Gå til innhold

Kan man bli gravid hvis man har sex når man utsetter mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på p-piller og skulle utsette mensen noen dager, så jeg har tatt 3 dager ekstra med rosa piller istedenfor sukkerpiller. Så fra imorgen skal jeg egentlig gå en uke på sukkerpiller. Jeg har hatt sex i løpet av helgen, og lurer på om jeg kan bli gravid i løpet av neste uke hvis jeg ikke tar de rosa pillene, siden det kanskje er nærmere eggeløsning i den «normale» syklusen hvis jeg ikke hadde utsatt mensen. Skjønner ikke helt hvordan de pillene fungerer.. noen som vet? 

Anonymkode: 2a7ac...d41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde man skulle hoppe over alle sukkerpillene og bare fortsette på de vanlige? Men det avhenger vel av merke osv.

Hilsen mann som spør og graver om sånt når anledningen byr seg, og dermed muligens feilinformerer grovt nå😂

Anonymkode: 2153e...714

Skrevet

Hvilket merke er det? Jeg går på loette 28 og med mine kan står det jeg er beskyttet den uke, men at det er viktig at jeg starter på tiden med de rose etter den uka er ferdig. Vist du har gått 21 dager med de rosa er jeg nok så sikker du er beskyttet. Om du er usikker kan du jo bare hoppe over mensen for sikkerhetskyld.

Anonymkode: 063c1...e42

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde man skulle hoppe over alle sukkerpillene og bare fortsette på de vanlige? Men det avhenger vel av merke osv.

Hilsen mann som spør og graver om sånt når anledningen byr seg, og dermed muligens feilinformerer grovt nå😂

Anonymkode: 2153e...714

Det kommer vel an på om man skal hopoe over mensen eller im man bare skal utsette den noen dager? 

Anonymkode: 8ce1f...09f

Skrevet

Mener du at du har tatt 21 rosa + 3 rosa? Isåfall er du beskyttet denne pillefriuka, men ikke neste på det brettet du mangler 3stk. Husk alltid: for å være beskyttet må du ha tatt 21 rosa piller. Hvis jeg har forstått det rett har su tatt 3 på et nytt brett. Det vil si at det er 18 igjen på neste brett og su er ikke 100% beskyttet neste gang du tar pillefriuke. Kommenter gjerne om jeg har misforstått

Anonymkode: 1d56f...0b1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at du har tatt 21 rosa + 3 rosa? Isåfall er du beskyttet denne pillefriuka, men ikke neste på det brettet du mangler 3stk. Husk alltid: for å være beskyttet må du ha tatt 21 rosa piller. Hvis jeg har forstått det rett har su tatt 3 på et nytt brett. Det vil si at det er 18 igjen på neste brett og su er ikke 100% beskyttet neste gang du tar pillefriuke. Kommenter gjerne om jeg har misforstått

Anonymkode: 1d56f...0b1

Hun skal jo ikke fortsette på det brettet hun har bruk noen av, men selvfølgelig ta et nytt fullt brett.

Anonymkode: 76d31...87c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...