AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #1 Skrevet 10. februar 2019 Jeg er 45år, har to barn over 18år. Fikk meg instagram for en tid tilbake, trykker meg rundt. Blir nesten sjokkert over hvor mange som lager det til en enorm greie at det er så slitsomt å være mamma i dag, de skal hylles for hver bidige dag de lever. Dette er jo et valg man har tatt selv, å få barn kan være MYE jobb! Men tross alt, man velger selv. Så trenger man heller ikke gjøre karriere samtidig, for når man har barn så er det fokuset ditt. Å oppdra barna, så de skal få det så godt som mulig som menneske. Det får man av kjærlighet, respekt og trygghet. Ikke av nyeste iphone/ipad. Tenk på livet ditt, hvordan du lever kvinne! Ikke lag deg for mye stress i hverdagen, kanskje du kan jobbe 50-80%? Du trenger ikke en dyr bil, ferier til x-antall tusen, masse dyre klær, masse annen materlisme. Fly på cafe flere ganger om dagen. Slutt å sammenligne deg med andre også, om du er god nok. Eller om du gjør ting riktig, alle gjør ting på sin egen måte. Bare sammenligne 10 forskjellige familier, hvor mange gjør ting likt der? Alle lager seg egne vaner og opplegg. Vi er flinke til å rakke ned på andre som ikke gjør ting slik vi gjør selv. 🙂 Anonymkode: f287a...6f5 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #2 Skrevet 10. februar 2019 Slutt å trykk ned andre. Hvis du ikke har noe fint å si, hvorfor MÅ du uttale deg? Anonymkode: c3af4...186 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #3 Skrevet 10. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 45år, har to barn over 18år. Fikk meg instagram for en tid tilbake, trykker meg rundt. Blir nesten sjokkert over hvor mange som lager det til en enorm greie at det er så slitsomt å være mamma i dag, de skal hylles for hver bidige dag de lever. Dette er jo et valg man har tatt selv, å få barn kan være MYE jobb! Men tross alt, man velger selv. Så trenger man heller ikke gjøre karriere samtidig, for når man har barn så er det fokuset ditt. Å oppdra barna, så de skal få det så godt som mulig som menneske. Det får man av kjærlighet, respekt og trygghet. Ikke av nyeste iphone/ipad. Tenk på livet ditt, hvordan du lever kvinne! Ikke lag deg for mye stress i hverdagen, kanskje du kan jobbe 50-80%? Du trenger ikke en dyr bil, ferier til x-antall tusen, masse dyre klær, masse annen materlisme. Fly på cafe flere ganger om dagen. Slutt å sammenligne deg med andre også, om du er god nok. Eller om du gjør ting riktig, alle gjør ting på sin egen måte. Bare sammenligne 10 forskjellige familier, hvor mange gjør ting likt der? Alle lager seg egne vaner og opplegg. Vi er flinke til å rakke ned på andre som ikke gjør ting slik vi gjør selv. 🙂 Anonymkode: f287a...6f5 Veldig enig med deg! Anonymkode: d7b5c...fec 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #4 Skrevet 10. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å trykk ned andre. Hvis du ikke har noe fint å si, hvorfor MÅ du uttale deg? Anonymkode: c3af4...186 Trykker ikke ned noen jeg Hårsår? Anonymkode: f287a...6f5 3
minister-mio Skrevet 10. februar 2019 #5 Skrevet 10. februar 2019 De som viser fram ferier og kafébesøk på Instagram kjemper om å ha det verst? 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #6 Skrevet 10. februar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 45år, har to barn over 18år. Fikk meg instagram for en tid tilbake, trykker meg rundt. Blir nesten sjokkert over hvor mange som lager det til en enorm greie at det er så slitsomt å være mamma i dag, de skal hylles for hver bidige dag de lever. Dette er jo et valg man har tatt selv, å få barn kan være MYE jobb! Men tross alt, man velger selv. Så trenger man heller ikke gjøre karriere samtidig, for når man har barn så er det fokuset ditt. Å oppdra barna, så de skal få det så godt som mulig som menneske. Det får man av kjærlighet, respekt og trygghet. Ikke av nyeste iphone/ipad. Tenk på livet ditt, hvordan du lever kvinne! Ikke lag deg for mye stress i hverdagen, kanskje du kan jobbe 50-80%? Du trenger ikke en dyr bil, ferier til x-antall tusen, masse dyre klær, masse annen materlisme. Fly på cafe flere ganger om dagen. Slutt å sammenligne deg med andre også, om du er god nok. Eller om du gjør ting riktig, alle gjør ting på sin egen måte. Bare sammenligne 10 forskjellige familier, hvor mange gjør ting likt der? Alle lager seg egne vaner og opplegg. Vi er flinke til å rakke ned på andre som ikke gjør ting slik vi gjør selv. 🙂 Anonymkode: f287a...6f5 Har ikke lagt ut en eneste kommentar om familielive vårt på sosiale medier. Sammenligner oss ikke med andre. Har ikke mye stress i hverdagen selv om vi jobber. Tipper «folk» klagde litt tidligere også når de møttes i syklubben, på butikken eller lignende. Anonymkode: 44151...56e 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #7 Skrevet 10. februar 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk på livet ditt, hvordan du lever kvinne! Ikke lag deg for mye stress i hverdagen, kanskje du kan jobbe 50-80%? Du trenger ikke en dyr bil, ferier til x-antall tusen, masse dyre klær, masse annen materlisme. Fly på cafe flere ganger om dagen Anonymkode: f287a...6f5 Jeg er i prinsippet enig med deg i at mange syter og at det ikke kommer noe godt ut av å syte. Men det når du skriver det du siterer, blir jeg veldig oppgitt. Jeg er alene med barn, må jobbe 100 % og greit jeg unner meg Sydenferie men det er også alt. Ikke alle har familie eller hytte de kan dra til i ferien, og jeg trenger ferie selv. Gammel bil, liten leilighet, kjøper ikke klær til meg selv osv. Virkeligheten er ikke slik at alle kan jobbe redusert stilling. Anonymkode: aeac5...5ae 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #8 Skrevet 10. februar 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så trenger man heller ikke gjøre karriere samtidig, for når man har barn så er det fokuset ditt. Å oppdra barna, så de skal få det så godt som mulig som menneske. Det får man av kjærlighet, respekt og trygghet. Ikke av nyeste iphone/ipad. Tenk på livet ditt, hvordan du lever kvinne! Ikke lag deg for mye stress i hverdagen, kanskje du kan jobbe 50-80%? Du trenger ikke en dyr bil, ferier til x-antall tusen, masse dyre klær, masse annen materlisme. Fly på cafe flere ganger om dagen. Jeg er cirka på din alder, har barn over 18, og har ikke inntrykk av at småbarnsforeldre «kjemper om å ha det verst», eller klager mer enn før. Det er heller ikke slik at alle kan velge å arbeide redusert, for eksempel fordi man økonomisk er avhengig av den inntekten familien har (uten at dette innebærer «luksus»), eller fordi arbeidssituasjonen/arbeidsgiver ikke gir rom for det. Noen kan ha så spesialiserte yrker at man ikke kan velge og vrake i arbeidsplasser på stedet man bor. Anonymkode: a1077...b94 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå