Sylveon Skrevet 10. februar 2019 #41 Skrevet 10. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo takk, trenger det. Er forresten høygravid og noen vil kalle meg overemosjonell. Litt ekstra oppmerksomhet hadde ikke skada nå. TS Anonymkode: 6f094...f5f Ikke bare du som har hatt uken fra helvete, om det er noe trøst. Ikke at jeg er gravid, men husker hvordan det er. Det er lov å være emosjonell og grine litt i sluttfasen. Det er jo så tungt, kjipt, tøft og vilt vondt i alle kroppsdeler. Noen ganger så tenker jeg at mannen min skulle ha vært tankeleser, men han er det dessverre ikke. Jeg tok meg i å klage på han til venninner uten å si noe til han og da ble det jo aldri bedre. Hva om du prøver å si til han at du har det litt tøft om dagen spesielt siden du er i slutten av graviditeten og du skulle ønske deg litt positiv oppmerksomhet fra han? Sleng gjerne på at du er litt skuffet over at han glemte morsdagen i dag 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #42 Skrevet 10. februar 2019 Samboern min ble påmint det en del ganger i løpet av uka. Og igjen i morges. Han jobbet men blomsterbutikken var stengt da han var ferdig på jobb. Men han hadde visst tenkt på det. Men det er ikke noen big deal. Hadde dog håpet på et eller annet siden det er min første morsdag. Anonymkode: 42dca...9da
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #43 Skrevet 10. februar 2019 21 minutter siden, Sylveon skrev: Men hvorfor må det være sånn at det skal være en spesiell dag ? Hvorfor ikke ha litt fokus på å gi hverandre litt ekstra oppmerksomhet i hverdagen ? Sammen står man sterkere! For de som ikke får det på morsdagen, pleier heller ikke å få det i hverdagen! Snakker om erfaring... Anonymkode: faad7...6bd 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #44 Skrevet 10. februar 2019 Samme her. Jeg har ikke noe ønske om gaver og store greier. Jeg hadde ønsket meg litt takknemlighet og bli satt pris på. Men nei. Jeg ordnet frokost, lunsj, middag til familien. Planla aktivitet, pakket alt, fikk ungene kledd og klare. Ungene tegnet kort da jeg ba dem om det. Ikkeno blomst eller kake her heller. Anonymkode: 1bf3a...534
Sylveon Skrevet 10. februar 2019 #45 Skrevet 10. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For de som ikke får det på morsdagen, pleier heller ikke å få det i hverdagen! Snakker om erfaring... Anonymkode: faad7...6bd Men da burde fokuset ligge på å få det til i hverdagen 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. februar 2019 #46 Skrevet 10. februar 2019 Det høres vel egentlig ut som om dere som er skuffa egentlig er skuffa over menn som bidrar lite i hverdagen. Og det blir vel ikke greit bare fordi han gir dere gave på morsdagen? Det er jo også barna som skal gi mor oppmerksomhet, ikke mannen. Da kunne det jo heller hett "konedag". Tror mange bør skru ned forventningene sine litt også. At barna tegner en tegning eller lager kort burde vel være bra nok? Når man har helt små barn kan man ikke forvente noe. Når det gjelder mannfolkene er det hverdagen som teller. For min del betyr dager som morsdag absolutt ingenting. Jeg kjøper likevel en blomst til moren min fordi jeg vet hun setter pris på det. Man må nesten formidle til dem rundt seg hva slags forventninger man har.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. februar 2019 #47 Skrevet 10. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: For de som ikke får det på morsdagen, pleier heller ikke å få det i hverdagen! Snakker om erfaring... Anonymkode: faad7...6bd Men da er det vel hverdagen som er problemet?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #48 Skrevet 10. februar 2019 57 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg er overhodet ikke typen til å markere div dager. Men akkurat morsdag syns jeg mødre fortjener å bli hyllet litt. De bærer frem barn og ja..Jeg syns det bør markeres. Syns det er slapt av fedre og ikke gidde å gjøre noe ut av dagen. Tenker at mødre er flinkere til å gjøre noe på farsdag? Når det er sagt, så blir det vel mye ståhei og svulmende greier på sosiale medier! Jeg tenker alltid på de som ikke har en mor... kan ikke noe for det. Tror sånn opphausing gjør mange nedfor. Husk det er mange i dine sko også Ts! Si fra til mannen din på en allright måte. Si at du vil markere dagen. Og på de som desperat ønsker å bli mor, men ikke lykkes.... Anonymkode: ec69a...654 1
Rotemor Skrevet 10. februar 2019 #49 Skrevet 10. februar 2019 Har aldri brydd meg om slike tulledager. Et fylt badekar og fotmassasje etter en slitsom arbeidsdag betyr 1000 ganger mer...
Gjest Hummel34 Skrevet 10. februar 2019 #50 Skrevet 10. februar 2019 Ikke tenk på det du ser i sosiale medier. Da vil du få mange ulykkelige år. Jeg tenker mer på hvor merkelig det er å måtte fronte alt på Facebook jeg. Tror ikke de er mer lykkelige, heller tvert i mot. Hvorfor dette behovet for å vise frem slikt til alle?
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 10. februar 2019 #51 Skrevet 10. februar 2019 2 timer siden, SoWhat? skrev: Jeg er overhodet ikke typen til å markere div dager. Men akkurat morsdag syns jeg mødre fortjener å bli hyllet litt. De bærer frem barn og ja..Jeg syns det bør markeres. Syns det er slapt av fedre og ikke gidde å gjøre noe ut av dagen. Tenker at mødre er flinkere til å gjøre noe på farsdag? Når det er sagt, så blir det vel mye ståhei og svulmende greier på sosiale medier! Jeg tenker alltid på de som ikke har en mor.. kan ikke noe for det. Tror sånn opphausing gjør mange nedfor. Husk det er mange i dine sko også Ts! Si fra til mannen din på en allright måte. Si at du vil markere dagen. Dette. Jeg elsker mamma, og ga kort, gave og klem til henne og var på besøk. Skrev ikke på Facebook fordi jeg har ei venninne som mistet sin mor
Brannslangen Skrevet 10. februar 2019 #52 Skrevet 10. februar 2019 Det var da voldsomt til skuffede mødre her, da. Er ektemennene deres virkelig så ille? Kom igjen, dere har jo for pokker fått barn med disse karene! 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #53 Skrevet 10. februar 2019 Kanskje de ikke er fornøyd med jobben du gjør. Anonymkode: 2da0d...2a9 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #54 Skrevet 10. februar 2019 Du, ta å stige ned fra prinsessetronen. Han hadde kjøpt blomster på en helt random søndag, som noen sier er morsdag. Jeg har vært på jobb i dag, fikk middagsrester fra i går, OG blomster fra Rema. Synes det kvalifiserer til god nok mamma Synes du lager mye drama av tulledager, hadde det vært bursdagen din hadde jeg skjønt det. Anonymkode: 4b231...651
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #55 Skrevet 10. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Samboer klarte ikke å få til mye i dag sammen med vår 4 år gamle datter. En blomsterkvast fra Rema kjøpt i hastverk i går. Ellers ikke mye som minnet om at det var min dag og at jeg blir satt pris på. Datter fikk ikke det med seg. Har hatt en jævlig uke og dette er takken. Kjedelig dag å være på sosiale medier og se all hyllesten og kortene mødre får mens her er det mer glissent. Har lyst å skrike til han etter en helvetes drittuke! Får ikke sagt til han, enn å hinte, men nei han må ha ting med teskje. Men orker jeg det nå! Så hvordan var deres dag. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 6f094...f5f Jeg fikk ingenting, og forventer heller ikke noe. Jeg var alene med barnet, vi dro på kino og macern. Fortalte til barnet at i dag er det morsdag, så derfor koser vi oss og har det gøy og mamma er glad. Anonymkode: 917ce...6a7 1
Peter007 Skrevet 11. februar 2019 #56 Skrevet 11. februar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Samboer klarte ikke å få til mye i dag sammen med vår 4 år gamle datter. En blomsterkvast fra Rema kjøpt i hastverk i går. Ellers ikke mye som minnet om at det var min dag og at jeg blir satt pris på. Datter fikk ikke det med seg. Har hatt en jævlig uke og dette er takken. Kjedelig dag å være på sosiale medier og se all hyllesten og kortene mødre får mens her er det mer glissent. Har lyst å skrike til han etter en helvetes drittuke! Får ikke sagt til han, enn å hinte, men nei han må ha ting med teskje. Men orker jeg det nå! Så hvordan var deres dag. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 6f094...f5f Hva er morsdagens bakgrunn ?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #57 Skrevet 11. februar 2019 2 minutter siden, Peter007 skrev: Hva er morsdagens bakgrunn ? Det tror jeg alle har glemt. Min far sa morsdagen var en av de viktigste dagene i året. Mor vasket og stelte hele huset, vasket alle klær og laget all mat. Morsdag hadde hun fri fra det arbeidet. I dag er morsdag bare tull, da likestillingen fordeler arbeidet. Farsdag er lagt til for likestilling. Ergo er begge dager bullshit i 2019. Anonymkode: 812fa...05f 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #58 Skrevet 11. februar 2019 Bare tulledager alt sammen haha så mye tull folk gidder å bry seg om. Ikke rart det blir krangler uten like. Anonymkode: 76fa7...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #59 Skrevet 11. februar 2019 Her fikk jeg gavekort på klemmer og massasje av 8 åringen, etter at jeg fortalte han at det var morsdag. Syns han var kreativ og flink. Mannen fikk jeg ikke noe oppmerksomhet fra, vi kranglet faktisk ganske heftig i går... Min egen mor snakket jeg ikke med. Syns morsdag og farsdag er noe tull egentlig. Og pleier ikke markere det. Gutten min pleier heller ikke bry seg. Anonymkode: 6d5a0...610 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #60 Skrevet 11. februar 2019 Jeg ser også slike "vakre" meldinger postet i sosiale medier. Men det er kanskje helkler ikke tilfeldig at de fleste som poster disse bildene/meldinger, er andre mødre/kvinner! Som hyller sine mødre, eller andre de kjenner. Vi hadde kake her hos oss, men den baka jeg sjøl. Anonymkode: 017ab...b3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå