AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #1 Skrevet 10. februar 2019 Barnet mitt har en kompis i barnehagen som jeg føler ikke er noen god påvirkning. ( misforstå meg rett, det går begge veier). Moren til dette andre barnet foreslår stadig at de skal besøke hverandre på fritiden etc. Dette ønsker jeg ikke, jeg håper egentlig de kommer på forskjellige avdelinger snart. Hva gjør dere med venner dere ikke ønsker for deres barn? Anonymkode: ef664...9ef 1
Sushi Skrevet 10. februar 2019 #2 Skrevet 10. februar 2019 Inviterer dem hjem og prøver å bli kjent. Slik kan man påvirke relasjonen og det blir lettere å snakke med egne barn om hvordan de eventuelt blir påvirka av det andre barnet. Du kan også snakke med barnehagen om dette, og da er det greit å ha observert barna litt sammen først. Ville ikke nekta dem å være venner. 5
morhjertegod Skrevet 10. februar 2019 #3 Skrevet 10. februar 2019 Viktigste er vel hvem barnet ditt har lyst å leke med, ikke hva du mener om barnet. Du sier jo selv at ditt barn også er som dette barnet, så hvem påvirker hvem. Tenker at denne moren faktisk prøver å skape et godt vennskap mellom disse to guttene, mens du vil sabotere vennskapet. 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #4 Skrevet 10. februar 2019 Altså barnehagebarn er jo så små at de kan bli påvirket i vennskap. Du kan jo prøve å invitere det andre barnet hjem også heller sette de i gang med en aktivitet og rettleie de om det skjer noe stygt. Umulig å styre unna vennskap om de omgås hver dag i barnehage og er venner i utgangspunktet. Jeg tenker at når de er så små så er det greit med de vennskapene de har, kontakten minker nok uansett hvis de begynner i forskjellige klasser eller forskjellige skoler. Anonymkode: c5b5f...568 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #5 Skrevet 10. februar 2019 Min jente som går i 2. klasse har ei venninne som jeg ikke har vært veldig begeistret for. Hun er frekk, banner og hører ikke på beskjeder. Vi har ikke invitert henne så veldig ofte til oss, men innimellom. Når mor til jenta inviterer sier jeg ja noen ganger og nei noen ganger. Nå som jenta har blitt litt eldre har oppførselen faktisk forbedret seg en del. Så er lettere å ha henne på besøk nå. Men, min jente og denne jenta er ikke veldig mye sammen, så blir uansett ikke så ofte. Anonymkode: af022...c4e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #6 Skrevet 10. februar 2019 17 minutter siden, Sushi skrev: Inviterer dem hjem og prøver å bli kjent. Slik kan man påvirke relasjonen og det blir lettere å snakke med egne barn om hvordan de eventuelt blir påvirka av det andre barnet. Du kan også snakke med barnehagen om dette, og da er det greit å ha observert barna litt sammen først. Ville ikke nekta dem å være venner. Det ville ikke hjulpet. De er begge barn som trenger en god påvirkning. Barnehagen er enig med meg. Vi har snakket en del om påvirkningen de har på hverandre. De bare raser ig baser rundt. De trenger å styrke språket sitt og lære rollelek, men de to sammen bare løper, skriker og raser rundt. De forsterker hverandres dårlige egenskaper. ts Anonymkode: ef664...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #7 Skrevet 10. februar 2019 20 minutter siden, morhjertegod skrev: Viktigste er vel hvem barnet ditt har lyst å leke med, ikke hva du mener om barnet. Du sier jo selv at ditt barn også er som dette barnet, så hvem påvirker hvem. Tenker at denne moren faktisk prøver å skape et godt vennskap mellom disse to guttene, mens du vil sabotere vennskapet. Ja, begge påvirker. Jeg har ingen illusjoner om at mitt barn er noe perfekt englebarn som har god påvirkning på dette barnet. Det går som jeg sa i hi begge veier. Det er for øvrig ikke to gutter. Ts Anonymkode: ef664...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #8 Skrevet 10. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, begge påvirker. Jeg har ingen illusjoner om at mitt barn er noe perfekt englebarn som har god påvirkning på dette barnet. Det går som jeg sa i hi begge veier. Det er for øvrig ikke to gutter. Ts Anonymkode: ef664...9ef Da er de vel to jenter da? Eller en av hvert kjønn? Ble nysgjerrig nå. Anonymkode: f352d...cef
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #9 Skrevet 10. februar 2019 Lar de leke sammen Anonymkode: 47255...713
Sushi Skrevet 10. februar 2019 #10 Skrevet 10. februar 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ville ikke hjulpet. De er begge barn som trenger en god påvirkning. Barnehagen er enig med meg. Vi har snakket en del om påvirkningen de har på hverandre. De bare raser ig baser rundt. De trenger å styrke språket sitt og lære rollelek, men de to sammen bare løper, skriker og raser rundt. De forsterker hverandres dårlige egenskaper. ts Anonymkode: ef664...9ef Hvordan vet du at det ikke ville hjulpet hvis du ikke har prøvd? Hva med å invitere det andre barnet over, men være ute og herje, gå tur, ake el.l.? Så knytter de vennskap og får ut energi samtidig. 2
SoWhat? Skrevet 10. februar 2019 #11 Skrevet 10. februar 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ville ikke hjulpet. De er begge barn som trenger en god påvirkning. Barnehagen er enig med meg. Vi har snakket en del om påvirkningen de har på hverandre. De bare raser ig baser rundt. De trenger å styrke språket sitt og lære rollelek, men de to sammen bare løper, skriker og raser rundt. De forsterker hverandres dårlige egenskaper. ts Anonymkode: ef664...9ef Hva gjør barnehagen da? Jeg forstår deg godt jeg. Noen trigger det verste i hverandre, og det gjelder også barn! Si til moren at du syns de bør være litt fra hverandre på fritiden nettopp av den grunn. Når du poengterer at det gjelder begge, så bør hun ikke bli krenket.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #12 Skrevet 10. februar 2019 24 minutter siden, Sushi skrev: Hvordan vet du at det ikke ville hjulpet hvis du ikke har prøvd? Hva med å invitere det andre barnet over, men være ute og herje, gå tur, ake el.l.? Så knytter de vennskap og får ut energi samtidig. Har jo selvsagt prøvd å snakke med mitt barn om det å ikke løpe ikke, skrike etc. Og det greier h*n når ikke vennen er der. Det jeg mente med «ikke hjulpet» er at begge barna har et dårlig språk, og det er ikke noe man kan «snakke bort.» har vært på tur med barnet og har hatt det på besøk, det er det samme, de girer hverandre opp skriker og knuffer. De leker bare fysisk med hverandre. Mitt barn greier å leke rolig med andre barn ( kanskje vennen også, hva vet jeg?) men sammen er de et stort spetakkel. Ts Anonymkode: ef664...9ef
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #13 Skrevet 10. februar 2019 20 minutter siden, SoWhat? skrev: Hva gjør barnehagen da? Jeg forstår deg godt jeg. Noen trigger det verste i hverandre, og det gjelder også barn! Si til moren at du syns de bør være litt fra hverandre på fritiden nettopp av den grunn. Når du poengterer at det gjelder begge, så bør hun ikke bli krenket. Barnehagen vurderer forskjellige avdelinger, men moren til det andre barnet ser tydeligvis ikke problemet... Anonymkode: ef664...9ef
SoWhat? Skrevet 10. februar 2019 #14 Skrevet 10. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnehagen vurderer forskjellige avdelinger, men moren til det andre barnet ser tydeligvis ikke problemet... Anonymkode: ef664...9ef Barnehagen bør uansett gjøre det de syns er best, og de trenger vel ikke tillatelse fra henne for å fks la barnet ditt bytte avdeling? Dumt at den andre moren ikke ser problemet, for det er et reelt problem når barn trigger det verste i hverandre. Som du nevnte ang roller og språk bla. Håper at det ordner seg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #15 Skrevet 10. februar 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Barnehagen bør uansett gjøre det de syns er best, og de trenger vel ikke tillatelse fra henne for å fks la barnet ditt bytte avdeling? Dumt at den andre moren ikke ser problemet, for det er et reelt problem når barn trigger det verste i hverandre. Som du nevnte ang roller og språk bla. Håper at det ordner seg. Nei de trenger vel ikke hennes «tillatelse» men de har nå spurt meg ( og sikkert henne) hva vi syntes. Den andre moren virker ivrig på å ta vare på dette vennskapet, mens jeg blir glad om det dør ut... ts Anonymkode: ef664...9ef
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #16 Skrevet 10. februar 2019 Kan du ikke si at du ønsker at de får en periode uten så mye kontakt? Så begrunner du med at de begge enda har dårlig språk og da bare herje-leker med hverandre. Så kan dere jo evt prøve igjen når barna har bedre språk? Da gir du ikke total avvisning, men samtidig er tydelig på at mye kontakt nå ikke er ønskelig. Anonymkode: 81083...b69
Sushi Skrevet 10. februar 2019 #17 Skrevet 10. februar 2019 Du skriver i tittelen at du ikke liker barnet. Men hvis det egentlige problemet er at de girer hverandre for mye opp, så kan du vel bare si det til den aktuelle moren?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #18 Skrevet 10. februar 2019 Hvem er jeg til å bestemme hvem barna mine skal være venn med eller ikke? Hva vet jeg om deres vennskap? Jeg lar barna mine være med hvem de selv vil være med. Anonymkode: d18f1...460
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå