Gå til innhold

Hva blir riktig her? Betaling av vare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en kunde er på matbutikken og kjøper noe, la oss si en liten bit ingefærrot, kassadama legger rota på vekta, men den er for lett for vekten, så den veier "ingen ting", hvor mye skal kunden betale for rota?

Anonymkode: b8da4...56a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bør noen i butikken vite hva det minste vekten godtar er og regne det ut. 

Anonymkode: 94524...048

Skrevet

Da legger vi inn vekt og vare manuelt der jeg jobber, i hvert fall. For vekta kommer opp på skjermen selv om den er for lav til at systemet registrerer den. Det tar litt tid, og ikke alle vet hvordan det gjøres. Kjempegøy når vi har 58 russ i kø som skal kjøpe én smågodtbit hver...

Anonymkode: b2dd3...0ef

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da legger vi inn vekt og vare manuelt der jeg jobber, i hvert fall. For vekta kommer opp på skjermen selv om den er for lav til at systemet registrerer den. Det tar litt tid, og ikke alle vet hvordan det gjøres. Kjempegøy når vi har 58 russ i kø som skal kjøpe én smågodtbit hver...

Anonymkode: b2dd3...0ef

Kassadama slo inn 1 kr.

Skrevet

Skjedde med meg en gang (faktisk ingefærrot også på en coop obs-butikk), fyren i kassen sa at den ble gratis. Nå skal det sies at handlekurven min ellers var på over 1000kr, så var jo ikke et stort tap for butikken.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, ekkoet skrev:

Skjedde med meg en gang (faktisk ingefærrot også på en coop obs-butikk), fyren i kassen sa at den ble gratis. Nå skal det sies at handlekurven min ellers var på over 1000kr, så var jo ikke et stort tap for butikken.

Her og. Gjelder typisk "småtteri" som ingefær og chili i løsvekt, som i blant ikke slår inn på vekta. Noen ganger blir det slått inn på en symbolsk sum, noen ganger får jeg det gratis, noen ganger gjør de et forsøk på å anslå en riktig pris. 

Anonymkode: d099d...f83

• Liker 1
Skrevet

Prøvde å kjøpe en mandel før jul en gang. Jeg trengte jo bare en. Fikk den gratis 😄

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, MollyJones skrev:

Prøvde å kjøpe en mandel før jul en gang. Jeg trengte jo bare en. Fikk den gratis 😄

Hehe, til mandelen i grøten?😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...