AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #61 Skrevet 11. februar 2019 Artig å hisse seg opp over en oppkonstruert dag til ingen nytte. Folk er jaggu rare. Anonymkode: 8695f...19c 1
wintergirl Skrevet 11. februar 2019 #62 Skrevet 11. februar 2019 (endret) Jeg syns også slike dager er tullete. For min del så er det langt viktigere å vise hverandre den kjærligheten og omtanken hver dag. Og den ene dagen kan bli glemt av mange andre ting, men det betyr ikke at mannen ikke bryr seg for det. Og nei, selv om noen har erfaring med at de menn som ikke bryr seg om merkedager, heller ikke bryr seg ellers er slettes ikke riktig for alle. Helheten teller så klart mest her. Men tenker på en stakkars venninne av meg som virkelig hadde en dårlig dag på mordagen da hennes ektemann sa han ville skilles fordi han har funnet seg en annen. Vært utro lenge. Ikke første gang han er det, så det ligger vel til han og hun er jo egentlig glad for å bli kvitt en slik dritt. Men vondt er det jo uansett og bli holdt sånn for narr. Barna derimot gledet mor med kaker og gaver. Så Ts, så lenge din mann ellers er en god kar som setter pris på deg, så verdsett det. Høres ut som en klisjé, i know, men det er sikkert mange som hadde det verre enn deg i går. Han er vel ikke så dårlig denne mannen din? Endret 11. februar 2019 av wintergirl 1
Lady T Skrevet 11. februar 2019 #63 Skrevet 11. februar 2019 Jeg fikk blomster, ingenting annet. Tenkte ikke så mye over det før denne tråden her. Ble ikke sur 😄☺️
Millimani Skrevet 11. februar 2019 #64 Skrevet 11. februar 2019 2 hours ago, Peter007 said: Hva er morsdagens bakgrunn ? For å lese litt om hvordan det hele startet så er det bare å google litt https://no.wikipedia.org/wiki/Morsdag Jeg har aldri tenkt over opprinnelsen. Men man kan jo si at det begynte i det små og har utvikla seg drastisk
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #65 Skrevet 11. februar 2019 Jeg blir oppgitt over mennene jeg leser om her. Kvinnene gjør mest/alt i hverdagen, passer på barn og hjem, og så klarer ikke disse tafatte mennene å ta oppvasken og fikse en kaffekopp til moren til sine barn 1 ussel dag i året? 1 dag! Det handler ikke om blomster og gaver, det handler om å bli satt pris på. Dette burde strengt tatt menn gjøre hver eneste dag, for de er bare så vanvittig heldige at rollene ikke er snudd om. Sånn, måtte bare få det ut. Anonymkode: 1de80...13e 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #66 Skrevet 11. februar 2019 Jeg er sikkert skikkelig hormonell nå, pga jeg nylig har født, og dette var min første morsdag. Fant ut dagen før at samboer hadde glemt det hele og jeg ble synlig lei meg.. han ble lei seg og stakk etterhvert ut for å kjøpe en gave. I min oppvekst har vi alltid markert morsdag og farsdag med gave, kort og kake. Når det så ble morsdag så fikk jeg en skikkelig gjennomtenkt og praktisk gave på senga. Men jeg følte meg ussel fordi jeg på en måte hadde «grini» meg til det hele. Har lest litt om morsdag og farsdag og den er jo egentlig der for å minnes og hedre de mødre og fedre som ikke er her lenger.. sitter da med en enda kjipere følelse. Han er en flott samboer og far og de små tingene han gjør i hverdagen betyr så mye mer, men skjønte det litt seint. Men jeg må også si i klartekst hva jeg ønsker meg, han tar ikke hint.. overhodet ❤️ Likebel synes jeg det er en søt tradisjon som jeg vil ta med videre. Men skal heller uttrykke neste gang at jeg ikke ønsker noen gave og kjøpepress. Men heller frokost på seng, sove lenge, hvertfall et kort, kanskje blomster (og da er der helt fint om han kjøper de på En søndagsåpen butikk), lage middag sammen og at jeg får litt «me-time», eller at vi gjør noe hyggelig sammen som familie når baby er stor nok til å skjønne noe av det her. Synes det er en fin merkedag også for foreldre, det er fint å hylle og vise at man setter pris på de mens de ennå lever og kan glede seg over gestene. Ellers bakte jeg og vi dro til min mor med bakst og spiste familiemiddag. Anonymkode: 3d182...4b1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #67 Skrevet 11. februar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: For de som ikke får det på morsdagen, pleier heller ikke å få det i hverdagen! Snakker om erfaring... Anonymkode: faad7...6bd Din sannhet er ikke nødvendigvis alle andres sannhet. Vi har nesten aldri markert mors- eller farsdag, men vi gir hverandre oppmerksomhet og viser takknemlighet i hverdagen. Hadde han kommet med en bukett til meg i går, hadde jeg følt det var litt kunstig, og kun motivert av «nå skal alle gjøre det samme». Anonymkode: beedc...5da
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #68 Skrevet 11. februar 2019 Jeg mistet min mor i helgen... mann og barn var fantastiske, de løftet meg gjennom hele dagen og ingen av oss snakket om at det faktisk var MORSdagen. At de er der for meg når jeg har det tungt betyr så uendelig mye mer enn om de hadde sendt en hilsen på fb. Å være der for hverandre når en sliter er det som betyr noe. Anonymkode: aca10...576
Villa2000 Skrevet 11. februar 2019 #69 Skrevet 11. februar 2019 Jeg glemte helt ut morsdagen til det var for sent. Prøvde å få 4 åringen til å lage et kort eller i det minste gi kona en klem men det var null sjangs. Hu er i trassalderen delux. Ettersom vi var superstresset og hadde masse ærend så var det null mulighet til å gjøre noe annet enn å beklage og gratulere henne så godt jeg kunne uten noe annet enn en klem. Hu er ikke akkurat hysterisk på denne dagen men tror nok hun syntes det var litt dumt samtidig så vet hun nok at det har vært utrolig hektisk den siste tiden. Men tenker å gjøre noe spesielt for henne i løpet av uka når støvet har lagt seg litt. 2
Peter007 Skrevet 11. februar 2019 #70 Skrevet 11. februar 2019 12 timer siden, Millimani skrev: For å lese litt om hvordan det hele startet så er det bare å google litt https://no.wikipedia.org/wiki/Morsdag Jeg har aldri tenkt over opprinnelsen. Men man kan jo si at det begynte i det små og har utvikla seg drastisk Takk det var vel egentlig dette jeg ville frem til. Nok en amerikansk tulledag.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #71 Skrevet 11. februar 2019 På 10.2.2019 den 21.27, AnonymBruker skrev: Skjønner at du er skuffet, men morsdagen er jo i bunn og grunn en kommersiell dag laget for at butikker skal tjene mer penger.. Anonymkode: beb62...5f7 Det er faktisk ikke sant. Morsdag er feiret i Norge siden 1919, og ble ikke opprettet av kommersielle årsaker Anonymkode: 9a835...da4 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #72 Skrevet 12. februar 2019 Ungene kom med kake som eksen min hadde bakt til meg. Koselig😊 Anonymkode: 019ae...047
galmamma Skrevet 12. februar 2019 #73 Skrevet 12. februar 2019 Hadde vi ikke hatt sosiale medier så hadde du vert glad for den kvasten.. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #74 Skrevet 12. februar 2019 Jeg ser ikke noe negativt med å feire mors/farsdag, livet er fullt av hverdager så hvorfor ikke gjøre noe ekstra ut av de få gangene det er "lov" å feire noe. Hos oss har vi begge fått gave og frokost på sengen hver eneste mors/farsdag i 15 år nå. Det virker til og med som tenåringssønnen i huset setter pris på dette. En tradisjon jeg håper han tar med seg når han selv stifter familie. Valentine`s day er ikke like viktig her i huset, men bruker det som unnskyldning til å kjøpe inn en god kake til hele familien 😉 Anonymkode: ae252...324
matrobot Skrevet 12. februar 2019 #75 Skrevet 12. februar 2019 (endret) Bare nysgjerrig om dere som klager på at deres menn er ego på morsdagen - hvor mye gjorde dere på farsdagen egentlig? Og hva gjorde dere med deres mor..? Her hjemme er jeg stort sett alene med barna mesteparten av tiden og har ikke hørt noe om farsdagen. I alle årene jeg har vært en far har jeg kanskje bare fått en Facebook-status ang det. På morsdagen gratulerte jeg moren min og stakk innom på besøk med en konfekteske. Jeg gadd derimot ikke å si noe til eksen min (barnemoren). Endret 12. februar 2019 av matrobot
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #76 Skrevet 12. februar 2019 Her er jeg alene med barn, morsdagen har aldri blitt noe spesiell dag her, men i år kom han faktisk hjem fra sin bestemor med en blomst de kjøpte på kiwi på vei hjem og en tegning, og jeg kunne ikke vært mer stolt og fornøyd da jeg så øynene hans lyste opp.. jeg har en venninne som har en mamma som hvert år har kjøpt gaver og ting fra barnet (hun er og alenemamma), men jeg kunne aldri forventet noe slikt, nå er mitt barn såpass stor at han selv ville dette her og da synes jeg det var helt fantastisk, men jeg gleder meg over hver dag som mamma jeg, gleder meg over alle klemmene mitt barn gir meg uten at jeg selv ber om en klem, jeg gleder meg over at han enda som 11 åring vil holde meg i hånden når vi er ute og går turer, og mange andre små gleder i hverdagen.. Anonymkode: 38c25...446 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå