid begynte dere med det? Har en ubghund på 1år, som fortsatt må være i gangen når vi er vekk. Ellers tygger og leker han med alt han ikke burde. (Det er hundevennlig og barnevennlig, men han finner på masse sprell) men vi kan jo øve på mer tilgang til huset. 

Anonymkode: 4f298...b9f

Skrevet
3 timer siden, WhiteSwan skrev:

Synes det blir for dumt å begrense hvor hundene kan gå når de oppfører seg fint, så mine hunder sover både på gulvet og i sengene sine, de liker å flytte på seg. 

Les hva @Nerine_ skriver. 

Anonymkode: 55193...4f9

Skrevet

Hunden min hadde sengen sin i stua, men hun bestemte selv hvor hun skulle sove. Vandret som regel mellom flere steder i løpet av natten. Når hun var alene hjemme var hun der hun selv ville være. Det var hun helt fra hun var valp av.

Skrevet

Hunden min veksler mellom sofaene i stuen og sengen sin på soverommet. Har alltid hatt fri tilgang til alle husets rom, han syns det er kjekt 😊

Skrevet

Hunden vår har separasjonsangst, så han er der vi er. Ingen av oss jobber, så det går veldig bra. Om natten sover han i sengen vår, som regel under dynen, i en armkrok eller med sitt hode på min hodepute :) 

Anonymkode: 37506...438

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...