AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #1 Skrevet 10. februar 2019 Tenker mange over at når de velger åfå barn, så blir de låst til hjemmet? Ser på moren min. Har 4 unger og yngste er 10. Hun har knapt fått reise pga hun må være hjemme med barn. Faren stiller jo opp. Men til hver gang mamma faktisk skal noe, så blir ungen syk. Det slår ikke feil. Anonymkode: b8033...726
mangolassie Skrevet 10. februar 2019 #2 Skrevet 10. februar 2019 Ja, har tenkt over det, og har stadig vekk litt hetta for det. Nærmer meg fødsel med første barn. Men prøver å tenke at man får til det man vil hvis man prioriterer (må nesten tenke sånn da, for å ikke føle på at livet mitt er over) 1
Trøndere1 Skrevet 10. februar 2019 #3 Skrevet 10. februar 2019 Barn er 25 år med konstant jobb. 24 timer i døgnet som du må betale noen mill for å utføre. Men det er sikkert verdt det. 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #4 Skrevet 10. februar 2019 1 minutt siden, mangolassie skrev: Ja, har tenkt over det, og har stadig vekk litt hetta for det. Nærmer meg fødsel med første barn. Men prøver å tenke at man får til det man vil hvis man prioriterer (må nesten tenke sånn da, for å ikke føle på at livet mitt er over) Man får det ikke til. Selv om man prioriterer. Levde selv i sanne illusjon, et nå 3 år uti det, og har gitt opp 😛 man kan få til 10 % om man er god på planlegging og prioritering 😛 Anonymkode: 0abbc...b1f
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #5 Skrevet 10. februar 2019 Man kan da reise med barn? Og gjøre stort sett det samme som tidligere, så lenge det skjer innen kl. 19 på kvelden 😂 Anonymkode: 00355...63c 11
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #6 Skrevet 10. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man kan da reise med barn? Og gjøre stort sett det samme som tidligere, så lenge det skjer innen kl. 19 på kvelden 😂 Anonymkode: 00355...63c Er et herk å reise med småbarn, og er jo også litt kjipt å betale flybittetter x 4 + hotell, kun for å henge rundt på en lekeplass og sitte innesperret på hotellet fra kl 19. Anonymkode: 0abbc...b1f 19
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #7 Skrevet 10. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan da reise med barn? Og gjøre stort sett det samme som tidligere, så lenge det skjer innen kl. 19 på kvelden 😂 Anonymkode: 00355...63c Disse som sier dette med "at man kan jo gjøre akkurat det samme med barn som før", lurer virkelig på hva dere drev med pre barn 🤔🤔🤔 Anonymkode: 0abbc...b1f 27
Trøndere1 Skrevet 10. februar 2019 #8 Skrevet 10. februar 2019 Man får det litt bedre av å resignere på det med barn. Barn opptar 100 % så det er en illusjon å tro at man får til noe som ikke handler om barna. Leggetid sovetid skole barnehage lekser sport hallvakt dugnad foreldremøter kaffe på barnehage selge dopapir helsesøster feber kjøre bringe hente passe andres barn lage mat lage kakao våketid bursdager stort sett hver helg. For små skisko. For store skisko. Turdag på skole turdag på barnehage. Det er faktisk en liste som aldri stopper. 24
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #9 Skrevet 10. februar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får det ikke til. Selv om man prioriterer. Levde selv i sanne illusjon, et nå 3 år uti det, og har gitt opp 😛 man kan få til 10 % om man er god på planlegging og prioritering 😛 Anonymkode: 0abbc...b1f Synd. Jeg har tatt med meg barna rundt omkring. Aldri noe problem det. Har 4 barn og 2 hunder... Anonymkode: 7325e...5cf 12
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #10 Skrevet 10. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse som sier dette med "at man kan jo gjøre akkurat det samme med barn som før", lurer virkelig på hva dere drev med pre barn 🤔🤔🤔 Anonymkode: 0abbc...b1f Klart man ikke kan gjøre alt det samme som før, men man sitter ikke fengslet fordi om man får barn.... Barn kan tas med på mange ting! Man kan også overlate dem til besteforeldre, onkler/tanter, andre slektninger eller venner. Av og til kan far passe barnet, og mor ta en jentetur, eller omvendt. Man velger jo å få barn, og når de kommer, ønsker de fleste å være med barna. Naturlig det.... Behovene endrer seg som regel når man får barn! Anonymkode: 7325e...5cf 15
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #11 Skrevet 10. februar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er et herk å reise med småbarn, og er jo også litt kjipt å betale flybittetter x 4 + hotell, kun for å henge rundt på en lekeplass og sitte innesperret på hotellet fra kl 19. Anonymkode: 0abbc...b1f Det var positivt Anonymkode: 7325e...5cf 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #12 Skrevet 10. februar 2019 Det blir som du gjør det til selv. Anonymkode: 40b5e...c30 7
kvinneguide Skrevet 10. februar 2019 #13 Skrevet 10. februar 2019 (endret) Hva er viktig for deg i livet? Hvis det er reise mest mulig hvert år av livet så er det kanskje greit å ikke få barn. Hvis du synes det er ok å ha fast base i 18 år så har du fortsatt ca 64 år av livet igjen til å bo i andre land, reise i månedsvis osv. Endret 10. februar 2019 av kvinneguide 4
Trolltunge Skrevet 10. februar 2019 #14 Skrevet 10. februar 2019 Jeg fikk barn da jeg var 20 år, og så igjen da jeg var 29 år, så jeg følte virkelig på en slags berusende frihetsfølelse da jeg kunne begynne å trene alene, eller handle alene, da de yngste var rundt 10 år. Da hadde jeg hatt nesten 20 år med småbarn i fokus. Fremdeles er barna behov hovedprioritering, og jeg kan vel regne med at jeg tipper 50 år før de alle er ute av redet, og for det meste står på egne ben. Da har jeg prioritert barn i 30 år. Likevel, det har vært fine år, og verdt det! 2
Trøndere1 Skrevet 10. februar 2019 #15 Skrevet 10. februar 2019 Det blir ikke som man gjør det til selv. Barn setter premisser. 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #16 Skrevet 10. februar 2019 Man trenger ikke bli helt fastlåst, men det krever sin tid. Dette må man tenke på å vurdere FØR man får barn. Forstår gleden i det lille småtrolle som kommer ut, se det utvikle seg. Den gleden forstår jeg, men er så mye annet som skjer. Det er utrolig krevende. Du setter ditt eget liv på vent i kanskje 25år+. Er 41år, har ingen planer om å få barn. Har to søsken med barn, har lært utrolig mye der. Bidrar flere ganger i uken der. Anonymkode: ae881...238 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #17 Skrevet 10. februar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er et herk å reise med småbarn, og er jo også litt kjipt å betale flybittetter x 4 + hotell, kun for å henge rundt på en lekeplass og sitte innesperret på hotellet fra kl 19. Anonymkode: 0abbc...b1f Men så er de jo ikke «små barn» SÅ veldig mange år da. Dette er en av grunnene til at vi velger å få «to tette.» Anonymkode: d757b...d64 6
Hjertefisk Skrevet 10. februar 2019 #19 Skrevet 10. februar 2019 20 minutter siden, Trøndere1 skrev: Man får det litt bedre av å resignere på det med barn. Barn opptar 100 % så det er en illusjon å tro at man får til noe som ikke handler om barna. Leggetid sovetid skole barnehage lekser sport hallvakt dugnad foreldremøter kaffe på barnehage selge dopapir helsesøster feber kjøre bringe hente passe andres barn lage mat lage kakao våketid bursdager stort sett hver helg. For små skisko. For store skisko. Turdag på skole turdag på barnehage. Det er faktisk en liste som aldri stopper. Jeg vipper veldig fram og tilbake på det med å få barn. Har alltid sett det for meg men sånne ting som du skriver her høres helt utfattelig forferdelig ut. Rett og slett grusomt. ☹️ 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #20 Skrevet 10. februar 2019 «Låst til hjemmet resten av livet»? Betyr det at jeg har gjort noe feil, siden jeg har vært utenfor hjemmet opptil flere ganger siden barnet mitt ble født for snart 19 år siden?😱 Jeg har til og med vært på jentetur til utlandet mange ganger. Grøss og gru! Best jeg holder meg hjemme heretter, siden det å få barn tydeligvis betyr jeg må være «låst til hjemmet» resten av mitt liv, til tross for at barnet mitt nå er myndig. Anonymkode: 5fb97...84e 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå