AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #1 Skrevet 10. februar 2019 Jeg har spist sunt i flere mnd går tur hver dag ifra en halv time til en time men forsatte så går jeg ikke ned i vekt. Hva gjør man da? Anonymkode: c3fb9...0f2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #2 Skrevet 10. februar 2019 Du spiser ikke sunt hvis du spiser for mye. Hvis du er overvektig og ikke går ned i vekt selv om du ønsker å gå ned i vekt, spiser du for mye. Aksepterer du det som sannhet? Anonymkode: db74d...905 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #3 Skrevet 10. februar 2019 Hvor mange kalorier får du i deg? Anonymkode: a070b...a15
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #4 Skrevet 10. februar 2019 Du må spise mindre mat enn du forbrenner. Anonymkode: a8a6e...ab9 3
tirben Skrevet 10. februar 2019 #5 Skrevet 10. februar 2019 Da kutter du ned på inntaket. Spis mindre. Spis mer grønnsaker, kutt ned på sukker, hvete og stivelse. 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #6 Skrevet 10. februar 2019 Fordi du spiser mer enn du forbrenner..... Er ikke enklere enn det. Anonymkode: 04d47...ffd 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #7 Skrevet 10. februar 2019 Hvordan går du tur? Om du går rolig og uanstrengt vil det ikke gå så fort fremover. Du bør få økt puls under gåturene og kjenne på mild svette. Anonymkode: 151d2...b22 1
Nerine_ Skrevet 10. februar 2019 #8 Skrevet 10. februar 2019 Med mindre du har en sykdom, er det så enkelt at du må spise mindre kalorier enn du forbrenner for å gå ned i vekt.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #9 Skrevet 10. februar 2019 Enkelte sunne varer har høyt kaloriinnhold, f.eks avocado og nøtter. Spiser du mye sunne ting som inneholder mange kalorier? Kan du ha PCOS? Anonymkode: 48483...721 1
Zikosu Skrevet 10. februar 2019 #10 Skrevet 10. februar 2019 Det er lurt å telle kalorier en stund når man prøver å gå ned i vekt.. Jeg gjorde det og fikk meg noen overraskelser for å si det mildt!! Det jeg gjerne trodde var sunt hadde mer kalorier enn antatt og andre ting jeg trodde var usunt hadde mindre.. For å kunne gå ned i vekt skal man innta mindre kalorier enn man forbrenner og da er det kjekt å logge seg inn på Grete Roede, der kan du legge inn diverse info om deg selv og få et estimat på hvor mange kalorier du bør ligge på for å gå ned og dette er gratis! Der har du også en dagbok hvor du kan føre opp hva og hvor mye du spiser, i starten er det skikkelig pes å måtte veie alle elementer man spiser, men etter hvert så lærer man seg litt hva de forskjellige er verdt om du skjønner.. ? Når du går tur er det lurt å ha et godt tempo så du får opp pulsen og kanskje kan du ha nytte av treningssenter med andre former for trening.. Kanskje vekter eller gruppetimer er noe for deg..? 3
Lill3My Skrevet 10. februar 2019 #11 Skrevet 10. februar 2019 Sunt betyr ikke nødvendigvis at du ligger i energiunderskudd. Bønner, laks og pesto er feks sunt, wmen blir fort til et veldig kaloririkt måltid. Nøtter, oljer, fet fisk, saus, dressing, yoghurter med nye sukker, kornblandinger med tørka frukt, avocado ... Alt dette er sunt meb gir mange kcal ifht volum. Så å spise sunt sier ikke noe om hvor mye du får i deg Skriv ned alt du har spist og se om du finner noen kalorifeller du kan ha oversett. Kutt ut all drikke med kalorier. Drikk vann, te, kaffe evt sukkerfri saft. Og spis grønnsaker til alle dagens måltider da det gir metthet, fyll i magen, fiber og en rekke nyttige mineraler og vitaminer 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #12 Skrevet 10. februar 2019 Venninnen min er tynn, men spiser usunt. Hun spiser litt sjokolade og fastfood flere ganger i uken. Men grunnen til at hun er tynn er at hun spiser uregelmessig og lite, selv om mye av kostholdet er usunt. Det handler om mengder. Anonymkode: d19a3...902 4
Gjest BearMama Skrevet 11. februar 2019 #13 Skrevet 11. februar 2019 (endret) Du må i kaloriunderskudd. Jeg kan leve på junk og gå ned i vekt. Spiser jeg ikke mer enn jeg forbrenner så er det umulig å gå opp i vekt. Mange forbinder sunn mat med vektnedgang, men det hjelper fint lite om du spiser mer enn du forbrenner. Har du kontroll på kaloriinntaket ditt? Hva, hvor mye og hvor ofte spiser du? Hvordan ser en typisk dag ut? Hvor mange kalorier forbrenner du per dag? Endret 11. februar 2019 av BearMama
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #14 Skrevet 11. februar 2019 Det er kalorier i all mat - sunt eller usunt! Høres ut som du trenger en kaloriberegning. I tillegg kan det hjelpe endel å trene med litt mer puls en gåpuls noen ganger i uka. Tren også musklene. Men alt i alt, er det kalorier som gjør at du ikke går ned i vekt. Anonymkode: 44b79...5f5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #15 Skrevet 11. februar 2019 Du blir ikke tynnere av å spise sunt om du spiser nok kalorier til å opprettholde vekten din. Du vil få bedre helse av spise sunt, men du må ligge i kaloriunderskudd om du vil ned i vekt. Anonymkode: eb7e6...9b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå