AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #1 Skrevet 10. februar 2019 Hei. Som barn hadde jeg mye hull i tennene, sannsynligvis på grunn av en kombinasjon av mineralforstyrrelser og veldig skjev tannstilling som gjorde det meget vanskelig å komme til med børsten. Jeg har heldigvis ikke problemer med tennene nå (er 30), men jeg har en del synlige fyllinger på for- og hjørnetenner som jeg ikke synes er så pene lengre. De ser rett og slett ut til å ha falmet litt. Dette er nok noe de færreste legger merke til, men jeg ser det. I tillegg synes jeg ikke at jeg har et spesielt flott smil ellers heller, og jeg innbiller meg at et hvitere smil kanskje kan hjelpe litt. Vurderer derfor å bytte ut fyllingene og bleke tennene enten før eller etter de nye fyllingene er på plass (de lar seg jo ikke bleke). Er det noen som har byttet fyllinger og bleket tenner her, og som har lyst til å dele av erfaringene sine? Hva kostet det, hvor mange fyllinger, har det holdt seg pent? Anonymkode: 41f2a...02a
solmåneogstjerner Skrevet 10. februar 2019 #2 Skrevet 10. februar 2019 Det er vanskelig å vite hvor mye tennene dine vil blekes. Derfor er det lurt å bleke først, og så bytte fyllingene. Da velger tannlegen den fargen på fyllingene som passer best til den nye fargen på tennene. Blekingen må nok gjentas nå og da, hvor ofte kommer an på din tannhygiene, og hvor mye du drikker/spiser av ting som misfarger tennene (kaffe, te, røyk osv). Tannlegen vil sjekke om fyllingene er tette, om de ikke er det så bør de byttes før du bleker. Ellers kan det gjøre vondt å bleke. Du bør be om et tilbud fra tannlegen, og deretter sjekke her https://www.hvakostertannlegen.no
AnonymBruker Skrevet 19. april #3 Skrevet 19. april Bumper denne heller enn å lage ny. Noen som har erfaring? Skjønner at det blir dyrt, men lurer mest på hvordan andre har opplevd prosessen. Anonymkode: 5d509...805
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå