AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #1 Skrevet 10. februar 2019 Min mor mener jeg har det altfor kaldt inne for kattene mine, men jeg har aldri tenkt over det før. Siden strømmen er så dyr så skrur jeg av all varme når jeg går på jobb og da er kattene mine inne. De har tilgang til å legge seg under dyner og tepper så jeg har aldri tenkt at de kan fryse. Men tror dere de trives bedre med litt varme på uansett? Hva gjør dere andre med katt? Anonymkode: 140bd...1f4
Million Skrevet 10. februar 2019 #2 Skrevet 10. februar 2019 Du kan jo få frostskader i rør og slikt når du holder på sånn? Skrur du virkelig av all varme hjemme på dagtid, midt på vinteren i Norge?!? Selvfølgelig må du ha litt varme på. Kanskje ikke 25 c når du er borte, men kanskje 18 C i hvert fall. Og så øker du når du kommer hjem. 5
Gjest Tassen10 Skrevet 10. februar 2019 #3 Skrevet 10. februar 2019 Hvis kattene kunne få velge selv, så ville de sikkert foretrekke å ligge på varmepledd. Men jeg tror kattene har det helt fint inne selv om det ikke står på noe varme. Så lenge de er tørre og det ikke trekker, så har de det supert tenker jeg. Det er vel ikke sånn at det blir under +10 heller?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #4 Skrevet 10. februar 2019 1 minutt siden, Million skrev: Du kan jo få frostskader i rør og slikt når du holder på sånn? Skrur du virkelig av all varme hjemme på dagtid, midt på vinteren i Norge?!? Selvfølgelig må du ha litt varme på. Kanskje ikke 25 c når du er borte, men kanskje 18 C i hvert fall. Og så øker du når du kommer hjem. Nei det har jeg aldri opplevd. setter så klart på varme når jeg kommer hjem. Hvis jeg lar varmen stå på veldig mye får jeg monster-regninger. Men nå var problemstillingen om kattene kunne fryse Anonymkode: 140bd...1f4
Pal Fungi Skrevet 10. februar 2019 #5 Skrevet 10. februar 2019 Mine foretrekker hvert fall å ha det varmt og godt ☺️ 9
dillyduzit Skrevet 10. februar 2019 #6 Skrevet 10. februar 2019 Jeg forstår tankegangen, men du gjør deg jo selv en bjørnetjeneste når du holder på slik. Ikke bare kan rør fryse og kattene har det kaldt, men du bruker jo langt mer på å varme huset/leiligheten opp igjen. Hvorfor ikke sette ned tempraturen litt og ha en jevn tempratur over hele døgnet? 12
Million Skrevet 10. februar 2019 #7 Skrevet 10. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei det har jeg aldri opplevd. setter så klart på varme når jeg kommer hjem. Hvis jeg lar varmen stå på veldig mye får jeg monster-regninger. Men nå var problemstillingen om kattene kunne fryse Anonymkode: 140bd...1f4 Merkelig spørsmål. Selvfølgelig kan kattene fryse, og det gjør de jo sannsynligvis også. Katter søker seg jo nær peiser og ovner og elsker å ligge i varmen og kose seg. Å slå av varmen helt hele dagen medfører jo at de vil få det kaldt. 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #8 Skrevet 10. februar 2019 Du sparer ikke strøm ved å skru av varme. Du bruker da vanvittig mye strøm å varme opp hus igjen. Skru den heller ned litt . 19 grader. Og ja katter fryser inne å. Anonymkode: 531b4...34b 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #9 Skrevet 10. februar 2019 2 minutter siden, dillyduzit skrev: Jeg forstår tankegangen, men du gjør deg jo selv en bjørnetjeneste når du holder på slik. Ikke bare kan rør fryse og kattene har det kaldt, men du bruker jo langt mer på å varme huset/leiligheten opp igjen. Hvorfor ikke sette ned tempraturen litt og ha en jevn tempratur over hele døgnet? 5 minutter siden, Million skrev: Du kan jo få frostskader i rør og slikt når du holder på sånn? Skrur du virkelig av all varme hjemme på dagtid, midt på vinteren i Norge?!? Selvfølgelig må du ha litt varme på. Kanskje ikke 25 c når du er borte, men kanskje 18 C i hvert fall. Og så øker du når du kommer hjem. Det blir ikke minusgrader inne, rør fryser ikke i plussgrader. Skrur jeg av all varme har jeg aldri lavere temperatur en +11. Anonymkode: ffe30...a36
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #10 Skrevet 10. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sparer ikke strøm ved å skru av varme. Du bruker da vanvittig mye strøm å varme opp hus igjen. Skru den heller ned litt . 19 grader. Og ja katter fryser inne å. Anonymkode: 531b4...34b 3 minutter siden, dillyduzit skrev: Jeg forstår tankegangen, men du gjør deg jo selv en bjørnetjeneste når du holder på slik. Ikke bare kan rør fryse og kattene har det kaldt, men du bruker jo langt mer på å varme huset/leiligheten opp igjen. Hvorfor ikke sette ned tempraturen litt og ha en jevn tempratur over hele døgnet? Hvis boligen lekker mye varme så sparer man faktisk på å skru av å på varmen fremfor å hele tiden ha den på. Anonymkode: ffe30...a36
Million Skrevet 10. februar 2019 #11 Skrevet 10. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det blir ikke minusgrader inne, rør fryser ikke i plussgrader. Skrur jeg av all varme har jeg aldri lavere temperatur en +11. Anonymkode: ffe30...a36 Det kommer vel helt an på hvor mange minus det er ute. Blir det skikkelig kaldt ute, blir det fortere og mer kaldt inne i en uoppvarmet bolig også. Synes du bør unne kattene dine litt varme. Det må da også være ubehagelig og ukoselig å komme hjem til en pissekald leilighet hver dag. Grøss. Hadde ikke orket. 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #12 Skrevet 10. februar 2019 Idiotisk måte å spare penger på. Du sparer ikke ei krone på å senke temperaturen da du drar på jobb for så å skru den opp igjen da du kommer hjem. Ha tempen konstant, da slipper du frosne vannrør, unødvendig bruk av strøm til oppvarming. Jeg har temperaturen konstant på 25 og vil jeg ha det varmere setter jeg den opp og Samtisig fyre med ved. Katter fryser ikke ihjel inne. Anonymkode: ca6d8...f9a 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #13 Skrevet 10. februar 2019 De fleste leiligheter lekker ikke så mye varme. Da bør man tette den ikke slå av varmen. Anonymkode: 531b4...34b 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #14 Skrevet 10. februar 2019 Om det blir så kaldt at dere fryser med klær på, så syns nok kattene også det er kaldt. Ikke at jeg tror det er krise, men kanskje du kan ha på varmekablene på badet slik at de kan legge seg der inne. Vår pus er korthåret å liker å sove sammen med oss i sengen. Og selv om vi ikke har varme på og vinduet åpent på soverommet, så sover han fortsatt oppå dynene og ikke under sammen med oss. Men han passer på seg at han ligger i mellom eller oppå oss så han får kroppsvarme fra oss. Anonymkode: d0267...ae4 3
tirben Skrevet 11. februar 2019 #15 Skrevet 11. februar 2019 Min katt fryser i hvertfall! Den elsker egentlig å være ute , men på vinteren greier den bare noen minutter ute før han vil inn . Og da legger han seg på saueskinnet sitt foran peisen. Den elsker ligge foran peisen på vinteren. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #16 Skrevet 11. februar 2019 Katter kan fryse når det er kaldt inne. Og de kan bli alvorlig syk. For mange år siden leide vi et steinhus i en fjell-landsby (utlandet). Vi klarte å holde fin innetemperatur i stua, der hadde vi vedovn. Men resten av leiligheten var iskald når vinteren sto på som verst. Det var i tillegg høy luftfuktighet i mange rom. Begge kattene ble syke. Den ene holdt på å dø. Glemmer aldri da jeg satt på sengekanten og strøk en skjelvende, apatisk katt som lå under alle dundynene - og som fremdeles ristet av feber. Dyrlege ble selvfølgelig tilkalt. Begge pusene fikk sprøyte og medisiner. Dyrlegen sa at hadde hun kommet 2 timer senere, hadde den ene katten vært død. Begge kattene har det helt fint i dag! Og vi bor selvfølgelig ikke lenger i det gamle huset. Anonymkode: 9b14a...6cc 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #17 Skrevet 14. februar 2019 Fattiglus eller gjerrigknark? Anonymkode: 06855...832
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #18 Skrevet 14. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fattiglus eller gjerrigknark? Anonymkode: 06855...832 Jøss, stått opp på feil fot idag eller? Selv har jeg 4.714kr i strømregning denne mnd. Jeg bor alene. Så jeg har ingen varmeovner på, tenner lys istedet for å bruke lampene. Trenger verken å være fattiglus eller gjerrig for at høye strømregninger får en til å ikke ha det like romslig. Anonymkode: 4a778...beb
282_NaughtySpark Skrevet 14. februar 2019 #19 Skrevet 14. februar 2019 Skrur du av varmen på badet også? La døren være åpen så de kan trekke dit. Nå blir aldri leiligheten min kaldere enn ca 23 grader (jeg er en frysepinn), men katten mine trekker alltid til badet og sover der når jeg er borte. Jeg har nakenkatter, så de er ekstra avhengig av høy innetemperatur, akkurat som meg.. 🙂 Men så lenge kattene dine har pledd og dyner de kan tulle seg inn i så klarer de seg fint.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #20 Skrevet 14. februar 2019 Katter har ingen problemer med det. Et godt isolerende underlag så har de det helt fint. Hadde 11 pluss vært et problem så burde mange ha avgått på en vanlig norsk sommerdag. Anonymkode: 52079...d4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå