Gå til innhold

Sex kun når hun har drukket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at vi fikk barn (snart 16 år siden) har sexlivet vårt vært svært labert. Kona har sjelden lyst og i hverdagen er hun en følelsesmessig "isdronning". Men den senere tiden har hun begynt "våkne til liv" når hun har fått seg et glass vin eller 2. Utfordringen med det er at hun blir både vulgær og pågående, og for meg blir det en voldsom turn off. Noen ganger har vi sex, andre ganger avviser jeg henne. Hvis jeg prøver ta opp tråden igjen neste morgen, er hun kald som is igjen.

Vulgær og pågående var jeg nok kanskje selv også noen ganger. I tenårene. Det er ikke så sjarmerende hos en småbrisen dame midt i 40-årene...

Er litt usikker på hva og hvordan jeg skal si det til henne. Resultatet er kanskje 0 sex igjen. Litt er tross alt bedre enn ingenting.

Anonymkode: f46f2...19e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter at vi fikk barn (snart 16 år siden) har sexlivet vårt vært svært labert. Kona har sjelden lyst og i hverdagen er hun en følelsesmessig "isdronning". Men den senere tiden har hun begynt "våkne til liv" når hun har fått seg et glass vin eller 2. Utfordringen med det er at hun blir både vulgær og pågående, og for meg blir det en voldsom turn off. Noen ganger har vi sex, andre ganger avviser jeg henne. Hvis jeg prøver ta opp tråden igjen neste morgen, er hun kald som is igjen.

Vulgær og pågående var jeg nok kanskje selv også noen ganger. I tenårene. Det er ikke så sjarmerende hos en småbrisen dame midt i 40-årene...

Er litt usikker på hva og hvordan jeg skal si det til henne. Resultatet er kanskje 0 sex igjen. Litt er tross alt bedre enn ingenting.

Anonymkode: f46f2...19e

Det er jo ikke sexen som er problemet her, eller? Burde ikke være det i hvert fall.

Anonymkode: a2692...b21

• Liker 3
Skrevet

At vin gjør oss amorøse, er ikke noe nytt.. Første jeg tenker er at hun kanskje sliter litt med selvbildet/ selvtilliten, at hun glemmer dette litt når hun får alkohol i blodet. Man blir kanskje løsere i snippen, ikke så sjenert som man er edru. At hun blir vulger er jo litt voldsomt, men er jo ekte følelser/lyst hun har, selv om hun er brisen. 

• Liker 6
Skrevet

Alle ros til deg for din tålmodighet ts, virkelig asså 👍👍👍hilsen dame. 

Anonymkode: e6d2e...669

• Liker 3
Skrevet

Tenker at det ikke kun er du (?) som føler på savn etter sex. Alkohol gjør jo, som sagt tidligere her, folk amorøse. Det virker kanskje som om hun forsøker å få i gang et sexliv igjen på denne måten? Og når det er mye innestengt seksualitet så blir det nok uttrykt på en vulgær måte når det først kommer ut.

Er det egentlig så ille å være litt vulgær? Er dere ikke trygge på hverandre seksuelt? Kanskje er dere av natur litt stramme i kantene begge to, og da er det nok lettere at seksuelle lyster blir undertrykt. Er du helt lukket for å eksperimentere med kona når hun er i dette humøret?

Anonymkode: 42152...b6f

• Liker 4
Skrevet

Hun synes kanskje den vanlige sex'en er litt kjedelig, og etter 1 - 2 glass vin blir hun mer dristig. Dvs. vulgær i dine øyne. Det er kanskje det hun tenner på. 

Har dere snakket om hva dere tenner på?

Anonymkode: d8d52...33e

• Liker 5
Skrevet

Ja hvis du avviser henne når hun tør å vise deg sin seksualitet så er det ikke rart hun mister lysten 

Anonymkode: c2a9e...5c8

• Liker 11
Skrevet

Hadde også blitt kald mot deg om du avviste meg når jeg endelig følte meg sexy i en hverdag som ellers utslitt mor

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hvis du avviser henne når hun tør å vise deg sin seksualitet så er det ikke rart hun mister lysten 

Som hun tydeligvis avviser han alle kveldene hun ikke drikker? For en utrolig ensvinklet kommentar!

Anonymkode: dbc43...8fd

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som hun tydeligvis avviser han alle kveldene hun ikke drikker? For en utrolig ensvinklet kommentar!

Skjønner godt det når hun er utslitt og bare mor. Han må jo kunne behandle hun som en kjæreste og seksuelt vesen i hverdagen på andre måter enn å bare prøve på sex når hun ikke vil eller er i modus. Vin gjør henne i modusen som kjæresten tydeligvis ikke greier og når han avviser henne når hun har lyst så kan han ikke klage på at hun avviser han når hun ikke har lyst. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt det når hun er utslitt og bare mor. Han må jo kunne behandle hun som en kjæreste og seksuelt vesen i hverdagen på andre måter enn å bare prøve på sex når hun ikke vil eller er i modus. Vin gjør henne i modusen som kjæresten tydeligvis ikke greier og når han avviser henne når hun har lyst så kan han ikke klage på at hun avviser han når hun ikke har lyst. 

Du vet ikke at han ikke har prøvd å behandle henne som en kjæreste og et sexuelt vesen i hverdagen, dette har vært et problem i 16 år så d er for meg ganske rart om han ikke har prøvd dette i en periode. 

Det er heller ikke utelukkende mannens ansvar å få kvinnen i modus.

Du vet ikke at hun er en "utslitt mor" mer en han er en "utslitt far", barnet er snart 16 år og jeg vill si det er meget usannsynligt at hun er oppe å ammer barnet på natten, og andre oppgaver som er forbeholdt mor. 

Hadde mannen min avvist meg og vært kald i 16 år, for så å komme full, vulgær og pågående på meg for sex, og nektet å prate om det i edru tilstand, da hadde jeg ikke sittet klar for å dyrke hans sexualitet..

• Liker 5
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke at han ikke har prøvd å behandle henne som en kjæreste og et sexuelt vesen i hverdagen, dette har vært et problem i 16 år så d er for meg ganske rart om han ikke har prøvd dette i en periode. 

Det er heller ikke utelukkende mannens ansvar å få kvinnen i modus.

Du vet ikke at hun er en "utslitt mor" mer en han er en "utslitt far", barnet er snart 16 år og jeg vill si det er meget usannsynligt at hun er oppe å ammer barnet på natten, og andre oppgaver som er forbeholdt mor. 

Hadde mannen min avvist meg og vært kald i 16 år, for så å komme full, vulgær og pågående på meg for sex, og nektet å prate om det i edru tilstand, da hadde jeg ikke sittet klar for å dyrke hans sexualitet..

Jeg skjønner hvor du vil hen men det er faktisk forskjell på menns seksualitet og kvinners seksualitet. Menn generelt tenner på en mye enklere måte enn kvinner og kan tenne på 1-2-3 og menn flest føler seg som seksuelle vesner hele tiden , mens kvinner må kultiveres over tid for å føle seg som seksuelle vesner og har et mer komplekst tenningsmønster så der menn biologisk , fysisk og mentalt kan tenne kjapt fordi dama er "på" , så kan ikke kvinner det hver gang bare fordi mannen er "på". 

• Liker 3
Skrevet

Tror dere bør sette dere ned og prate sammen.

Jeg skjønner at hun avviser seg i hverdagen etter å blitt avvist når hun har prøvd seg tidligere...... Men jeg skjønner også at du avviser når hun er kald ellers og så plutselig veldig på, man blir også litt innstilt på å bli møtt kaldt og det å omstille seg er ikke alltid lett.

Har dere snakket om hva som gjør at hun ikke vil i hverdagen ellers? Og hva som gjør at du avviser henne når hun blir så pågående..... Kanskje en god prat om dette med fokus på løsninger kan hjelpe, ha fokus på at den samtalen ikke skal være for å plassere skyld, men for å finne ut hvordan dere kan samkjøre sexlysten deres bedre..... Så begge slipper disse avvisningene....

Skrevet

Å drikke seg til mot, patetisk.

Verste jeg vet er mennesker som endrer seg totalt av å drikke, først DA tørr de å være seg selv å slippe alt.

Drikke for å tørre å være ærlig..pjuk.

Anonymkode: af725...b2f

Skrevet

Jeg synes kanskje folk her unnskylder henne litt.

Det er jo ikke rart at man ikke ønsker sex med kjæresten når personen blir en helt annen og oppfører seg på en ubehagelig måte.

Jeg lurer på om dere har snakket sammen ellers? Hva som gjør at hun er slik og hvorfor hun er kald mot deg? Jeg tenker at man blir ikke kald uten grunn og jeg regner med at hun ikke alltid har vært sånn? Bare for å generalisere litt så er det andre ting enn selve sexen som gjør at lysten forsvinner hos kvinner.

Anonymkode: d4131...d2b

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare for å generalisere litt så er det andre ting enn selve sexen som gjør at lysten forsvinner hos kvinner.

Det kan det være, ja.

Ts, hvordan ser en vanlig dag ut hos dere (hvis du ikke tenker på sexen)?

Anonymkode: 86dbe...9bc

Skrevet

Skjønner TS godt, det er omtrent som å ha sex med et annet menneske, en ubehagelig situasjon.

Skrevet

Kanskje hun liker og tenner på å være litt vulgær, men ikke helt tør å slippe det løs før ett par glass vin? Sexlivet  blir jo dødt når hun ikke får/tør være på den måten som tenner henne. Dere er kanskje en dårlig seksuell matsh?

Sexlivet her i huset løsna ikke før jeg til slutt turte å slippe meg fri, kle meg dristig og "vulgært" slik at jeg kjenner meg sexy. Jeg må kjenne meg sexy for å kunne tenne og ha sex, elsker å tenke på hva jeg kan gjøre for å tenne ham, hva jeg skal kle meg i neste gang osv. Elsker også å ha 2 glass innabords ved sex, jeg slapper enormt mye mer av da og er langt mer tilstede og legger hverdagsmaset bak meg. Jeg gir meg rett og slett mer henn og nyter mer. Etter hvert som barna blir eldre og vi har mer tid til å dyrke hverandre og er mindre stresset er dette lettere å gjøre også uten vin, men det er ikke tvil om at vinen hjelper meg å slappe av. Det handler ikke om å drikke meg til mot, men å slappe av. 

Men så lenge du avviser henne når hun gjør tiltak for å kjenne spenning går jo dette dårlig. Jeg tipper hun tenner på å være sexy og litt vulgær, og derfor avviser deg i hverdagen forsi hun vet hennes seksualitet ikke matsher din. Da blir det bare avvisning begge veier. 

Anonymkode: 5dcbe...b0c

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer litt på om dere som unnskylder oppførselen hennes og fremstiller det som noe bra faktisk ville gjort det om deres partner kun ville ha sex i fylla og ble helt annerledes? Slik jeg ser det så virker det ikke som Ts liker dette og da bør vel det vektlegges og ikke hvis om, kanskje hun osv?

Dessuten vil det være hensiktsmessig å ha en dialog rundt det og ikke forvente at partner bare skal finne seg i at man er av og på slik hun er.

Anonymkode: d4131...d2b

Skrevet (endret)

.

Endret av Hypnosee
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...