Gå til innhold

Coop og kjøpeutbytte, hva gnåler de om?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår ikke helt dette med coop og kjøpeutbytte. Avis artiklene får det til å høres ut som at du bare får penger på konto. Men det er jo ikke slik! Det høres ut som at du melder deg inn hos coop, også vips så får du penger på kontoen din i Januar hvert år. Men det er jo ikke slik! De pengene du får, er jo det du får igjen når du handler hos coop, denne 2 prosenten. Det er jo ikke slik at coop bare gir kundene 1000 kr hver. Hva du får igjen er jo ingen overraskelse, tallene oppdateres hver måned og du kan lett følge med selv på både nettsiden og i appen. Pengene dukker ikke opp i bankkontoen din heller, du må selv enten da de ut i en fysisk butikk eller via nettsiden. Så hvorfor gnåler de sånn? hvorfor skal jeg som kunde bry meg om hva hele norge får tilbake samlet? Dette er jo bare relevant for coop selv, ikke for oss forbrukere. For jeg får jo ikke noe ekstra fordi naboen har ekstra mye i kjøpeutbytte. 

Eller er det noe jeg har gått glipp av her? hvorfor vinkler de det som om at alle bare får penger uten å gjøre noe annet enn å melde seg inn?

"Nå ber folk Coop sjekke kontoen. For første gang noensinne betaler Coop over en milliard kroner i kjøpsutbytte til kundene sine. Mange kan dermed få en positiv overraskelse de neste dagene."

https://www.nettavisen.no/na24/ny-rekord-coop-medlemmer-far-utbetalt-over-en-milliard-kroner/3423590861.html?fbclid=IwAR00gj1ujRO4-8h0ORg36qq2XUf8djRsG9cU9RWt9ImTI2OeDNms_wU8Kn0

Forstår ingenting jeg. Forstår ikke hvorfor de vinkler det slik, hvorfor de gnåler sånn om hvor mye medlemmer får utbetalt til sammen...🙄
Er det noe jeg har misforståt

Anonymkode: 71d94...7da

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er vel bare 1% og ikke 2% som du sier? Har man Coop Mastercard og betaler med det, får man 2%. Betaler man med vanlig bankkort, får man bare den ene prosenten i bonus.

Jeg handler egentlig lite hos Coop, men noe småtteri blir det pga de har noen varer jeg ikke får tak i hos lavpriskjedene i området. I fjor opparbeidet jeg meg hele 109,- kr i bonus hos Coop..... det er jo ingenting!

Man kan spare bonusen på Coop-kontoen noen år, eller man kan overføre den til bankkontoen sin hvert år om man vil. Opp til den enkelte. 

Endret av Million
  • Liker 5
Skrevet

Holder meg til Trumf jeg 😛

• Liker 6
Skrevet

Trumf er mye bedre. Kan bruke utbytte når man selv vil

Anonymkode: 8016e...3e3

• Liker 3
Skrevet

Samme som Trumf på mange måter, bare at det kommer en gang i stedet for jevnt gjennom hele året. Man får en gitt prosent tilbake av det man har kjøpt for, så er du medlem uten å handle hos dem og tror du får penger fordi andre handler, har du misforstått. Ingen, ikke engang Trumf, opererer slik.

Jeg liker godt kupongene jeg får og medlemstilbudene kan være svært gode. Tror ikke det finnes en oversikt over hvor mye man har spart på disse i løpet av året, det kunne Coop godt lagd slik at folk virkelig får se hva de får ut av medlemskapet.

• Liker 2
Skrevet

Eg har fått 1950 kroner i kjøpeutbytte frå Coop i 2018, så eg syns det er ein fin deal! Særlig etter at det vart 11%bonus på frukt og grønt, det kom inn 900 kroner berre frå den typen handel. 

Coop er genialt, og Extra er den næraste butikken. Dermed er det lite grunn til å velge andre butikkar til normalhandel.

• Liker 6
Skrevet

Her fikk vi 3500 kr i år 😊 mat må vi ha, og vi er flinke til å bruke kortet når vi handler det. I tillegg kommer frukt og grøntbonus og gjenbruksbonus på handlenett. Bensin og disel fyller vi på yx eller circle k, og da brukes også kortet. Så tilsammen så ble det en fin sum. Det aller beste er at vi som regel glemmer at vi har disse pengene på konto, så de blir aldri brukt. Så nå har vi faktisk nok til en fin sydentur for hele familien 👍😀 regner med de blir glemt i år også, så de blir nok stående 🙈

Digger også medlemstilbudene vi får på mange produkter.

Anonymkode: 3bfec...a0f

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Fjaselina skrev:

Eg har fått 1950 kroner i kjøpeutbytte frå Coop i 2018, så eg syns det er ein fin deal! Særlig etter at det vart 11%bonus på frukt og grønt, det kom inn 900 kroner berre frå den typen handel. 

Coop er genialt, og Extra er den næraste butikken. Dermed er det lite grunn til å velge andre butikkar til normalhandel.

Samme her, fikk akkurat samme sum😊

Anonymkode: 6fcc1...a63

Skrevet
2 timer siden, Fjaselina skrev:

Det gjelder dessverre kun Extra og Obs, butikkene som er Coops billigste fra før, og er et irritasjonsmoment hver gang jeg tenker over det. Gjør heldigvis ikke det i hverdagen, og handler hos den Coop jeg har.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trumf er mye bedre. Kan bruke utbytte når man selv vil

Anonymkode: 8016e...3e3

Til gjengjeld er coop-organisasjonen mye større, alt fra drivstoff til møbler og hotellovernatting + myr mer.

Anonymkode: 6f1b8...81f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Til gjengjeld er coop-organisasjonen mye større, alt fra drivstoff til møbler og hotellovernatting + myr mer.

Det er mye man får om man kjøper ved hjelp av Via Trumf også, ikke bare butikkvarer. Jeg handler feks på Ellos, går jeg «via trumf» så får jeg trumfbonus på kjøpet 

Anonymkode: 503c2...2fb

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alt dette får du med Trumf også. Drivstoff er en av kjedene (Shell?) hvor du kan bruke trumfkortet, og resten går under Viatrumf.

Skrevet
3 minutter siden, Duckie skrev:

Alt dette får du med Trumf også. Drivstoff er en av kjedene (Shell?) hvor du kan bruke trumfkortet, og resten går under Viatrumf.

Esso har også trumf nå 👍

Anonymkode: b6fb2...a75

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er kjekke penger å få i januar. Med Coop og Trumf tilsammen, ble det kr 2000 i 2018. I tillegg til kr 3600 i æ-appen. Eneste man må være veldig bevisst på, er å ikke slavisk handle i sammen butikk kun pga medlemsskapet. Det gjelder å følge med på tilbudene, slik at en ikke lurer seg selv med denne "bonusen". Det jeg spesielt liker med både Coop og Æ, er kupongene, medlemstilbudene og "denne uken får alle med Æ ... % avslag på ......". Det har ikke Trumf. De har Trippel Trumf, men 2% ekstra en gang i blant er ikke akkurat noe å løpe i butikken for. 

Anonymkode: 26ce7...4c2

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er kjekke penger å få i januar. Med Coop og Trumf tilsammen, ble det kr 2000 i 2018. I tillegg til kr 3600 i æ-appen. Eneste man må være veldig bevisst på, er å ikke slavisk handle i sammen butikk kun pga medlemsskapet. Det gjelder å følge med på tilbudene, slik at en ikke lurer seg selv med denne "bonusen". Det jeg spesielt liker med både Coop og Æ, er kupongene, medlemstilbudene og "denne uken får alle med Æ ... % avslag på ......". Det har ikke Trumf. De har Trippel Trumf, men 2% ekstra en gang i blant er ikke akkurat noe å løpe i butikken for. 

Anonymkode: 26ce7...4c2

Æ er vel noe for seg da de 3600 du har spart ikke settes på en konto du kan ta ut. Eller har jeg gått glipp av noe? Felles for Trumf og Coop er at du faktisk får pengene til gode, i tillegg til å få de gode tilbudene gjennom året.

Til de som ikke var klar over det kan det nevnes at hos kjeder som Spar og Meny får du egne kuponger hver uke med 40% rabatt. Disse må man aktivere inne på nettsidene til de aktuelle kjedene, så trekkes rabatten fra i kassen om du kjøper en av de fire produktene.

Selv er jeg ikke veldig begeistret for Æ, jeg har kanskje ikke helt sett de store fordelene ennå.

Vil også kommentere at det selvsagt lønner seg å følge med på kundeavisene - det er jo der de største tilbudene finnes. Har man medlemskap hos Coop, Trumf og Rema er det vel bare Bunnpris(?) av de landsdekkende kjedene man ikke får en slags poeng eller rabatt hos. Men de har så gode 10-kronerstilbud, og ofte, at jeg stikker innom om jeg skulle befinne meg et sted der kjeden finnes.

Skrevet
35 minutter siden, applestories said:

Til de som ikke var klar over det kan det nevnes at hos kjeder som Spar og Meny får du egne kuponger hver uke med 40% rabatt. Disse må man aktivere inne på nettsidene til de aktuelle kjedene, så trekkes rabatten fra i kassen om du kjøper en av de fire produktene.

40% rabatt? Kupongene mine hos Meny er sjeldent større enn 20% rabatt.

Skrevet

Har regnet ut % gj. snitt rabatt jeg får via gj. snitt kjøpet: 5 %.

Anonymkode: a3fc8...c58

Skrevet

Coop sine kuponger er basert på kva eg har handla, og derfor får eg avslag på varer eg vil ha. Trumf gir meg 40% (spar) på varer eg eigentleg ikkje treng/brukar. Lett valg....

• Liker 2
Skrevet

Fortsatt ingen som har svar på hvorfor media oppfører seg som de gjør :fnise: Jeg mener ikke at vi på magiskvis får penger på konto uten annen grunn enn å være medlem. Det er media og coop selv som vinkler det selv. Fordi som sagt, kjøpeutbyttet kommer jo an på deg selv og hvor mye du handler hos dem, og du kan følge med måned for måned i appen og på nett, så det kommer jo ikke som et sjokk... så.. hvorfor?

TS

Anonymkode: 71d94...7da

Skrevet

Hvordan tar man egentlig ut penger fra Coop kontoen? :klo:

Anonymkode: 1ea45...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...