Gå til innhold

Var det overgrep?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å fortelle dette så kort som mulig. For to dager siden lot jeg en fyr jeg kjenner over hos meg. Jeg har hatt sex med han to ganger før men endte opp med å angre begge gangene, men han er en god venn. Han var ganske full så han sovnet med en gang. Han våknet kanskje en time senere og begynte å klå på meg. Når han skulle begynne og snu meg, så sa jeg at jeg var trøtt og ikke ville. Han sa bare jo kom igjen. Jeg fikk han til å slutte en liten stund før han begynte igjen. Jeg sa nei, og at jeg ikke hadde lyst flere ganger. Hele kroppsspråket mitt sa at jeg ikke ville, jeg lå med ryggen til han, unngikk kyssene hans, hadde armene i kryss, etc. Han pusha med at han ville bare ta på meg, han var så kåt, at jeg var så fin osv. Han var inni meg fem ganger før jeg endelig fikk han til å slutte. Da skalv jeg i hele kroppen fordi det var så ubehagelig, jeg måtte gå på do å skru på vasken der jeg hadde et sammenbrudd. Jeg bor med foreldrene mine så  jeg kunne ikke dra å forlate han eller noe sånt. Så på morgen så våknet jeg opp med han tok på meg igjen, med engang han merket at jeg våknet så ville han ha sex igjen. Jeg sa nei, og at jeg ville sove litt mer, at jeg var sliten etter natta. Han tok meg ikke seriøst, han sa bare "Jo, kom igjen du har lyst", "er jeg så stygg?", "du er så tease", "hvis du har lyst hvorfor smiler du?".(Det var ikke noe ekte smil, bare et hyggelig men avvisende ett). Han prøvde å bryte beina mine fra hverandre når jeg prøvde å holde de sammen, jeg prøvde å stoppe han hver gang han skulle putte den inni meg. Jeg brukte til og med nei er nei, men han sluttet ikke. Det er nesten som det var en lek for han. Jeg føler meg ganske skitten nå. Og jeg er veldig usikker på om dette var overgrep... Jeg skal ta det opp med han i dag tenkte jeg, så han ikke gjør det mot noen andre jenter i framtiden... Var det overgrep?

Anonymkode: 96743...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, alertmeshe said:

Følte DU det som et overgrep?!

Det er irrelevant. Hun sa nei, og han tvang seg inn fem ganger. Dét er overgrep. Følelsene har ikke noe å si (om man ikke faktisk liker slikt og har avtalt et nei ikke betyr stopp).

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, alertmeshe skrev:

Følte DU det som et overgrep?!

Ja jeg føler det var det... Men samtidig føler jeg at det var min feil, at jeg ikke gjorde mer for å stoppe han...

Anonymkode: 96743...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et overgrep. Han plukket på deg, antastet deg, og var inni deg uten at du ville det, og hadde sagt i fra både via kroppsspråk og verbalt. 

Endret av Amistad
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dette var et overgrep og du bør holde deg unna drittsekken! Anmeld om du makter å gjennomføre det da mannen er en overgriper.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, alertmeshe skrev:

Følte DU det som et overgrep?!

Det er da åpenbart at Ts opplevde dette som et overgrep.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han går inni de fem ganger og du legger deg ved siden av ham igjen? HVORFOR???

Anonymkode: 594e4...384

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgrep, han begatilsert handlinger sine for å bryte ned grensene dinne.. 

Anonymkode: f6739...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt overgrep, som jeg nevnte tidligere, men hva du vil gjøre med det er opp til deg, TS.

Om du føler deg sterk nok til det, håper jeg du anmelder. Dessverre vil det mest sannsynlig være umulig å bevise det, om du ikke får han til å innrømme det på f.eks. melding.

Anmeldelse er en fryktelig krevende prosess, og jeg har alt for mange venninner som har måtte tåle påkjenningen den medfører. Dette gjør at man må prøve å ha et nykternt forhold til hvorvidt man vil gjøre det eller ei.

Dette er overhodet ikke ment som at du ikke burde anmelde - jeg håper alle jenter anmelder, slik at man viser samfunnet at dette ikke er greit samt får det inn i statistikken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er dette overgrep.  Anmeld drittsekken!  Men lurt å ha bevis med innrømmelse på sms etc.  Ellers blir det ord mot ord og henlagt. 

Anonymkode: 0ec9e...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor har du hatt sex med en gutt du ikke har følelser for ?   Skal man sette grenser så må man være klar og tydelig, Litt sint og bestemt så gutten skjønner at dette ikke er en seksuell lek, eller at du bare later som du ikke har lyst. Det er desv mange gutter/menn som ikke forstår at det ikke er en lek hvis man ikke blir sint. Og er veldig bestemt.

Anonymkode: c4efd...f88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg ville beskrevet det som overgrep.

Du sa nei hele tiden og han tvang seg likevel på deg. At du har hatt sex med før og at du lot han overnatte hos deg betyr ikke samtykke. Du sa klart i fra at du ikke ønsket å ha sex, men han tvang seg på deg både beruset og edru. Han er en overgriper og fortjener dom og fengselsstraff.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor har du hatt sex med en gutt du ikke har følelser for ?   Skal man sette grenser så må man være klar og tydelig, Litt sint og bestemt så gutten skjønner at dette ikke er en seksuell lek, eller at du bare later som du ikke har lyst. Det er desv mange gutter/menn som ikke forstår at det ikke er en lek hvis man ikke blir sint. Og er veldig bestemt.

Anonymkode: c4efd...f88

Flertallet av menn / gutter er ikke overgripere. Det er noe galt med vedkommende dersom en må bli sint og bestemt. Nei betyr nei.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FluffyJuggernaut skrev:

Ja, jeg ville beskrevet det som overgrep.

Du sa nei hele tiden og han tvang seg likevel på deg. At du har hatt sex med før og at du lot han overnatte hos deg betyr ikke samtykke. Du sa klart i fra at du ikke ønsket å ha sex, men han tvang seg på deg både beruset og edru. Han er en overgriper og fortjener dom og fengselsstraff.

Jeg har fått stoppet overgrep med å være tydelig på det med grenser, og å bli sint.  Mange skjønner ikke annet.

Anonymkode: c4efd...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ja, jeg anser dette som et overgrep.

Nå har jeg et spørsmål til deg, TS. Hvorfor lar du en person du ikke har tenkt å ha sex med overnatte hos deg hjemme hos foreldrene dine? Han valgte å ignorere deg og det at du ikke ville fullstendig, fordi du har vært villig før. Han trodde helt sikkert at du var klar for et nummer, og forstod aldri at du sa nei. Nå er det hans ansvar, for han burde forstå at nei sier man ikke til en kompis uten å mene det.

Men du må lære noe av dette også, TS. Ikke sett deg i en situasjon som dette en gang til - for selv om du sier nei og han ignorerer deg så er det deg det går utover når noen uønsket har sex med deg.

Han burde virkelig skamme seg som forgrep seg på deg på denne måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...