AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #21 Skrevet 10. februar 2019 Skjønner ikke helt hvorfor enkelte av dere er «imot» mor/ farsdag fordi det er en kommersiell greie? .. Som dere leser her, er det faktisk ikke noe overfladisk mødrene ønsker seg. Slike dager feires med kjærlighet og det å vise takknemmelighet. Via ord, kort, mat eller en god gjerning. Det er ikke alle som får en slik bekreftelse i hverdagen, og jeg skjønner dere mødre så godt at det er vondt når partner/ barnefar/ barn ikke gir dere denne bekreftelsen. Det skal så lite til ❤️ Husk at dere alle er sterke og gode kvinner! Anonymkode: 97a36...cb0 10
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #22 Skrevet 10. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har alltid markert morsdag og jeg har vært flink til å minne på familien at dagen er i anmarsj så de får tid til å finne på noe. Fra dag én har jeg forventet frokost på sengen og sagt til barna at jeg ønsker meg kort. Synes det er koselig, er vokst opp med selv og gjøre stor stas på moren min når det har vært morsdag. Synes du skal snakke med han om det, og huske på og minne barn og mann på at du ønsker deg oppmerksomhet på dagen. Anonymkode: b1d92...25d Forsvinner ikke sjarmen ved denne dagen når mor forlanger og krever ting? Anonymkode: 633b5...e7e 18
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #23 Skrevet 10. februar 2019 Vi har brukt å markere det. Jeg hjalp datter med kort og div på sist farsdag. Bakte gjorde vi og. Hadde vært hyggelig å blitt gjort stas på, det må jeg innrømme.Særlig når han vet hvordan denne uka har vært for meg, driiiit. Og at kunne for en gang skyld klare å finne ut hva vi kunne gjøre på en søndag. Hele helga har kokt bort i ingenting.Aktiviteter etc er det jeg som regel som må komme med.. Men nei, menn er menn. Enkle. Mødrene holder fortet, har oversikten og holder hjulene i gang. Slik er det i hvertfall her. TS Anonymkode: 6f094...f5f
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #24 Skrevet 10. februar 2019 Samme her... Ingen gratulasjon eller noe. Krangling og besøk på graven til min avdøde mor. Føler som deg , ganske sårt å se alle andre på sosiale medier få ditt og datt , sitte å føle seg som luft og i tillegg savne min egen mor. Jeg forventer ingen gave, men å få feks få litt hjelp med barna, sove litt eller en god lunsj feks... Eller slippe å få dritt slengt hadde vært noe... Kjip dag Anonymkode: 389b0...1e4 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #25 Skrevet 10. februar 2019 Jeg har stått på hele dagen, bakt to kaker, gått en lang tur med barna, laget middag sammen med mannen og hatt mine foreldre, svigerforeldre og svoger med familie på middag og kaffe. Mamma og svigermor fikk gave (selvsagt kjøpt av meg). Min eldste sønn på 8 år laget et kort til meg, og mamma gav meg blomster. Mannen er ikke så god på sånt. Anonymkode: 3db6d...275
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #26 Skrevet 10. februar 2019 Jeg vemmes når jeg ser morsdagsfeiringer og diverse andre feiringer mange damer i min generasjon fremelsker med seg selv i fokus. Morgengave,nedkomstgaver,barsegaver,morsdagsgaver,valentinesgaver.... det tar jo INGEN ende! MEG - MEG -MEG! Anonymkode: 1a8df...c25 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #27 Skrevet 10. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vemmes når jeg ser morsdagsfeiringer og diverse andre feiringer mange damer i min generasjon fremelsker med seg selv i fokus. Morgengave,nedkomstgaver,barsegaver,morsdagsgaver,valentinesgaver.... det tar jo INGEN ende! MEG - MEG -MEG! Anonymkode: 1a8df...c25 Det handler om kjærlighet, ikke gaver nødvendigvis. TS Anonymkode: 6f094...f5f 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #28 Skrevet 10. februar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboer klarte ikke å få til mye i dag sammen med vår 4 år gamle datter. En blomsterkvast fra Rema kjøpt i hastverk i går. Ellers ikke mye som minnet om at det var min dag og at jeg blir satt pris på. Datter fikk ikke det med seg. Har hatt en jævlig uke og dette er takken. Kjedelig dag å være på sosiale medier og se all hyllesten og kortene mødre får mens her er det mer glissent. Har lyst å skrike til han etter en helvetes drittuke! Får ikke sagt til han, enn å hinte, men nei han må ha ting med teskje. Men orker jeg det nå! Så hvordan var deres dag. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 6f094...f5f Du burde forsøke å endre tankegangen din litt. Her har jeg vært hjemme med febersykt barn, sltsomt, men morsdag er for meg alltid en dag for ettertanke. Jeg er så takknemlig for det barnet jeg har fått❤️ Når jeg scrollet gjennom facebook tenkte jeg mer på hvor vond dag dette må være for de som ikke fikk oppleve å få egne barn, for de som har mistet et barn, og for de som har mistet sin mor i ung alder og ikke har noe å feire med. Jeg kjenner mennesker i alle de tre kategoriene. Selv om dagen i dag ikke ble helt topp for meg heller, så er dette bare en av 365 dager i året hvor jeg får være mor til mitt barn. Det er en gave i seg selv, og det er nok. Anonymkode: 78616...f4d 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #29 Skrevet 10. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forsvinner ikke sjarmen ved denne dagen når mor forlanger og krever ting? Anonymkode: 633b5...e7e Absolutt ikke. Anonymkode: b1d92...25d
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #30 Skrevet 10. februar 2019 Vil du ha det bedre med deg selv; logg deg av SOME. Neste gang det er farsdag sørger du for å glemme det. Farsdag og morsdag er bare for butikker. Anonymkode: d35d2...25e 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #31 Skrevet 10. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler om kjærlighet, ikke gaver nødvendigvis. TS Anonymkode: 6f094...f5f Så det er kanskje ikke morsdagen i seg selv som er problemet, men noe bakenforliggende som gjorde deg pissed? Anonymkode: ff90a...c5d 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #32 Skrevet 10. februar 2019 Jeg fikk en blomsterkvast jeg selv puttet oppi handlekorgen i går, så den har jeg vel igrunnen kjøpt selv. Mannen har bakt en kake sammen med eldste fordi jeg ba han om å gjøre det. Han sov lenge, han fikk servert frokost, han ble som vanlig mast på for å gjøre hverdagslige oppgaver i huset. Må være digg å være mann, få alt planlagt og severt for deg til en hver tid. Nei jeg vet ikke alle menn er sånn.. blir bare så frustrert innimellom. Anonymkode: 863de...566 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #33 Skrevet 10. februar 2019 Jeg fikk ingenting. Ikke en gang en gratulasjon! Jeg måtte ordne med mat og middag selv og ta hånd om datteren vår. Er veldig skuffet, men burde egentlig ikke være det. Han gjør egentlig aldri noe spesielt for meg. Så det burde ikke komme som en overraskelse for meg. Jeg har alltid feiret farsdagen og kjøpt gave til han, laget kake osv. Skjønner ikke hvorfor jeg gidder. Han har allerede sakt at det ikke blir noe på valentin heller, så jeg gidder ikke å gjøre noe for han. Anonymkode: faad7...6bd 2
Sylveon Skrevet 10. februar 2019 #34 Skrevet 10. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt hvorfor enkelte av dere er «imot» mor/ farsdag fordi det er en kommersiell greie? .. Som dere leser her, er det faktisk ikke noe overfladisk mødrene ønsker seg. Slike dager feires med kjærlighet og det å vise takknemmelighet. Via ord, kort, mat eller en god gjerning. Det er ikke alle som får en slik bekreftelse i hverdagen, og jeg skjønner dere mødre så godt at det er vondt når partner/ barnefar/ barn ikke gir dere denne bekreftelsen. Det skal så lite til ❤️ Husk at dere alle er sterke og gode kvinner! Anonymkode: 97a36...cb0 Men hvorfor må det være sånn at det skal være en spesiell dag ? Hvorfor ikke ha litt fokus på å gi hverandre litt ekstra oppmerksomhet i hverdagen ? Sammen står man sterkere! 1
Sylveon Skrevet 10. februar 2019 #35 Skrevet 10. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler om kjærlighet, ikke gaver nødvendigvis. TS Anonymkode: 6f094...f5f Høres ut som om du kunne trengt en liten oppmerksomhet - morsdag eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #36 Skrevet 10. februar 2019 Fikk ingenting her heller og vi har nettopp fått vårt andre barn. Men han bidrar så mye i hverdagen at det gjør meg ikke noe. Når barna blir større gjør vi mer ut av det med kort og kake. Anonymkode: 0cb56...733 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #37 Skrevet 10. februar 2019 1 minutt siden, Sylveon skrev: Høres ut som om du kunne trengt en liten oppmerksomhet - morsdag eller ikke. Jo takk, trenger det. Er forresten høygravid og noen vil kalle meg overemosjonell. Litt ekstra oppmerksomhet hadde ikke skada nå. TS Anonymkode: 6f094...f5f
Nerine_ Skrevet 10. februar 2019 #38 Skrevet 10. februar 2019 Jeg syns alle sånne dager er tull. Det er hverdagen som teller. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #39 Skrevet 10. februar 2019 I år har jeg tatt ansvar selv, men det var litt opplegg. Største på straks 5 hadde laget et flott ark med «kinogavekort» og ville gå på kino med meg. Pappaen sa at de hadde bestilt noe som ikke hadde kommer frem. Ellers ingen oppmerksomhet styrt av far. Og vanligvis ville det skuffet veldig. Men i dag har jeg forsøkt å gjøre det så hyggelig som mulig for meg selv. En deilig dans med minsten på morgenkvisten før de andre sto opp. Største og jeg laget vafler som vi koste oss med. Og så dro vi på kino mens pappa passa minste. Etterpå har vi ryddet rommet sammen. ❤️ Og så fortalte jeg en historie for begge barna før leggetid. Når minste sovna med puppen i munnen, så hadde det vært en bra dag. Trass litt lite iver fra far. Og neste år satser jeg på samme. At jeg gjør noe hyggelig med barna. ❤️ Anonymkode: 21a14...810
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #40 Skrevet 10. februar 2019 Må innrømme at det er alle de andre dagene i året som er mer av betydning enn morsdagen. Jeg vil oppleve kjærlighet fra mine nærmeste uten at de har blitt fortalt at de skal gjøre det av handelsstanden! Anonymkode: 81234...410 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå