Gå til innhold

Hund til utstilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke hunderaser passer best til utstilling? 

Anonymkode: 0085c...2bf

Videoannonse
Annonse
Gjest hundeeier
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste. Noen raser har brukskrav i tillegg men man må se hva man kan tilby hunden før man går på rase 

Skrevet

Alle FCI-godkjente raser kan stilles ut. Velger du en rase uten brukskrav er det enklere å stille ut. 

Men skal man velge hunderase er vel egnethet til utstilling det minst viktige. Finn deg en rase du klarer å tilfredsstille i hverdagen. 

Anonymkode: 9f380...c16

Skrevet

Som anonym sier over her^..  alle fci-godkjente raser😊 men samtidig er det viktig at du finner en rase som vil kle deg og dine behov i hverdagen også☺️ Ikke bare tenk utstilling.. jeg er oppvokst med oppdrett av hund, til utstilling😁 elsket det! Kunne ikke tenkt meg og hatt en annen hunderase❤️ Min forkjærlighet ligger hos terriere da🙊 mye hund i både de små og store rasene😁

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den hunden som passer best til utstilling er den hunden du har kapasitiet til å ta vare på, en hund skal ha mosjon og hjernetrim og enkelte raser krever mye pelsstell. En hund har dessverre ikke så mye utsbytte av utstilling, man gjør det mest for egen del. Husk at hunden er et familiemedlem først og fremst og utstillingshund noen helger i året.

For å svare på spørsmålet ditt vil en hund som krever minimalt med pelsstell samtidig som den er lett å trene være en hund som egner seg for utstilling. Den bør også kunne håndteres av fremmede og takle stressende miljø.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...