Gå til innhold

Kjip morsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer klarte ikke å få til mye i dag sammen med vår 4 år gamle datter. En blomsterkvast fra Rema kjøpt i hastverk i går. Ellers ikke mye som minnet om at det var min dag og at jeg blir satt pris på. Datter fikk ikke det med seg. Har hatt en jævlig uke og dette er takken. Kjedelig dag å være på sosiale medier og se all hyllesten og kortene mødre får mens her er det mer glissent. Har lyst å skrike til han etter en helvetes drittuke! Får ikke sagt til han, enn å hinte, men nei han må ha ting med teskje. Men orker jeg det nå! Så hvordan var deres dag. Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 6f094...f5f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk en tegning fra barnet og ei smurt brødskive på senga jeg.. har egentlig sluttet å forvente noe. Menn er ego og har ingen interesse av å gjøre stas på andre

Anonymkode: 7a338...c4c

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det er jo alt som skjer i hverdagen som er viktig. Ikke en dag i året 

Endret av coralgol
  • Liker 31
Skrevet

Du fikk en blomsterkvast om ikke annet.. Her måtte jeg i frustrasjon minne han på hvilken dag det var i 13 tida i dag. Vi har tidligere delt samme oppfatning av mor og farsdager så det er ikke noe tull jeg ene alene forventer. Hva som skjedde i år må fuglene vite. Super hyggelig. 

Anonymkode: 903c6...4ea

Skrevet

Bor alene, barn som bor i utlandet, fikk en snap i løpet av dagen. Helt innafor for min del altså. Latterlig å gå å være sur inni seg, må jo være mye bedre å si noe. 

Anonymkode: edcca...c74

• Liker 11
Skrevet

Jeg fikk ingenting, og lever godt med det :)

• Liker 12
Skrevet

Mange gjør ikke mye ut av morsdagen, selv om det ser annerledes ut på sosiale medier. 

Anonymkode: ff90a...c5d

• Liker 17
Skrevet

Du overreagerer synes jeg. Morsdag er en totalt uviktig dag (samme med farsdag). Folk har andre ting å gjøre enn å gå rundt å huske på alle mulige dager

Anonymkode: 73c77...fec

• Liker 20
Skrevet

Skjønner at du er skuffet, men morsdagen er jo i bunn og grunn en kommersiell dag laget for at butikker skal tjene mer penger.. 

Anonymkode: beb62...5f7

• Liker 11
Skrevet

Men kjære vene, han kjøpte jo blomster. Om de ble kjøpt i hastverk eller ikke så husker han det i går og gjorde litt utav det. Pleier dere å feire dagen veldig? Her har vi ikke feiret morsdag/farsdag enda, men tenkte å begynne med det nå som eldstemann blir fem og dermed skjønner mer av det og kan lage kort/frokost/være med og kjøpe blomster. Om han pleier å gjøre mer enn han gjorde i dag skjønner jeg at du er skuffet, om ikke synes jeg du skal være fornøyd med det du fikk. 

Anonymkode: 2cb96...670

• Liker 17
Skrevet

Ingen av mine tenåringsgutter eller mann tenkte på det. Og det lever jeg fint med. 

Anonymkode: de406...a66

• Liker 3
Skrevet

Tenåringen hadde bakt til meg men samboer har verken nevnt morsdagen eller gjort noe spess fra 2 åringen. Er høygravid så hadde kanskje håpet på en liten oppmerksomhet. Men de 15 årene vi har vært sammen har det vært ganske lunkent på morsdagen så burde ikke forventet noe av han. 

Anonymkode: 5f5d3...718

Skrevet

Ingen markering her i huset 😊

Anonymkode: c5833...84f

Skrevet

Jeg er overhodet ikke typen til å markere div dager. Men akkurat morsdag syns jeg mødre fortjener å bli hyllet litt. De bærer frem barn og ja..Jeg syns det bør markeres. Syns det er slapt av fedre og ikke gidde å gjøre noe ut av dagen. Tenker at mødre er flinkere til å gjøre noe på farsdag? 

Når det er sagt, så blir det vel mye ståhei og svulmende greier på sosiale medier! Jeg tenker alltid på de som ikke har en mor.. kan ikke noe for det. Tror sånn opphausing gjør mange nedfor. Husk det er mange i dine sko også Ts!

Si fra til mannen din på en allright måte. Si at du vil markere dagen. 

• Liker 4
Skrevet

Er det seriøst slik verden blitt? Morsdag og farsdag er ikke det samme som bursdag og jul, det er en mye mer hverdagslig og casual merkedag i mitt hode. I min omgangskrets er det vanlig å bare gratulere med morsdag og kanskje gi en liten bukett eller noe sjokolade. Jeg hadde blitt kjempeglad for en blomsterbukett (har ikke barn selv enda) hvis jeg hadde fått blomster til morsdagen. 

Anonymkode: 633b5...e7e

• Liker 10
Skrevet

Det er ofte vi kvinnfolka som må trå til hvis noe skal bli gjort på en sånn type dag. Jeg fikset kake og blomster både til min egen mor og til samboers mor og bestemor. Synes det er en fin anledning til å vise mødre at man er glade i og setter pris på dem. 

• Liker 3
Skrevet

Fikk ingenting, ikke engang en gratulasjon. Ville bare ha en dag der han tar ansvar for hverdagslige ting som oppvask og bæsjebleier, en kopp kaffe og en lapp hadde heller ikke vært så ille.

sist farsdag gråt han av kortet jeg hadde skrevet, og jeg fikk ingenting tilbake.

Anonymkode: 3e4d1...75f

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Samboer klarte ikke å få til mye i dag sammen med vår 4 år gamle datter. En blomsterkvast fra Rema kjøpt i hastverk i går. Ellers ikke mye som minnet om at det var min dag og at jeg blir satt pris på. Datter fikk ikke det med seg. Har hatt en jævlig uke og dette er takken. Kjedelig dag å være på sosiale medier og se all hyllesten og kortene mødre får mens her er det mer glissent. Har lyst å skrike til han etter en helvetes drittuke! Får ikke sagt til han, enn å hinte, men nei han må ha ting med teskje. Men orker jeg det nå! Så hvordan var deres dag. Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 6f094...f5f

En unge på 4 år forstår veldig lite eller ingen ting av det. En blomsterkvast burde faktisk være mer enn nok. Butikkene fokuserer i stor grad på at det er morsdag, men hvorfor skal de tjene på det? Det er ikke mange årene siden det var vanlig å "bare" få en tegning eller et kort fra barna, og så kaffe/frokost på senga. En skikkelig gave, - til og med en blomsterkvast var helt utenkelig for få år siden! Det eneste jeg gjorde ut av morsdagen i dag var å gratulere mamma idet jeg satte meg inn i bilen hennes for å kjøre ut til et planlagt besøk. 

Morsdagen er for øvrig morsdag, og spesielt om barna er voksne og ute av redet så kan man ikke forvente at mannen i huset skal gjøre noe ut av den dagen. An den enkle grunn at det er morsdag. Det samme gjelder farsdag. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg føler at jeg har hatt uken fra helvete selv og har hatt lyst til å grine noen ganger, men at ingen husker at det er morsdag her i huset lever jeg godt med. :) Jeg vet ikke hva man skulle gjort med den...? Hvorfor skal alt feires om dagen? Jeg er mor fordi jeg valgte det. Vi deler gleder, sorger, latter, tårer. Vi er en familie. :) 

• Liker 1
Skrevet

Vi har alltid markert morsdag og jeg har vært flink til å minne på familien at dagen er i anmarsj så de får tid til å finne på noe. Fra dag én har jeg forventet frokost på sengen og sagt til barna at jeg ønsker meg kort. Synes det er koselig, er vokst opp med selv og gjøre stor stas på moren min når det har vært morsdag.

Synes du skal snakke med han om det, og huske på og minne barn og mann på at du ønsker deg oppmerksomhet på dagen.

Anonymkode: b1d92...25d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...