Gå til innhold

Ny kjæreste og eldste liker ikke barnet hans.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart 3 år siden mitt forrige brudd og min nye kjæreste har jeg kjent godt over 1 år. Introdusert barna for hverandre i høst, og hadde det da ganske greit sammen.

Har fått meg ny kjæreste og han har to barn på 7 og 9. Mine er 5 og 10. Eldste viser mye motstand når vi skal på besøk dit. Hun og eldste sønnen hans krangler mye under lek, og er sta på hver sin måte. Feks vil de se på tv samtidig og blir sint om den andre ikke vil se på det samme.

Inatt sov vi over der og hun sa hun "Hatet X (kjæresten min) og at hun hater å være der". I morges var alt tilsynelatende bra igjen. Hans eldste sønn vil at faren skal slå opp med meg, da primært fordi de ikke går overens i lek. 

Vi bor hver for oss, men trist at ungene ikke kommer så godt overens. De yngste leker fint sammen, og min yngste liker begge barna hans. Vi har snakket med begge barna separat at vi forstår det er vanskelig med nye forhold og at de ikke får ha foreldrene hver for seg. Jeg mener jo selvfølgelig at barna skal få mye oppmerksomhet, men at de ikke bør få "bestemme" over foreldrene sitt kjærlighetsliv. Synspunkt? Han er forelder på fulltid, meg på deltid (50).

Anonymkode: 33138...f15

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes helt ærlig at dere skal droppe å presse barna sammen på den måten. Det må være grusomt for ungene å vokse opp med å bli presset til å være med mor til kjæresten hennes støtt og stadig, og bli presset til å omgås de ufyselige barna til denne kjæresten. For en oppvekst..... de vil huske dette med gru.

Ønsker du virkelig å utsette barna dine for dette, bare fordi DU skal ha et sexliv?

Anonymkode: ea29f...b80

• Liker 27
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes helt ærlig at dere skal droppe å presse barna sammen på den måten. Det må være grusomt for ungene å vokse opp med å bli presset til å være med mor til kjæresten hennes støtt og stadig, og bli presset til å omgås de ufyselige barna til denne kjæresten. For en oppvekst..... de vil huske dette med gru.

Ønsker du virkelig å utsette barna dine for dette, bare fordi DU skal ha et sexliv?

Anonymkode: ea29f...b80

Sexliv? Stort sett sover vi i vår egen leilighet i "mine uker", denne uken 6 av 7 dager. Å overnatte med sin kjæreste er da helt naturlig. 

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sexliv? Stort sett sover vi i vår egen leilighet i "mine uker", denne uken 6 av 7 dager. Å overnatte med sin kjæreste er da helt naturlig. 

Som du også ser, er det av mine barn som ryker i tottene på et av hans barn. De yngste leker fint sammen. 

• Liker 1
Skrevet

Eg synes ikkje barna skal få bestemme for mykje. Det er heilt normalt at barn i den alderen krangler og er ueinige. Det er ikkje greit at dei er stygge i munnen mot kvarandre eller dokker. Barna må tåle å vere saman av og til, og ting vil nok gå seg til :)

• Liker 12
Skrevet

Hadde det vært mine barn, så hadde jeg bare møtt kjæresten alene en lang tid. Barna kunne være med på aktiviteter ute sim feks lekeland, svømming etc frem til de er bedre kjent.

Endrer ikke barna syn på hverandre, så ville jeg gått fra den kjæresten og samtidig ventet noen år før jeg fant ny kjæreste igjen.

Jeg er singel på 10 året pga barna skal få slippe akkurat det disse barna går igjennom.

Anonymkode: 24add...c32

• Liker 23
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært mine barn, så hadde jeg bare møtt kjæresten alene en lang tid. Barna kunne være med på aktiviteter ute sim feks lekeland, svømming etc frem til de er bedre kjent.

Endrer ikke barna syn på hverandre, så ville jeg gått fra den kjæresten og samtidig ventet noen år før jeg fant ny kjæreste igjen.

Jeg er singel på 10 året pga barna skal få slippe akkurat det disse barna går igjennom.

Du lar ett barn bestemme om du skal ha en kjæreste eller?? 

Anonymkode: 8a854...dae

• Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er barn av en stemor som ikke likte meg og en stesøster jeg overhodet ikke kom overrens med. Hadde en tafatt far så det hjalp heller ikke. Jeg har traumer fra barndommen på grunn av dette. Noen ganger er det faktisk best å gå fra hverandre for barnas skyld.

Anonymkode: 0901f...92b

• Liker 21
Skrevet

Hvor ofte møter barna hverandre? 

Siden du har 50/50, så trenger dere jo ikke å møtes så ofte da du har barna enda. La de også bli kjent med hverandre andre steder enn hjemme. 

Om få år er det ikke like naturlig at de vil leke særlig sammen uansett. Å samspillet vil mest sannsynlig bli helt annerledes. 

• Liker 6
Skrevet

Hei! Jeg opplevde akkurat dette da jeg var barn. Mamma fant seg ny kjæreste etter pappa døde(kjempesnill mann,de er sammen enda). jeg var 9 år. Barna hans var ufyselige, og jeg grudde meg til vi skulle dit i helgene. Jeg følte veldig på at dette var noe vi gjorde for mamma sin del, fordi hun ville ha seg noe. Vi barna var på en måte «i veien» hele helgen , da vi merket veldig godt at mamma og kjæresten ville ha alenetid hele tiden. Vi barna ble bare sendt ute eller ned i kjellerstua for å finne på noe sammen på kveldene, slik at mamma og kjæresten kunne få ligge på sofaen og se film, kose og drikke rødvin på kveldene.

Jeg tilgir mamma aldri for at hun valgte kjæresten foran meg og lillebroren min, og dette er nok mye av grunnen til at jeg har et veldig anstrengt forhold til henne den dag i dag selv om jeg er 32 år......... fra dagen hun fikk seg kjæreste har han alltid vært førsteprioritet, og sånn er det den dag i dag. 

Egoistiske jævla foreldre, tenk å velge en ny person over sine egne barn

Anonymkode: b098a...cc4

• Liker 25
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ungene mine kommer først uansett hva. Om verdens rikeste, kjekkeste, snillleste Mannen hadde fridd til meg så hadde det blitt nei, så lenge barna ikke likte det.

Jeg var i ett forhold, men ungene syntes ikke han var noe så da ble det slutt. Nå i ettertid er jeg glad for det selv.

• Liker 14
Skrevet

Du kan heller treffe kjæresten din de ukene du ikke har barna. Ikke tvinge de til å treffe barn de ikke liker.  Etter noen år kan dette endre seg.

• Liker 11
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ungene mine kommer først uansett hva. Om verdens rikeste, kjekkeste, snillleste Mannen hadde fridd til meg så hadde det blitt nei, så lenge barna ikke likte det.

Jeg var i ett forhold, men ungene syntes ikke han var noe så da ble det slutt. Nå i ettertid er jeg glad for det selv.

Ikke rart ungene dine blir ufordragelige bortskjemte dittunger når de er vant med at barna bestemmer hjemme!

• Liker 6
Skrevet
32 minutter siden, bettsa skrev:

Du kan heller treffe kjæresten din de ukene du ikke har barna. Ikke tvinge de til å treffe barn de ikke liker.  Etter noen år kan dette endre seg.

Ja uff tenk så forferdelig å lære barna å leke med noen de ikke er bestevenner med!

• Liker 2
Skrevet
49 minutter siden, MissPierce skrev:

Hvor ofte møter barna hverandre? 

Siden du har 50/50, så trenger dere jo ikke å møtes så ofte da du har barna enda. La de også bli kjent med hverandre andre steder enn hjemme. 

Om få år er det ikke like naturlig at de vil leke særlig sammen uansett. Å samspillet vil mest sannsynlig bli helt annerledes. 

Ikke så ofte. Denne uka har de møttes en gang. Av og til er vi på besøk en time eller 2 og drar hjem etterpå.

Merkelig at noen her påstår ungene er ufyselig😊 Bare fordi de ikke leker godt sammen.. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Trenger dere leke kjernefamilie så ofte, da? Jeg var noen år eldre da moen min fikk kjæreste med barn som var to og tre å ynge enn meg, og særlig de første par årene hatet jeg det når de insisterte på at vi alle skulle gjøre ting sammen - det føltes bare påtvunget og krampeaktig. Jeg var på mitt mest fjortisselvsentrerte og å bli tvunget til å sosialisere med et par ekstra "småsøsken" gjorde meg ikke akkurat mer positivt innstilt. Jeg hadde ikke noe imot at moren min hadde fått seg kjæreste, men jeg så ikke behovet for familiesamværet... Det gikk seg til etterhvert, dels fordi vi ble eldre, men også fordi de sluttet å prøve så hardt. 

Husk at du har valgt dette - det har ikke de. Jeg sier ikke at barna skal styre foreldrenes forhold, men dette er deres liv også.

Endret av Daria
  • Liker 28
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en fantastisk mor👍 burde vært flere som deg.

• Liker 13
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart ungene dine blir ufordragelige bortskjemte dittunger når de er vant med at barna bestemmer hjemme!

Barn skal faktisk ha rett til å være med på å bestemme over sin egen livssituasjon

Anonymkode: b098a...cc4

• Liker 18
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så ofte. Denne uka har de møttes en gang. Av og til er vi på besøk en time eller 2 og drar hjem etterpå.

Merkelig at noen her påstår ungene er ufyselig😊 Bare fordi de ikke leker godt sammen.. 

Okey, det er jo ikke mye. Men tror jeg hadde latt de slippe å møtes hver gang du har samvær, og når de møtes så hadde jeg sørget for aktiviteter som gjør at de to største ikke må leke sammen, eller gå oppå hverandre i hjemme situasjoner hos hverandre. 

Ikke hyggelig at det er sånn, men ungene er absolutt ikke ufyselige. 

Å dere trenger ikke å gjøre det slutt pga dette. I hverfall ikke enda. 

• Liker 3
Skrevet

Dere kan fint ha deres kjærlighetsliv uten at barna må involveres. 

Og ikke flytt sammen! 

Anonymkode: 04a5c...ec1

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...