SoWhat? Skrevet 10. februar 2019 #21 Skrevet 10. februar 2019 Det var et overgrep Ts. Og ikke bry deg det minste om innlegg her som prøver å gi deg ansvar/skyld. De innleggene kommer fra folk som IKKE har vært i din situasjon, så de skjønner ikke bedre, og gidder ikke eller har ikke evnen, til å sette seg inn i. Du sa nei og du sa fra. Han hørte ikke på deg, og det er kun hans skyld. Det er skikkelig drittsekk-oppførsel, og jeg blir så utrolig oppgitt og sint fordi ikke gutter og menn har skjønt hva de aldri skal gjøre! Dette har vært så mye oppe bare det siste året! Uff! Du kan anmelde. Det blir veldig vanskelig da det nok blir påstand mot påstand, men det kan være en konsekvens for ham å bli anmeldt. Ikke føl noen skyld eller klandre deg selv for dette Ts! Du gjorde alt som du burde. Det er han som gjorde noe galt her! Og det bør få en konsekvens sånn at det ikke skjer igjen. Hvis du vil snakke med ham, så håper jeg virkelig at det synker inn hos ham. 4
Thyra Skrevet 10. februar 2019 #22 Skrevet 10. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal prøve å fortelle dette så kort som mulig. For to dager siden lot jeg en fyr jeg kjenner over hos meg. Jeg har hatt sex med han to ganger før men endte opp med å angre begge gangene, men han er en god venn. Han var ganske full så han sovnet med en gang. Han våknet kanskje en time senere og begynte å klå på meg. Når han skulle begynne og snu meg, så sa jeg at jeg var trøtt og ikke ville. Han sa bare jo kom igjen. Jeg fikk han til å slutte en liten stund før han begynte igjen. Jeg sa nei, og at jeg ikke hadde lyst flere ganger. Hele kroppsspråket mitt sa at jeg ikke ville, jeg lå med ryggen til han, unngikk kyssene hans, hadde armene i kryss, etc. Han pusha med at han ville bare ta på meg, han var så kåt, at jeg var så fin osv. Han var inni meg fem ganger før jeg endelig fikk han til å slutte. Da skalv jeg i hele kroppen fordi det var så ubehagelig, jeg måtte gå på do å skru på vasken der jeg hadde et sammenbrudd. Jeg bor med foreldrene mine så jeg kunne ikke dra å forlate han eller noe sånt. Så på morgen så våknet jeg opp med han tok på meg igjen, med engang han merket at jeg våknet så ville han ha sex igjen. Jeg sa nei, og at jeg ville sove litt mer, at jeg var sliten etter natta. Han tok meg ikke seriøst, han sa bare "Jo, kom igjen du har lyst", "er jeg så stygg?", "du er så tease", "hvis du har lyst hvorfor smiler du?".(Det var ikke noe ekte smil, bare et hyggelig men avvisende ett). Han prøvde å bryte beina mine fra hverandre når jeg prøvde å holde de sammen, jeg prøvde å stoppe han hver gang han skulle putte den inni meg. Jeg brukte til og med nei er nei, men han sluttet ikke. Det er nesten som det var en lek for han. Jeg føler meg ganske skitten nå. Og jeg er veldig usikker på om dette var overgrep... Jeg skal ta det opp med han i dag tenkte jeg, så han ikke gjør det mot noen andre jenter i framtiden... Var det overgrep? Anonymkode: 96743...dfc Slik opofører ikke en god venn seg! 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #23 Skrevet 10. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han går inni de fem ganger og du legger deg ved siden av ham igjen? HVORFOR??? Anonymkode: 594e4...384 Vet du hva, slike holdinger må det virkelig bli slutt på! Hva skal man liksom gjøre da? Jeg opplevde noe likt, og lå i samme seng med overgriperen min og gråt hele natten. Han var hos meg i mange timer dagen etterpå, og jeg følte jeg måtte late som ingenting fordi jeg var forvirret, såret og redd. I slike situasjoner vet man ikke hva man skal gjøre, hvordan man skal reagere, eller om man i det hele tatt har lov til å føle det man føler. Fordi man har sluppet han inn selv, fordi han skulle ligge over, fordi man på ett punkt ville ha sex eller har hatt sex tidligere. Men så brytes tilliten på en grov og vanskelig måte, men fordi dette var en venn eller en flørt så vet man ikke hvordan man skal reagere. Det er en utrolig vanskelig og nyansert situasjon, og å stå midt oppi det er forvirrende. Samfunnet skylder ofte på offeret, og hvis man ikke har kjempet nok føles det som om det er vår skyld. Skylden og skammen som kommer ved slike tilfeller er knusende, og kommentarer som dette forsterker det. Til TS: Ja, dette er et overgrep. Du har helt lov til å føle det du gjør! Du sa nei, det er bra nok. Ikke alle får til det. Mange fryser og lar det bare skje for å beskytte seg selv, og det er også helt greit. Jeg føler med deg, og håper du gjør det som er best for deg selv i denne situasjonen. Og jeg vil råde deg til å oppsøke hjelp, av og til kan det ta tid før traumene virkelig kommer til lys, og da vil du trenge det. Det er mange instanser som hjelper voldtektsofre, så jeg vil anbefale deg å se hva du har i ditt nærområde. Ta vare på deg selv, okei? ❤️ Anonymkode: 1e332...17b 10
HalldirV2 Skrevet 10. februar 2019 #24 Skrevet 10. februar 2019 Når han ikke respekterer et nei, og spesielt siden du uttrykte et klart nei flere ganger, så er det helt klart et overgrep. Jeg synes du bør anmelde det, men om du ikke vil gå gjennom den prosessen bør du si fra at du vurderer det så han forstår alvorlighetsgraden av det han har gjort. Ellers vil han ikke ha lært noe, og troligvis presse seg på andre jenter senere. 1
FluffyJuggernaut Skrevet 10. februar 2019 #25 Skrevet 10. februar 2019 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått stoppet overgrep med å være tydelig på det med grenser, og å bli sint. Mange skjønner ikke annet. Anonymkode: c4efd...f88 Joda, de gjør det. Men overgripere bryr seg gjerne ikke om samtykke. Og jeg syns TS var tydelig. Hun sa nei, hun sa hun ville sove, hun unngikk alle forsøk på forføring og gjentar at hun ikke vil. Så selv om hun avviser på uten å rope, gråte eller hyle, så skal det holde å si nei. Og måten hun beskriver kroppsspråket snakket også høyt om hun ikke ville. At han bruker skyldfølelse (Syns du jeg er så stygg) og andre linjer for å rettferdiggjøre oppførselen (du er en tease og hvorfor smiler du om du ikke har lyst) er bare en måte å prøve å presse igjennom viljen sin. Og når hun fortsatt ikke ville så prøvde han å bryte bena fra hverandre. En hver idiot burde sett, hørt og akseptert at hun ikke ville. At han ikke gadd å bry seg om samtykke sier noe om hva slags bunnslam av en menneske han er. Jeg har aldri måtte heve stemmen til kompiser, tidligere flørter eller kjærester. Om jeg sa at jeg Ikke var interessert eller ikke hadde lyst å ha sex holdt, uansett om de var så kåt at de holdt på å bli sprø, om de var edru eller beruset så er det ingen som har prøvd å tvinge meg, eller trodd det var en lek for at jeg var hyggelig eller at vi var venner. De fleste gutter og menn ønsker en villig partner, og tror ikke de tilhører en sjelden rase menn akkurat. Endret 10. februar 2019 av FluffyJuggernaut 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #26 Skrevet 10. februar 2019 Selvfølgelig var det et overgrep!! For en drittsekk. Anonymkode: fc760...983 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #27 Skrevet 10. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: TJeg skal prøve å fortelle dette så kort som mulig. For to dager siden lot jeg en fyr jeg kjenner over hos meg. Jeg har hatt sex med han to ganger før men endte opp med å angre begge gangene, men han er en god venn. Han var ganske full så han sovnet med en gang. Han våknet kanskje en time senere og begynte å klå på meg. Når han skulle begynne og snu meg, så sa jeg at jeg var trøtt og ikke ville. Han sa bare jo kom igjen. Jeg fikk han til å slutte en liten stund før han begynte igjen. Jeg sa nei, og at jeg ikke hadde lyst flere ganger. Hele kroppsspråket mitt sa at jeg ikke ville, jeg lå med ryggen til han, unngikk kyssene hans, hadde armene i kryss, etc. Han pusha med at han ville bare ta på meg, han var så kåt, at jeg var så fin osv. Han var inni meg fem ganger før jeg endelig fikk han til å slutte. Da skalv jeg i hele kroppen fordi det var så ubehagelig, jeg måtte gå på do å skru på vasken der jeg hadde et sammenbrudd. Jeg bor med foreldrene mine så jeg kunne ikke dra å forlate han eller noe sånt. Så på morgen så våknet jeg opp med han tok på meg igjen, med engang han merket at jeg våknet så ville han ha sex igjen. Jeg sa nei, og at jeg ville sove litt mer, at jeg var sliten etter natta. Han tok meg ikke seriøst, han sa bare "Jo, kom igjen du har lyst", "er jeg så stygg?", "du er så tease", "hvis du har lyst hvorfor smiler du?".(Det var ikke noe ekte smil, bare et hyggelig men avvisende ett). Han prøvde å bryte beina mine fra hverandre når jeg prøvde å holde de sammen, jeg prøvde å stoppe han hver gang han skulle putte den inni meg. Jeg brukte til og med nei er nei, men han sluttet ikke. Det er nesten som det var en lek for han. Jeg føler meg ganske skitten nå. Og jeg er veldig usikker på om dette var overgrep... Jeg skal ta det opp med han i dag tenkte jeg, så han ikke gjør det mot noen andre jenter i framtiden... Var det overgrep? Anonymkode: 96743...dfc Han er fortsatt en god venn for deg? Hvorfor dro du ikke når han holdt på sånn? Håper du anmelder det eller gir han en på trynet. Spark han så hardt i pungen at han aldri vil ha et problem med å være så kåt mer, at han ikke klarer å styre seg... alle andre oppegående menn klarer det fint, ingen av de jeg har vært med eller kjenner oppfører seg sånn. Han trenger terapi, medisiner og selvkontroll, respektere andre jenter, de har følelser og tanker de også, men han ser tydeligvis på deg som en jeg vet ikke hva, men ikke en kvinne han bedårer, bryr seg om eller synes er særlig fin. Hvis du også tror det burde du også skaffe deg hjelp. At en mann presser seg på deg, betyr absolutt ikke at han synes du er så fantastisk deilig og uimotståelig, som mange jenter tror, også har de så lav selvfølelse at de trenger den bekreftelsen og finner seg i den dårlige oppførselen, misbruket og herseleringen til disse ustabile og psykisk syke mennene som ødelegger alt rundt seg. Og bare tenker på seg selv. Anonymkode: bf9fa...b5e
alertmeshe Skrevet 10. februar 2019 #28 Skrevet 10. februar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja jeg føler det var det... Men samtidig føler jeg at det var min feil, at jeg ikke gjorde mer for å stoppe han... Anonymkode: 96743...dfc Ja, og når DU følte det var et overgrep, så var det nettopp det 2
Gjest Warrior Skrevet 10. februar 2019 #29 Skrevet 10. februar 2019 (endret) 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor har du hatt sex med en gutt du ikke har følelser for ? Skal man sette grenser så må man være klar og tydelig, Litt sint og bestemt så gutten skjønner at dette ikke er en seksuell lek, eller at du bare later som du ikke har lyst. Det er desv mange gutter/menn som ikke forstår at det ikke er en lek hvis man ikke blir sint. Og er veldig bestemt. Anonymkode: c4efd...f88 De færreste som ikke forstår. Gjelder både kvinner og menn. Voksne oppegående mennesker forstår hva et nei betyr. Regner med han er over 18. Skal ikke behandles som småbarn som ikke forstår noe uansett om de er voksne eller tenåringer. Endret 10. februar 2019 av Kvelertak
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #30 Skrevet 10. februar 2019 1 time siden, Blondie65 skrev: Ja, jeg anser dette som et overgrep. Nå har jeg et spørsmål til deg, TS. Hvorfor lar du en person du ikke har tenkt å ha sex med overnatte hos deg hjemme hos foreldrene dine? Han valgte å ignorere deg og det at du ikke ville fullstendig, fordi du har vært villig før. Han trodde helt sikkert at du var klar for et nummer, og forstod aldri at du sa nei. Nå er det hans ansvar, for han burde forstå at nei sier man ikke til en kompis uten å mene det. Men du må lære noe av dette også, TS. Ikke sett deg i en situasjon som dette en gang til - for selv om du sier nei og han ignorerer deg så er det deg det går utover når noen uønsket har sex med deg. Han burde virkelig skamme seg som forgrep seg på deg på denne måten. Ok, jeg er bare 19 år, så bor hjemme med foreldrene mine. Han bor 45 min unna, med bil. Som sagt så er han en god venn allerede, så så ingen problem med å la han overnatte siden klokka var 0100. Har alltid hatt inntrykket av at han var så snill, alle vennene mine og, så jeg trudde virkelig han ble å respektere at jeg ikke ville ha sex. Jeg sendte han en melding og sa at nei betyr virkelig nei, at neste gang hvis han er usikker så stopper han opp og spør om jenta tuller eller ikke. Han svarte med at han når han tenker på det nå så ser han at oppførselen hans var ekkel. Han beklaget å sa han mente ikke og gjøre meg ukomfortabel eller skade meg. Han sa også at det aldri blir å skje igjen. Jeg synes det er bra han ser at det var galt. Men jeg har ingen planer om og fortsette å holde kontakt med han. Anonymkode: 96743...dfc 1
Katten.2.0 Skrevet 10. februar 2019 #31 Skrevet 10. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ok, jeg er bare 19 år, så bor hjemme med foreldrene mine. Han bor 45 min unna, med bil. Som sagt så er han en god venn allerede, så så ingen problem med å la han overnatte siden klokka var 0100. Har alltid hatt inntrykket av at han var så snill, alle vennene mine og, så jeg trudde virkelig han ble å respektere at jeg ikke ville ha sex. Jeg sendte han en melding og sa at nei betyr virkelig nei, at neste gang hvis han er usikker så stopper han opp og spør om jenta tuller eller ikke. Han svarte med at han når han tenker på det nå så ser han at oppførselen hans var ekkel. Han beklaget å sa han mente ikke og gjøre meg ukomfortabel eller skade meg. Han sa også at det aldri blir å skje igjen. Jeg synes det er bra han ser at det var galt. Men jeg har ingen planer om og fortsette å holde kontakt med han. Anonymkode: 96743...dfc Stolt av deg. Det er ikke alle som tør si fra både når det skjer og i ettertid. *klem* 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #32 Skrevet 10. februar 2019 Ja, det var overgrep. Og om du følte det sånn, så er det sånn! Har selv opplevd noe lignende flere ganger og man føler seg skitten. Ofte vil man ha bekreftelse på at andre og mener det er overgrep, slik at man kan stole mer på at det en føler er riktig. Og du gjorde ingenting galt. Det var det han som gjorde. Jeg vil foreslå å dra til helsestasjonen eller noe lignende og snakke om dette, for det kan få noen følger for psyken din senere. Og det hjelper i det store og det hele å snakke om slikt. Stå på ditt. Du gjorde ingenting feil. Håper alt går bra med deg og at du får støtte. Klem Anonymkode: e630d...774 1
Gjest Blondie65 Skrevet 10. februar 2019 #33 Skrevet 10. februar 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, jeg er bare 19 år, så bor hjemme med foreldrene mine. Han bor 45 min unna, med bil. Som sagt så er han en god venn allerede, så så ingen problem med å la han overnatte siden klokka var 0100. Har alltid hatt inntrykket av at han var så snill, alle vennene mine og, så jeg trudde virkelig han ble å respektere at jeg ikke ville ha sex. Jeg sendte han en melding og sa at nei betyr virkelig nei, at neste gang hvis han er usikker så stopper han opp og spør om jenta tuller eller ikke. Han svarte med at han når han tenker på det nå så ser han at oppførselen hans var ekkel. Han beklaget å sa han mente ikke og gjøre meg ukomfortabel eller skade meg. Han sa også at det aldri blir å skje igjen. Jeg synes det er bra han ser at det var galt. Men jeg har ingen planer om og fortsette å holde kontakt med han. Anonymkode: 96743...dfc Veldig bra at du har sagt fra. Og veldig dumt at du måtte oppleve dette. Jeg ville likevel ikke latt han overnatte - og en god regel er å ikke overnatte i samme seng med en du ikke har tenkt å ha sex med. Jeg gjentar at det at du velger å overnatte sammen med noen selvsagt ikke betyr at det er "fritt frem" eller at "nei" skal ignoreres, men jeg er opptatt av din trygghet. Dessverre ødelegger sånne duster som han her for de som aldri ville utnyttet situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #34 Skrevet 10. februar 2019 Anmeld!!!!!!!!! Ring Dixie og psykolog! Ikke skam deg, all skylden er hans og ikke din! Anonymkode: d4b73...558
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå